Σε εξέλιξη οι έρευνες για την τραγωδία στα Τέμπη - Στο «κάδρο» κι άλλα πρόσωπα

Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία που προκύπτουν από τους νέους διαλόγους που έρχονται στο φως από το μοιραίο βράδυ του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη.
Μάλιστα, στο μικροσκόπιο των ανακριτών αναμένεται να μπουν νέα δεδομένα από την άρση απορρήτου των επικοινωνιών.
Οι σοβαρές παραλείψεις από τις εντολές που έδωσε, σύμφωνα με τις καταγραφές στο βιβλίο κυκλοφορίας, ο προφυλακισμένος σταθμάρχης, προς τον μηχανοδηγό της αμαξοστοιχίας Intercity 62, αλλά και κατά την επικοινωνία του με την σταθμάρχη των Νέων Πόρων, στάθηκαν μοιραίες.
Το μόνο σωστό τηλεγράφημα ήταν αυτό που δόθηκε όταν η αμαξοστοιχία 62, κινούνταν από τον Παλαιοφάρσαλο προς την Λάρισα. Στο τηλεγράφημα 45, γινόταν αναφορά για την κίνηση του Intercity στη γραμμή καθόδου μέσω της διαγώνιου 101, στη γραμμή ανόδου δύο.
Σύμφωνα με την ΕΡΤ, τα τηλεγραφήματα αποκαλύπτουν ότι μία αλληλουχία λαθών οδήγησε στη φονική σύγκρουση των τρένων.
Στο βιβλίο καθυστερήσεων του σταθμαρχείου όπου σημειώνονται οι ώρες της παράδοσης από τον έναν σταθμάρχη στον άλλον, φαίνεται να προκύπτει ότι δεν τηρούνταν οι 9ωρες βάρδιες.
Μόλις μία ημέρα πριν το πολύνεκρο δυστύχημα φαίνεται να παραδίδει ο ένας εκ των δύο σταθμαρχών σε βάρος των οποίων ασκήθηκαν νέες διώξεις, στις 2 το μεσημέρι, ενώ θα έπρεπε στις 3.
Θα είχε αποφευχθεί η τραγωδία αν όριζαν ξανά σταθμάρχη στον «Ευαγγελισμό»
Παράλληλα, ένα νέο στοιχείο που συμβάλει στην όλη τραγικότητα του πολύνεκρου σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη είναι και το γεγονός μία ακόμα «δικλείδα ασφαλείας», η οποία θα μπορούσε, ενδεχομένως, να αποτρέψει την εθνική τραγωδία, είχε τεθεί «εκτός μάχης».
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Open, σε πολύ μικρή απόσταση από το σημείο του δυστυχήματος υπήρχε σιδηροδρομικός σταθμός, ο οποίος εδώ και καιρό έχει τεθεί εκτός λειτουργίας. Πρόκειται για τον σταθμό «Ευαγγελισμός», ο οποίος, όταν λειτουργούσε, είχε και σταθμάρχη και κλειδούχο.
Ο εν λόγω σταθμός σταμάτησε να λειτουργεί με την έναρξη του συστήματος τηλεδιοίκησης, όμως, παρά το γεγονός ότι το σύστημα αυτό είναι ανενεργό τα τελευταία χρόνια, κανείς δεν ασχολήθηκε με την αναγκαιότητα επαναλειτουργίας του σταθμού. Εάν στο σημείο εξακολουθούσε να υπάρχει κλειδούχος και σταθμάρχης, πιθανόν εκείνοι να μπορούσαν να αποτρέψουν τη μετωπική σύγκρουση ανάμεσα στις δύο αμαξοστοιχίες.
Στο «κάδρο» των ερευνών και άλλα πρόσωπα
Την υπόθεση χειρίζεται πλέον εφέτης - ανακριτής, ενώ οι δικηγόροι συγγενών των θυμάτων, εξακολουθούν να δηλώνουν παράσταση, προς υποστήριξη της κατηγορίας. Το πεδίο της έρευνας αναβαθμίζεται καθημερινά και μετατοπίζεται και σε άλλα πρόσωπα, καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία, η υπόθεση είναι πολυσύνθετη.
Μάλιστα, πληροφορίες αναφέρουν ότι ο εφέτης ανακριτής έχει παραλάβει το σύνολο της δικογραφίας, ώστε να τη μελετήσει σε βάθος, καθώς η υπόθεση κρίνεται πολύπλοκη με πολλές παραμέτρους. Στόχος της διαδικασίας είναι οι δικαστικές Αρχές να οδηγηθούν τάχιστα στα αίτια του δυστυχήματος και να καταλογιστούν οι ευθύνες στο σύνολό τους.
Παράλληλα, εντός των επόμενων ωρών αναμένεται να κληθούν σε απολογία οι τρεις νέοι κατηγορούμενοι για τοδυστύχημα -οι δύο σταθμάρχες Λάρισας και ο προϊστάμενος του ΟΣΕ- ενώ δεδομένες θεωρούνται, σύμφωνα με πληροφορίες, καινούργιες διώξεις κατά προσώπων που ενδεχομένως να φέρουν ευθύνες για τα όσα συνέβησαν το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου.
Σε βάρος των τριών αυτών προσώπων έχουν ήδη ασκηθεί διώξεις κακουργηματικού και πλημμεληματικού χαρακτήρα, αδικήματα όπως του 59χρονου σταθμάρχη, που μετά την πολύωρη απολογία του πριν μία εβδομάδα, κρίθηκε προσωρινά κρατούμενος στις φυλακές Λάρισας.
Ακατάλληλα 15 στα 18 τούνελ σιδηροδρόμων «δείχνει» αυτοψία της Πυροσβεστικής
Συγκεκριμένα, εδώ και περίπου ένα χρόνο η Πυροσβεστική, σε συνεργασία με υπαλλήλους του ΟΣΕ, σύμφωνα με τον ΣΚΑΪ, έχει ξεκινήσει να πραγματοποιεί αυτοψίες στις σήραγγες του σιδηροδρομικού δικτύου που έχουν μήκος άνω των χιλίων μέτρων και μέχρι τον Ιανουάριο είχε γίνει αυτοψία σε 15 από 18 σήραγγες. Από αυτούς τους ελέγχους έχουν κριθεί ακατάλληλα τα 15 από τα 18 τούνελ των σιδηροδρόμων όπως «δείχνει» η αυτοψία της Πυροσβεστικής.
Οπως αναφέρει το ρεπορτάζ, φέρεται πως στις σήραγγες αυτές υπάρχει απουσία πυροσβεστικού υλικού, ενώ δεν υπάρχει μέριμνα για πρόσβαση των σωστικών συνεργείων στο σημείο σε περίπτωση ατυχήματος. Καταγράφεται, επίσης δυσκολία στην επικοινωνία εντός του τούνελ, κάτι που σημαίνει ότι τα σωστικά συνεργεία δεν έχουν τη δυνατότητα επικοινωνίας είτε με το προσωπικό του τρένου, είτε με τους επιβάτες όταν βρίσκονται μέσα σε τούνελ. Ενώ εντοπίζεται πρόβλημα στον φωτισμό έκτακτης ανάγκης και εν γένει στις εξόδους διαφυγής, όπως και στον εξαερισμό.
Σημειώνεται ότι το 2015 είχε πιάσει φωτιά μια εμπορική αμαξοστοιχεία μέσα στο τούνελ των Τεμπών. Τότε, οι εκπρόσωποι της Πυροσβεστικής που είχαν συμμετάσχει στην κατάσβεση είχαν καταγγείλει εκ των υστέρων πως όταν πήγαν μέσα στο τούνελ αφενός δεν λειτούργουσε το υδροδοτικό, δηλαδή δεν είχαν νερό για να κάνουν την κατάσβεση και αφετέρου δεν λειτουργούσε και ο εξαερισμός. Μάλιστα, έκαναν και αναφορά λέγοντας πως έχει επισημανθεί αυτό από το 2010 κατα την διάρκεια μιας άσκησης της ΕΜΑΚ. Δηλαδή από το 2010 μέχρι σήμερα το πρόβλημα παραμένει και είναι πολύ σοβαρό.
Από το ρεπορτάζ προκύπτει πως δεν υπάρχει νομοθεσία που να καθορίζει τα μέτρα ασφάλειας, ενώ για κάθε μία από τις αυτοψίες η Πυροσβεστική έχει υποβάλλει κάποια επικαιροποιημένα σχέδια, ενώ έχει κάνει και ένα σχετικό έγγραφο προς την ηγεσία της κυβέρνησης και το αρμόδιο υπουργείο.
-
20 Μαρτιου 2023, 17:10Ν. Χαλκιαδάκης: Θα «βουλιάξει» η Κρήτη από τουρίστες-Προς υπογραφή η σύμβαση με τους ξενοδοχοϋπαλλήλους
-
21 Μαρτιου 2023, 12:22Χανιά: Υπογράφηκε η νέα Τοπική Σύμβαση Εργασίας μεταξύ ξενοδόχων και ξενοδοχοϋπαλλήλων
-
21 Μαρτιου 2023, 11:00Έρευνα: Η περιοχή της Κρήτης που «ανεβαίνει»τουριστικά - Οι top χώρες προέλευσης των τουριστών (διαγράμματα)
-
20 Μαρτιου 2023, 07:44Βολές στο κέντρο... της Δευτέρας
-
20 Μαρτιου 2023, 07:00Ηράκλειο: Διαγραμμίσεις και πλέγματα στον κόμβο Γουβών - Προχωρά το έργο (φωτο)
-
21 Μαρτιου 2023, 07:44Βολές στο κέντρο... της Τρίτης