F127: Επιπλέον οκτώ φρεγάτες θα αποκτήσει το γερμανικό Πολεμικό Ναυτικό

Το γερμανικό Πολεμικό Ναυτικό προφανώς σχεδιάζει να αυξήσει τον αριθμό των μελλοντικών φρεγατών F127 που θα εντάξει στον στόλο του. Ο μέχρι πρότινος σχεδιασμός προέβλεπε την αγορά πέντε πλοίων συν ένα προαιρετικό. Ωστόσο, ο νέος υπολογισμός προβλέπει την αγορά οκτώ φρεγατών, όπως αποκαλύπτει το γερμανικό αμυντικό μέσο Hartpunkt.
Παρόμοια αναφορά είχε γίνει και σε δημοσίευμα του Politico στις 23 Σεπτεμβρίου 2025, το οποίο ανέφερε ότι η πρόταση που θα υποβληθεί στην Επιτροπή Προϋπολογισμού τον Ιούνιο του επόμενου έτους διαθέτει περίπου 26 δισεκατομμύρια ευρώ για τις νέες φρεγάτες αεράμυνας.
Ωστόσο, αυτό το ποσό είναι πιθανό να περιλαμβάνει και οπλικά συστήματα. Οι φρεγάτες θα βελτιστοποιηθούν για να διαθέτουν μεγαλύτερες δυνατότητες αεράμυνας και, για πρώτη φορά στην ιστορία του γερμανικού Πολεμικού Ναυτικού, θα είναι επίσης ικανές για βαλλιστική πυραυλική άμυνα (BMD).
Τα πλοία, που θα έχουν ως βάση το σχέδιο των MEKO A-400 AMD, θα κατασκευαστούν από τις TKMS και NVL, οι οποίες έχουν συστήσει κοινοπραξία για τον σκοπό αυτό, με την TKMS να κατέχει το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών.
Το σύστημα Aegis της Lockheed Martin έχει επιλεγεί ως το σύστημα διοίκησης και ελέγχου των πλοίων, ενώ το ραντάρ SPY-6 της Raytheon φέρεται να έχει επιλεγεί έναντι του SPY-7 της Lockheed Martin, το οποίο επίσης ήταν υπό εξέταση.
Μια παραγγελία για επιπλέον F127 αναμένεται να δώσει περαιτέρω ώθηση στα δύο ναυπηγεία. Η TKMS βρίσκεται στη διαδικασία απόσχισης από τη μητρική της εταιρεία, την Τhyssenkrupp, ενώ η NVL εξαγοράζεται επί του παρόντος από τον αμυντικό όμιλο Rheinmetall.
Το πρόγραμμα των F126
Σύμφωνα με δημοσιεύματα, αναμένεται σύντομα να παρθεί απόφαση σχετικά με τα επόμενα βήματα στην προμήθεια των φρεγατών F126, οι οποίες είναι επικεντρωμένες στον ανθυποβρυχιακό πόλεμο.
Η κατασκευή των πλοίων έχει καθυστερήσει σημαντικά και δεν έχει ακόμη βρεθεί λύση στο πρόβλημα. Σύμφωνα με το Naval News, λόγω προβλημάτων λογισμικού στην ολλανδική εταιρεία Damen, τα δεδομένα κατασκευής δεν μπόρεσαν να διαβιβαστούν σωστά στα γερμανικά ναυπηγεία, που ήταν υπεύθυνα για τη ναυπήγηση.
Μέχρι στιγμής, καλά ενημερωμένες πηγές υποστηρίζουν ότι εξετάζονται τρεις επιλογές:
η συνέχιση του προγράμματος στην τρέχουσα μορφή του με το ολλανδικό ναυπηγείο Damen ως κύριο ανάδοχο,
η πλήρης ακύρωση του έργου
ή η συνέχιση υπό γερμανική ηγεσία.
Ωστόσο, έχει προκύψει και μια τέταρτη επιλογή. Σε ομιλία του χθες στο DWT Marine Workshop στο Λίνστοου, ο Χάραλντ Φάσμερ, Πρόεδρος της Γερμανικής Ένωσης Ναυπηγικής και Ναυτιλιακής Τεχνολογίας (VSM), πρότεινε μια διττή προσέγγιση: τη συνέχιση του έργου F126, ενώ παράλληλα θα αναζητηθεί μια ενδιάμεση λύση.
Σύμφωνα με αναφορές, αυτή είναι η επικρατέστερη επιλογή που συζητείται από αξιωματούχους στο Βερολίνο. Με βάση αυτήν την επιλογή, το πρόγραμμα F126 θα συνεχιζόταν, δεδομένων των σημαντικών επενδύσεων που έχουν ήδη γίνει.
Ωστόσο, αναφέρεται επίσης ότι η κύρια ευθύνη για το έργο θα μπορούσε να μεταβιβαστεί από την Damen στη γερμανική εταιρεία NVL.
Το πρώτο πλοίο της σειράς είχε προγραμματιστεί για παράδοση έως το 2028, αλλά είναι ήδη σαφές ότι αυτή η προθεσμία θα χαθεί. Το τελευταίο πλοίο είχε προγραμματιστεί να παραδοθεί το 2034.
Η ναυπήγηση της πρώτης φρεγάτας ξεκίνησε στις 5 Δεκεμβρίου 2023 και τα νέα πλοία, με εκτόπισμα 10.000 τόνων και μήκος 166 μέτρα, αναμένεται να αντικαταστήσουν τις φρεγάτες κλάσης Sachsen.
Η ενδιάμεση λύση
Ταυτόχρονα, διερευνάται σε ποιο βαθμό μπορεί να βρεθεί μια ενδιάμεση λύση μέχρι να είναι τελικά έτοιμες για υπηρεσία οι φρεγάτες F126 – καθώς, δεδομένης της ρωσικής απειλής, ο χρόνος θεωρείται επί του παρόντος ο πιο κρίσιμος παράγοντας στις προμήθειες.
Για να διατηρηθεί η ικανότητα του γερμανικού Πολεμικοού Ναυτικού στον ανθυποβρυχιακό πόλεμο κατά τη μεταβατική περίοδο, οι ειδικοί πιστεύουν ότι η TKMS θα μπορούσε να ναυπηγήσει φρεγάτες κλάσης MEKO 200.
Το κύριο πλεονέκτημα αυτής της προσέγγισης είναι η ταχύτητα: χάρη στον αποδεδειγμένο σχεδιασμό των MEKO 200 και στις ήδη καθιερωμένες αλυσίδες παραγωγής και εφοδιασμού, τα πλοία θα μπορούσαν να παραδοθούν σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα.
Οι ειδικοί εκτιμούν ότι, εάν η σύμβαση ανατεθεί άμεσα, το πρώτο πλοίο θα μπορούσε να παραδοθεί στο γερμανικό ΠΝ ήδη από το φθινόπωρο του 2029. Επίσης, υποστηρίζουν ότι η επιλογή αυτή θα ήταν και αρκετά οικονομικά αποδοτική, καθώς τέσσερα από αυτά τα σκάφη θα κόστιζαν λίγο περισσότερο από δύο φρεγάτες F126.
Ωστόσο, σύμφωνα με καλά ενημερωμένες πηγές εντός της Bundeswehr, η παράλληλη προμήθεια F126 και MEKO 200 θεωρείται εξαιρετικά απίθανη, την ώρα μάλιστα που οι εκσυγχρονισμένες φρεγάτες F123 αναμένεται να επιστρέψουν σε υπηρεσία σε περίπου δύο χρόνια.
Συνεπώς, αναμένεται ότι θα γίνει επιλογή μεταξύ των F126 και των MEKO 200, το συντομότερο δυνατό, για να μην υπάρξει κενό στις δυνατότητες των γερμανικών δυνάμεων.
Πηγή: Naval News / onalert.gr
-
29 Σεπτεμβριου 2025, 17:25Δολοφονία Χριστόδουλου Καλαντζάκη: Τι είπε η χήρα του γιατρού στην απολογία της, το πήρε ξανά πάνω του ο πρώην εραστής της
-
30 Σεπτεμβριου 2025, 22:58ΠΑΣΟΚ: «Μήνυμα νίκης από το Ηράκλειο» - Κορυφαία στελέχη και τοπικοί βουλευτές, παρουσίασαν το πρόγραμμα του Κινήματος
-
30 Σεπτεμβριου 2025, 15:45Σε απεργιακό κλοιό η Κρήτη την Τετάρτη - Στους δρόμους οι εργαζόμενοι
-
30 Σεπτεμβριου 2025, 19:43Σοβαρό τροχαίο με τρία οχήματα στον ΒΟΑΚ – Καθυστερήσεις στην κυκλοφορία
-
30 Σεπτεμβριου 2025, 18:16Ηράκλειο: Παρουσιάζεται το κυβερνητικό πρόγραμμα του ΠΑΣΟΚ - Παρουσία Δουδωνή και βουλευτών (φωτο)
-
30 Σεπτεμβριου 2025, 17:48Κανονικά οι πτήσεις την Τετάρτη (1/10) – Παράνομη η απεργία των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας