Ηλεκτροκίνηση στην Ευρώπη: Τα περιορισμένα σημεία φόρτισης αποτελεί το μεγαλύτερο πρόβλημα

Τα περιορισμένα σημεία φόρτισης αποτελούν το μεγαλύτερο πρόβλημα στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Αν και η χρήση ηλεκτρικής ενέργειας από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο κυρίως εντός πόλης είναι πολύ φθηνότερη σε σχέση με το αντίστοιχο κόστος που χρειάζεται ένα συμβατικό αυτοκίνητο που χρησιμοποιεί υγρά καύσιμα, εντούτοις η έλλειψη ταχυφορτιστών δεν βοηθάει την ανάπτυξή της. Αυτό αναφέρει ένα νέο έγγραφο του Κοινωνικού Ιδρύματος Αγοράς (SMF) που επισημαίνει το πρόβλημα, θεωρώντας παράλληλα ότι οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα πρέπει να μειωθούν.
Οι κατασκευαστές καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για να μειώσουν το κόστος των ηλεκτρικών οχημάτων, παρά το περίπλοκο και δαπανηρό πλαίσιο κατασκευής στην Ευρώπη. Σήμερα, υπάρχουν περισσότερα από 370 μοντέλα ηλεκτρικών στην αγορά. Όμως, η απαιτούμενη εγκατάσταση δημόσιων σημείων φόρτισης δεν ταιριάζει με τον ρυθμό χρήσης των ηλεκτρικών οχημάτων, υπονομεύοντας την πρόοδο της ηλεκτροκίνησης. Συνολικά χρειάζονται 1,2 εκατομμύρια δημόσια σημεία φόρτισης μέχρι το 2030 σε όλη την Ευρώπη. Αυτό ουσιαστικά σημαίνει ότι κάθε χρόνο θα πρέπει να μπαίνουν 210.000 νέα σημεία φόρτισης.
Η εγκατάσταση των σημείων φόρτισης είναι ένα από τα μέτρα που πρέπει να συμπεριλάβουν τα κράτη μέλη στα σχέδιά τους, ενώ οι κυβερνήσεις θα πρέπει να επικεντρωθούν περισσότερο στην παροχή κινήτρων για την ανάπτυξη της υποδομής φόρτισης, αλλά και στην επέκταση των κυβερνητικών προγραμμάτων που καθιστούν τα EV πιο προσιτά. Όπως προσδιορίζει το έγγραφο SMF, οι εταιρείες μίσθωσης μπορούν να αποτελέσουν μέρος της λύσης, συμβάλλοντας στην ελάφρυνση του αρχικού κόστους των ηλεκτρικών οχημάτων.
Είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε ότι οι εταιρείες μίσθωσης δεν αποτελούν πανάκεια. Ο αντίκτυπος και η αποτελεσματικότητά τους δεν πρέπει να υπερεκτιμώνται, καθώς αντιπροσωπεύουν μόνο ένα κομμάτι του παζλ. Απαιτείται μια ευρύτερη, πιο ολοκληρωμένη στρατηγική για τη δημιουργία μιας ισχυρής αγοράς για οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων. Αυτή η στρατηγική θα πρέπει να περιλαμβάνει ένα συνδυασμό κινήτρων, ανάπτυξης υποδομών και μέτρων ώστε για να διασφαλιστεί η διάδοση της ηλεκτροκίνησης και κατ' επέκταση η προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας.
ΑΠΕ
Φωτογραφία shutterstock
-
19 Μαρτιου 2025, 12:10Ηράκλειο: Θλίψη για τον πρόωρο θάνατο του 48χρονου Γιώργου
-
19 Μαρτιου 2025, 15:10Τραγωδία στο Γεροπόταμο: Έφτασε η ώρα των απολογιών για πρώην δήμαρχο και αντιδήμαρχο Φαιστού
-
18 Μαρτιου 2025, 13:56Γρηγόρης Πασπάτης: Εξελέγη καθηγητής της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων - Ένας μαχητής της Ιατρικής κατακτά την κορυφή
-
19 Μαρτιου 2025, 10:16Βολές στο κέντρο... της Τετάρτης!
-
18 Μαρτιου 2025, 15:38Aυτός είναι ο αρχηγός των «τσιγαράδων» - Οι εντολές από Ντουμπάι και η Κρήτη
-
19 Μαρτιου 2025, 14:25Φρέσκο χιόνι έπεσε στα ορεινά των Ανωγείων και στο Οροπέδιο του Ομαλού Χανίων (Φωτο και Βίντεο)