Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας: Έρχονται αυστηρότερες ποινές για παραβάτες και σημαντικές αλλαγές

Προς αναθεώρηση ο ΚΟΚ - 945 τροχαία ατυχήματα τον Νοέμβριο του 2023.
Δέκα έξι χρόνια έχει να αλλάξει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), γεγονός που επισπεύδει την αναθεώρησή του.
Σε αυτήν, εξετάζεται και η μείωση του ορίου ταχύτητας στον εσωτερικό αστικό ιστό και σε δρόμους ήπιας κυκλοφορίας.
«Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών έχει ως ύψιστη προτεραιότητα τα θέματα οδικής ασφάλειας, πράγματι ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας έχει να αναθεωρηθεί συνολικά από το 2008. Μέσα στο 2024 στο πρώτο εξάμηνο στόχος μας είναι να αναθεωρήσουμε τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, μια πολιτική δίκαιων ποινών προς την κατεύθυνση αλλαγής κουλτούρας των οδηγών, με χαμηλότερα όρια ταχύτητας εντός του αστικού ιστού και στόχος μας επίσης είναι προφανώς η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων» επισημαίνει η υφυπουργός Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου.
Πάντως, σημαντική παράμετρος, για την ολοκλήρωση της αναθεώρησης του ΚΟΚ, είναι τόσο η αστυνόμευση όσο και εκπαίδευση των οδηγών.
Στη στρατηγική για την οδική ασφάλεια βασικός στόχος του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, είναι η μείωση των τροχαίων συμβάντων και για την αναθεώρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας εξετάζεται η ένταξη ψηφιακών μέσων για την επιτήρησή του καθώς είναι πρακτικά αδύνατον να υπάρχει ένας αστυνομικός για κάθε παραβάτη οδηγό.
Στον σχεδιασμό προβλέπονται, ακόμη, σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στο ertnews, λελογισμένες ποινές και πρόστιμα µε στόχο τη συμμόρφωση του οδηγού που παραβίασε τους κανόνες και όχι «ποινές» στο όχημα.
Έτσι, στην περίπτωση που η παράβαση αφορά το ίδιο το όχημα -όπως για παράδειγμα η στάθμευση σε θέση ΑμεΑ, καθώς προβλέπεται η αφαίρεση των πινακίδων του οχήματος- θα πρέπει, για να παραλάβει τις πινακίδες ο οδηγός, να παραδώσει την άδειά του.
Στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο για την Οδική Ασφάλεια εντάσσονται και παρεμβάσεις όπως η αναβάθμιση της ποιότητας του οδοστρώματος, με κόμβους κι έξυπνες διαβάσεις
Αποκαρδιωτικά στοιχεια της ΕΛΣΤΑΤ για τα Τροχαία
Τη μαύρη λίστα στον ολοένα αυξανόμενο αριθμό Τροχαίων περιστατικών, επιβεβαιώνει η ΕΛΣΤΑΤ.
Ειδικότερα, τα στοιχεία της Αρχής για τον μήνα Νοέμβριο, καταδεικνύουν ότι σημειώθηκε αύξηση των περιστατικών κατά 3,5% με 945 τροχαία ατυχήματα από τα 913 τον Νοέμβριο του 2022.
Τον ίδιο μήνα 45 άνθρωποι άφησαν την τελευταία τους πνοή στην άσφαλτο. Συνολικά τραυματίστηκαν 1.096 οδηγοί και συνεπιβάτες, εκ των οποίων βαριά τραυματίστηκαν 52.
-
14 Φεβρουαριου 2025, 10:12Βολές στο κέντρο... της Παρασκευής!
-
14 Φεβρουαριου 2025, 11:20Σύντομα η έκδοση η ΚΥΑ για τα υπεράκτια αιολικά πάρκα-Το πρώτο θα στηθεί στη θάλασσα της Σητείας
-
15 Φεβρουαριου 2025, 13:50ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ: Αλλαγή σελίδας με σημαντικές επενδύσεις-Και η Κρήτη στο πλάνο
-
14 Φεβρουαριου 2025, 15:45Άρης Παπαδογιάννης στο newshub.gr: "Χαραμάδα αισιοδοξίας" για το φράγμα Αποσελέμη - «Η γη έχει ποτιστεί, πλέον όλο το νερό μπαίνει στον ταμιευτήρα»
-
15 Φεβρουαριου 2025, 20:02Τέμπη: Νέα αποκάλυψη – Σε κάδο σκουπιδιών βρέθηκε το στικάκι με τα βίντεο
-
15 Φεβρουαριου 2025, 14:00Ελαιόλαδο: Ζήτηση αλλά με χαμηλές τιμές-Προοπτικές ανόδου το επόμενο διάστημα