Νέες αποκαλύψεις για τις στιγμές πριν την τραγωδία: Οι κλήσεις του μηχανοδηγού και η οπισθοπορεία του Προαστιακού

Ο μηχανοδηγός του τρένου φαίνεται να είχε καταλάβει πως κάτι δεν πήγαινε καλά και πήγαινέ σε λάθος διαδρομή και έτσι, προσπάθησε να επικοινωνήσει με τους άλλους μηχανοδηγούς για να δει τι συμβαίνει.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του MEGA και τον Βασίλη Λαμπρόπουλου, επιβεβαιώνονται οι πληροφορίες ότι ο μηχανοδηγός επικοινώνησε με συνάδελφό του στη Θεσσαλονίκη που υπολόγιζε πως θα ήταν ο μηχανοδηγός της εμπορικής αμαξοστοιχίας αλλά και με άλλους δύο μηχανοδηγούς.
Συγκεκριμένα, η κλήση φαίνεται να έγινε μέσω κινητού τηλεφώνου ενώ η Αστυνομία θα κάνει άρση τηλεφωνικού απορρήτου ώστε να διαπιστωθεί τι συνέβη.
Αυτό που τον έκανε να τηλεφωνήσει και να καταλάβει πως κάτι δεν πάει καλά λόγω της εντολής που του δόθηκε για να πάει προς την γραμμή καθόδου.
Όπως όλα δείχνουν, ο σταθμάρχης έκανε μία σειρά από λάθους χειρισμούς αλλά έριχνε το φταίξιμο στα κλειδιά παρά το γεγονός πως κανένας δεν είχε κάποιο αντίστοιχο πρόβλημα τις προηγούμενες μέρες.
Τα μοιραία λάθη
Το βίντεο ντοκουμέντο της ΕΡΤ με την στιγμή της σύγκρουσης, οι διάλογοι του σταθμάρχη και όσα υποστήριξε ενώπιον της ανακρίτριας, συνθέτουν τα εγκληματικά λάθη που έγιναν την μοιραία βραδιά της τραγωδίας.
Στις αλλεπάλληλες επικοινωνίες που είχε ο κατηγορούμενος, για αρκετή ώρα μετά το δυστύχημα, εμφανιζόταν βέβαιος πως είχε οδηγήσει την αμαξοστοιχία από τη γραμμή της ανόδου.
Όπως αποκαλύπτεται, παρόμοιο λάθος με τα κλειδιά είχε καταγραφεί και περίπου μισή ώρα πριν τη φονική σύγκρουση, που σύμφωνα με όσα υποστηρίζει ο κατηγορούμενος, ήταν μόνος του καθώς είχε φύγει ο συνάδελφός του πριν τη λήξη της βάρδιας, όταν έφτασε η αμαξοστοιχία 2597, που εκτελούσε δρομολόγιο προαστιακού από Θεσσαλονίκη προς Λάρισα.
Ο μηχανοδηγός διαπίστωσε ότι το κλειδί ήταν γυρισμένο σε λάθος θέση, με τον κατηγορούμενο να υποστηρίζει πως είχε γυρίσει τα κλειδιά που έπρεπε και αν και είχε την σωστή ένδειξη, αυτά βρίσκονταν σε παρακαμπτήριο.
Ο κατηγορούμενος σταθμάρχης υποστήριξε: «Ο μηχανοδηγός αμαξοστοιχίας με ενημέρωσε ότι τα κλειδιά 115 και 116 ήταν ανάποδα, δηλαδή σε παρακαμπτήριο. Η ένδειξη που είχα εγώ στον πίνακα ήταν οτι τα κλειδιά ήταν στην ευθεία. Τότε του είπα να κάνει πίσω για να διευθετήσω τα κλειδιά. Τα γύρισα δυο φορές στον πίνακα και τα κλειδιά επανήλθαν σε ευθεία γραμμή».
Μάλιστα σε άλλο σημείο φέρεται να ανέφερε πως αφού μπήκε η αμαξοστοιχία στη θέση της, γύρισε και το κλειδί που έπρεπε για το Intercity 62. «Αφού μπήκε η 2597 στη θέση της, γύρισα στην ευθεία τα κλειδιά 117 και 118 για να ‘ναι έτοιμα για τις αμαξοστοιχίες 62, την εμπορική αμαξοστοιχία 63503 και την 1564 που αναμενόταν να έρθουν στο σταθμό», ανέφερε ο σταθμάρχης.
Η οπισθοπορεία του προαστιακού
Στο βίντεο ντοκουμέντο αποτυπώνεται ο διάλογος του προφυλακισμένου σταθμάρχη με τον προϊστάμενο του προαστιακού Λάρισας, να τον ρωτά σε έντονο ύφος για την οπισθοπορεία.
Προϊστάμενος προαστικού Λάρισας: Λάρισα, ο προϊστάμενος του 2597. Γιατί κάνουμε την οπισθοπορεία;
Προϊστάμενος προαστικού Λάρισας: Λάρισα, σου μιλάει ο προϊστάμενος του 2597. Γιατί κάνουμε την οπισθοπορεία, για να ενημερώσω την υπηρεσία μου;
Κατηγορούμενος σταθμάρχης: Πάμε κανονικά στη γραμμή μόρτα.
Μηχανοδηγός προαστιακού: Ελευθερώσαμε, να κάνω μπροστά;
Κατηγορούμενος σταθμάρχης: Ναι, ναι, κάνε μπροστά, στη γραμμή μόρτα.
«Υπήρχαν προβλήματα και στον τοπικό σταθμό, ακούτε και τις συνομιλίες, πες μου γιατί κάνω μπρος, πες μου γιατί κάνω πίσω, δεν είναι μόνο ότι τα ακούτε, υπάρχει και εικόνα. Είχαν λάβει μία εντολή. Όταν κατάλαβαν ότι υπήρχε συνθήκη η οποία δημιουργούσε κινδύνους σταμάτησαν», σημείωσε ο πρόεδρος μηχανοδηγών του ΟΣΕ, κ. Κώστας Γενιδούνιας.
Στο συγκεκριμένο απόσπασμα έχει καταγραφεί η συνομιλία μεταξύ μηχανοδηγού του προαστιακού και προϊσταμένου, που σχολιάζουν την στάση του 59χρονου.
Ανακριτική έρευνα
Με εντατικούς ρυθμούς, καλούνται στην Ανακρίτρια εν ενεργεία και συνταξιούχοι σιδηροδρομικοί, σε μια προσπάθεια να φωτιστούν οι πτυχές της ανείπωτης σιδηροδρομικής τραγωδίας.
Ο δικηγόρος των συγγενών κ. Αλέξης Κούγιας υποστήριξε ότι «εμείς είμαστε ευχαριστημένοι από το ανακριτικό έργο, είναι εξαιρετικές οι ενέργειες που έχουν γίνει μέχρι τώρα».
Είναι πιθανό να διευρυνθεί ο κύκλος των ατόμων στους οποίους θα αποδοθούν ευθύνες και δεν αποκλείεται να κληθούν για ανωμοτί καταθέσεις.
Δύο πρόσωπα βρίσκονται στο κάδρο των ερευνών:
- Ο Προϊστάμενος Επιθεώρησης του ΟΣΕ και
- ο σταθμάρχης που έπρεπε να είναι στη βάρδια και σύμφωνα με τον επιθεωρητή αλλά και τον κατηγορούμενο σταθμάρχη, δεν ήταν.
Οκτώ ημέρες μετά την τραγωδία
Οκτώ ημέρες μετά το φρικτό δυστύχημα, ταυτοποιήθηκε η σορός ενός ακόμη θύματος. Πρόκειται για έναν πρόσφυγα άνδρα από τη Συρία. Η ταυτοποίηση έγινε μέσω δείγματος DNA που είχε στείλει ο αδερφός του από το εξωτερικό, ενώ αναμένεται η ταυτοποίηση μίας ακόμη νεαρής φοιτήτριας.
Όλοι οι υπάλληλοι του σιδηροδρομικού σταθμού στη Λάρισα είναι συντεριμμένοι για την απώλεια όλων των θυμάτων, έντεκα εκ των οποίων ήταν συνάδελφοί τους. Η σιωπή είναι εκκωφαντική και τα τρένα παραμένουν ακινητοποιημένα.
Τις επόμενες ώρες, αναμένεται από τις ανακριτικές αρχές να καλέσουν νέα πρόσωπα να καταθέσουν. Ενδεχομένως να ασκηθούν νέες ποινικές διώξεις. Ανάμεσα σε αυτά τα πρόσωπα θα είναι και ο σταθμάρχης, ο οποίος φαίνεται να έφυγε λίγο μετά τις δέκα το μοιραίο βράδυ, ενώ η βάρδιά του τελείωνε στις 23:00.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, ο κατηγορούμενος σταθμάρχης είχε «πελαγώσει» λόγω του μεγάλου αριθμού τρένων που είχαν διέλθει εκείνο το βράδυ, κατά τη διάρκεια της βάρδιάς του.
-
23 Μαρτιου 2023, 10:30«Θερμό» επεισόδιο στη Μεσαρά: Διαπληκτίστηκε με την αδερφή του και παρενέβη η Αστυνομία
-
23 Μαρτιου 2023, 19:51Άνδρας που «πέθανε για λίγα λεπτά» ανατρέπει όλα όσα γνωρίζαμε για τον θάνατο
-
22 Μαρτιου 2023, 20:21Υπογράφηκε η τοπική κλαδική συλλογική σύμβαση εργασίας των ξενοδοχοϋπαλλήλων του Ηρακλείου
-
23 Μαρτιου 2023, 07:48Βολές στο κέντρο... της Πέμπτης
-
23 Μαρτιου 2023, 11:44Σοκ στη Μεσαρά: Ξεψύχησε στην κεντρική πλατεία των Μοιρών- Θρήνος για τον άτυχο Στέλιο
-
23 Μαρτιου 2023, 07:10Θέμα newshub.gr: Τα χρέη σε ΙΚΑ, Εφορία, οι οφειλές στους αμπελουργούς και στη μισθοδοσία εργαζομένων «βουλιάζουν» την ΕΑΣΗ