ΑΣΕΠ: Υποψήφιοι ετοιμάζονται για ενστάσεις και όχι μόνο, μετά το μπάχαλο σε εξεταστικά κέντρα και στην Κρήτη

«Βράζουν» πολλοί υποψήφιοι και στην Κρήτη, μετά από την... αρρυθμία που διαπιστώθηκε στη διαδικασία εξέτασης τους, για μια θέση στο Δημόσιο, μέσω του γραπτού διαγωνισμού του ΑΣΕΠ.
Και στο Ηράκλειο, όπως και σε αρκετά από τα συνολικά 527 εξεταστικά κέντρα, καταγράφηκαν προβλήματα με τη διανομή των θεμάτων στους υποψηφίους, την ποιότητα της εκτύπωσης των σελίδων που δόθηκαν με τα θέματα, αλλά και την ώρα έναρξης της εξέτασης, που οδήγησε σε ένα ντόμινο καθυστερήσεων και παρανοήσεων.
Συμφωνα με καταγγελίες που έχουν γίνει στο newshub.gr αυτό που διαπιστώθηκε είναι πως από την εξέταση που έγινε το περασμενο Σάββατο, προκύπτει θέμα μεταχείρισης υποψηφίων.
Καθυστέρηση στη διανομή των θεμάτων
Το πρώτο πρόβλημα παρουσιάστηκε με την έγκαιρη διανομή των θεμάτων. Συμφωνα με τις καταγγελίες, οι υποψήφιοι όφειλαν να είναι στα εξεταστικά Κέντρα ως τις 8 π.μ., καθώς, με βάση το πρόγραμμα τα θέματα θα διανέμονταν στις 9 π.μ. Σε πολλά εξεταστικά Κέντρα όμως, τα θέματα έφτασαν και δόθηκαν στους εξεταζόμενους με μια ώρα καθυστέρηση!
«Καθυστέρησαν ως προς τους χρόνους. Ενώ είχαν πει ότι τα θέματα το πρωί του Σββάτου θα δίνονταν στις 9 π.μ., σε εμάς τελικά δόθηκαν στις 9.50 π.μ.», αναφέρει εξεταζόμενος στο newshub.gr ο οποιος βρέθηκε να διαγωνίζεται στο 11ο Γυμνάσιο Ηρακλείου. Ηταν μια καθυστέρηση, η οποία σε πολλές περιπτώσεις δημιούργησε αναστάτωση.
Η Ποιότητα της εκτύπωσης
Τα θέματα όμως, όχι μόνο δόθηκαν με καθυστέρηση, αλλά η δεύτερη «σφαλιάρα» ήταν η ποιότητα της εκτύπωσης των θεμάτων. Οπως σημειώνει εξεταζόμενη στο newshub.gr, αντιμετώπισαν προβληματα στις μαθηματικές ασκήσεις και ειδικά στους χρωματισμούς των σχημάτων.
«Μας έδωσαν ασκήσεις με μοτίβα, τα οποία είχαν χρωματισμούς, όπως επισης και άλλα σημεία στις μαθηματικές λύσεις, που ήταν σκιασμένα. Έτσι υπήρξε δυσκολία στην επιλυση της μαθηματικής αλληλουχίας, παρά τις διευκρινήσεις που δόθηκαν. Ηταν μοτίβα δυδιάκριτα εν ολίγοις, αφού δεν αποδοθηκαν όπως έπρεπε, λόγω της εκτύπωσης και έτσι επρεπε είτε να χάσουμε χρόνο είτε να βάλουμ τυχαίες απαντήσεις», τονίζει.
Με βάση τις πληροφορίες του newshub.gr το πρόβλημα ήταν ακόμη εντονότερο σε εξεταστικά Κέντρα, καθώς οι διευκρινήσεις για αυτές τις ασκήσεις δόθηκαν με καθυστέρηση μιας ώρας!
Ερωτηματα εγείρονται από τα παραπάνω για το πως σκέφτηκαν και ενήργησαν οι αρμόδιοι. Δηλαδή αν σε ένα εξεταστικό Κέντρο ήταν 150 υποψήφιοι για παράδειγμα, θα έπρεπε να τυπωθούν περίπου 3300 σελίδες από ενα ή δύο φωτοτυπικά μηχανήματα, μιας και κάθε ένας εξ αυτών θα έπρεπε να λάβει ένα ερωτηματολόγιο 23 σελίδων.
Κλειστές πόρτες
Σε ό,τι αφορά την προσέλευση των υποψήφιων και εκεί υπηρξε αναστάτωση και διαμαρτυρίες από πολίτες, που έσπευσαν στα εξεταστικά Κέντρα με λίγη καθυστέρηση. Οπως έλεγαν, αιτία για αυτή την καθυστέρηση ήταν το γεγονός ότι ήρθαν από μακριά για να εξεταστούν. Ομως το εκπαιδευτικό προσωπικό ήταν ανένδοτο σε πολλές περιπτώσεις, μην αφήνοντας τους υποψήφιους να μπουν στις αίθουσες.
Κάτι φυσικά απορίας άξιον, ειδικά από τη στιγμή που τα θέματα δε δόθηκαν στην ώρα τους, αλλά - όπως επισημάνθηκε παραπάνω - ακόμη και με μια ώρα καθυστέρηση. Καταγράφηκαν τέτοιου είδους προβληματα και σε Κέντρα του Ηρακλείου, όπως στο 2ο Λύκειο, το 13ο Γυμνάσιο Ηρακλείου κ.α.
Δεν ενημερώθηκαν για την παράταση
Και μέσα σε όλα αυτά, όπως καταγγέλλεται, δεν υπηρξε ενημέρωση για την παράταση στη χρονική διάρκεια των εξετάσεων, λόγω της μη έγκαιρης διανομής των θεμάτων. «Εγώ έφυγα στις 12.30μμ, καθώς γνωριζα ότι έπρεπε να βάσει προγράμματος να τελειώσουμε πριν παρέλθουν οι 2 ώρες και 45 λεπτά που είχαμε στη διάθεση μας. Κανείς όμως δεν μας είπε ότι ο χρονος εξετασης παρατείνεται, λόγω του γεγονότος ότι τα θέματα δεν έφτασαν έγκαιρα στα χέρια μας. Ετσι πιεστήκαμε επί της ουσίας χωρίς λόγο! Δεν είχε περασει κανείς να μας πει ότι δόθηκε παράταση», επανέλαβε ο εξεταζόμενος που είπε ότι τέτοιες αλλαγές πρέπει για λόγους ισότητας να ανακοινώνονται εντός της υποχρεωτικής παρουσίας των υποψηφίων.
Υπογραφές, ενστάσεις και όχι μόνο
Με βάση τις πληροφορίες του newshub.gr ήδη από το περασμένο Σάββατο, σε σχολεία - εξεταστικά Κέντρα, αγανακτισμένοι υποψήφιοι έχουν ξεκινήσει να μαζεύουν υπογραφές, με σκοπό να δουν πως μπορούν να αντιδράσουν, καταθέτοντας ενστάσεις για τη διαδικασία, πέραν από τις καταγγελίες. Οπως λένε το γεγονός ότι υπηρξαν όλα αυτά τα προβληματα, με τη διανομή των θεμάτων, των διευκρινίσεων κτλ διαμορφώθηκε μια συνθήκη «μη ίσων ευκαιριών». Η προκήρυξη του ΑΣΕΠ απαγορεύει ενστάσεις κατά της βαθμολογίας ή επανεξέταση/αναβαθμολόγηση γραπτών.
Μένει να δούμε τώρα τι προβλέπεται για ενστάσεις επί της διαδικασίας, τη στιγμή που οι υποψήφιοι εγείρουν ζήτημα άνισης μεταχείρισης έως και ακύρωσης του διαγωνισμού. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι στη διάρκεια της απογευματινής εξέτασης προσήλθαν υποψήφιοι, που δεν τους επετράπη να εξεταστούν το πρώι!
Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία του ΑΣΕΠ, από τους 108.299 υποψηφίους προσήλθαν στον διαγωνισμό 76.799 (29% αποχή, 71% συμμετοχή). Στην κατηγορία Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης προσήλθαν 54.915 (70% συμμετοχή) και της Τεχνολογικής Εκπαίδευσης 21.884 (73% συμμετοχή).
Η απάντηση του ΑΣΕΠ
Μετά τη διεξαγωγή του Πανελλήνιου Γραπτού Διαγωνισμού το Σάββατο 4 Μαρτίου, ο Πρόεδρος του ΑΣΕΠ κ. Αθανάσιος Παπαϊωάννου προέβη στην ακόλουθη δήλωση
«Με την ευκαιρία της ολοκλήρωσης της διαδικασίας του πανελλήνιου γραπτού διαγωνισμού, θα ήθελα, κατ’ αρχάς, να ευχαριστήσω τους εργαζόμενους του ΑΣΕΠ που επί τρεις και πλέον μήνες έδωσαν έναν καθημερινό αγώνα σε επταήμερη βάση για την επιτυχή διεξαγωγή μιας διαδικασίας με υψηλές οργανωτικές απαιτήσεις και προκλήσεις. Τον αγώνα αυτό συνεχίζουν από σήμερα για όσα πρέπει να γίνουν από εδώ και πέρα. Αυτονόητες είναι και οι ευχαριστίες προς το εκπαιδευτικό και διοικητικό προσωπικό του Υπουργείου Παιδείας για τη συμμετοχή τους στην προσπάθεια αυτή.
Φυσικά, θα ήθελα να ευχαριστήσω και τους 77.000 περίπου υποψηφίους που προσήλθαν στον διαγωνισμό, σε έναν απαιτητικό και καινοτόμο διαγωνισμό και μάλιστα, σε συνθήκες ψυχολογικά δύσκολες για όλους μας. Εύχομαι τα αποτελέσματα να δικαιώσουν την προσπάθειά τους και υπενθυμίζω ότι ο διαγωνισμός αυτός είναι διαγωνισμός κατάταξης υποψηφίων και όχι πρόσληψης.
Γίνομαι δέκτης παραπόνων υποψηφίων για προβλήματα και καθυστερήσεις που παρατηρήθηκαν κατά την αναπαραγωγή των θεμάτων σε ορισμένα εξεταστικά κέντρα, μολονότι αυτά απεστάλησαν στα σχολεία με απόλυτη χρονική συνέπεια. Η Κεντρική Επιτροπή Διαγωνισμού και εγώ θα τα μελετήσουμε με τη δέουσα προσοχή μόλις σχηματίσουμε πλήρη εικόνα από τις αναφορές των Προέδρων των εξεταστικών κέντρων.
Είναι αυτονόητο ότι μετά την ολοκλήρωση έκδοσης των αποτελεσμάτων θα ξεκινήσουμε, όπως πάντα πρέπει να γίνεται σε αυτές τις περιπτώσεις, μια διαδικασία αξιολόγησης σε συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους.
Σε ό,τι με αφορά, πιστεύω σταθερά στην ανάγκη μιας γραπτής διαγωνιστικής διαδικασίας που θα στραφεί ακόμη περισσότερο προς την κατεύθυνση των δεξιοτήτων. Ταυτόχρονα, θα πρέπει να γίνει συστηματική προσπάθεια για τη βελτίωση του τρόπου διεξαγωγής της διαδικασίας αυτής, αξιοποιώντας στο έπακρο τις δυνατότητες που προσφέρει η συνεχώς εξελισσόμενη σχετική τεχνολογία».
-
19 Ιουλιου 2025, 07:06ΟΠΕΚΕΠΕ: Αγρότης με χιλιάδες στρέμματα «μαϊμού» ετοιμαζόταν να αγοράσει παραθάλάσσια βίλα, αλλά χάρισε την προκαταβολή λόγω... πανικού
-
19 Ιουλιου 2025, 09:30Δικάζεται τη Δευτέρα για συκοφαντική δυσφήμιση, απειλή και εξύβριση ο ηγούμενος της Μονής Τζαγκαρόλων κ. Αμφιλόχιος
-
18 Ιουλιου 2025, 18:10Στο λιμάνι του Ηρακλείου το θρυλικό ιστιοφόρο «Sea Cloud»-Διαθέτει ιστορία βγαλμένη από παραμύθι
-
18 Ιουλιου 2025, 21:57Έρχονται κατασχέσεις περιουσιακών στοιχείων μέσα στον Αύγουστο για το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ
-
18 Ιουλιου 2025, 12:20Μεσαρά: Σύλληψη 62χρονης για παθητική κακοποίηση 66 σκύλων που κρατούσε στο σπίτι της και κοντινό χωράφι
-
18 Ιουλιου 2025, 20:40Μεσαρά: Ελεύθερη η 62χρονη που αδίκως κατηγορήθηκε - Επέστρεψε στα αγαπημένα της σκυλιά, που αγαπά και φροντίζει