Αυξάνεται ο ανταγωνισμός στην αγορά του Ηρακλείου με τον ερχομό της τουρκικής Waikiki

Τα πρώτα του βήματα στην αγορά του Ηρακλείου κάνει εδώ και λίγες ημέρες το 11ο κατάστημά στην Ελλάδα της τουρκικών συμφερόντων αλυσίδας ένδυσης LC Waikiki (ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ)
Άνοιξε τις πύλες του στο εμπορικό κέντρο Talos Plaza σε ισόγειο χώρο έκτασης 1.100 τ.μ. όπου διαθέτει είδη για τη γυναίκα, τον άνδρα και το παιδί, αλλά και διάφορα αξεσουάρ σε τιμές ανταγωνιστικές άλλων μεγάλων ξένων αλυσίδων που λειτουργούν στην πόλη του Ηρακλείου.
Η παρουσία στο Ηράκλειο της συγκεκριμένης αλυσίδας αυξάνει κατακόρυφα τον ανταγωνισμό με άλλα καταστήματα όμοιου περιεχομένου και αλλοδαπής προέλευσης και κάνει ακόμα δυσκολότερη την προσπάθεια των μικρών τοπικών επιχειρήσεων για επιβίωση.
Εδώ και καιρό είναι σε εξέλιξη η πρωτοβουλία για δημιουργία open mall σε κεντρικούς δρόμους του Ηρακλείου ώστε να μπορέσουν και οι μικρότερες επιχειρήσεις να μπούν σε αυτό το σκληρό παιγνίδι ανταγωνισμού που άνοιξε τα τελευταία χρόνια με την έλευση ξένων αλυσίδων στην Κρήτη.
Η Waikiki
Η αλυσίδα καταστημάτων Waikiki ξεκίνησε από τη Γαλλία το 1988 ενώ το 1997 πέρασε σε τουρκικά χέρια. Βασικός μέτοχος της είναι ο Mustafa Kucuk η περιουσία του οποίου σύμφωνα με το Forbes υπολογίζεται σήμερα σε 1,6 δισ. δολάρια.
Στην Τουρκία τα καταστήματα της έχουν καταφέρει να βάλουν στην άκρη όλους τους ανταγωνιστές τους ωστόσο σε ευρωπαϊκές χώρες τα πράγματα είναι πιο περίπλοκα.
Το 2009 η LC Waikiki άνοιξε το πρώτο διεθνές κατάστημα στη Ρουμανία και σήμερα μετρά περισσότερα από 1200 καταστήματα σε 54 χώρες και σε 4 ηπείρους.
Τα πρώτα βήματα της στην Ελλάδα τα έκανε το 2018 λειτουργώντας κατάστημα στην Ξάνθη. Παρουσία έχει επίσης σε Θεσσαλονίκη, Κομοτηνή, Λάρισα, Κόρινθο, Πάτρα, Αθήνα.
Ο στόχος της για την Ελλάδα είναι να τεθούν έως τις αρχές του 2024 άλλα δέκα καταστήματα σε λειτουργία ενώ σε βάθος χρόνου υπολογίζει ότι η ελληνική αγορά μπορεί να σηκώσει 40-50 καταστήματα.
Η επέκταση της στην Κρήτη έχει πάντως σημαντική βαρύτητα.
Η LC Waikiki, η "τουρκική Zara" όπως είθισται να την αποκαλούν μπήκε στην ηρακλειώτικη αγορά όπου έχουν επενδύσει όλες οι μεγάλες αλυσίδες παγκόσμιας εμβέλειας, όπως π.χ. η Zara, που εγκαινίασε στο Ηράκλειο το πρώτο νέας γενιάς κατάστημα του δικτύου της, η H&M και πρόσφατα η SiNSAY, που επέλεξε επίσης το Ηράκλειο (και αυτή στο Talos plaza) για να κάνει το ντεμπούτο της στην Ελλάδα.
Ο ανταγωνισμός πάντως αναμένεται μεγάλος και μην ξεχνάμε πως κοντά σε όλες αυτές τις αλυσίδες στέκονται και αντιστέκονται τα τοπικά καταστήματα.
Τα τελευταία χρόνια γίνεται μια σημαντική προσπάθεια για να δημιουργηθεί από τοπικές επιχειρήσεις στο κέντρο του Ηρακλείου ένα Open Mall ή αλλιώς Ανοιχτό Κέντρο Εμπορίου.
Το Open Mall αφορά εμπορικές επιχειρήσεις που λειτουργούν στις περιοχές μεταξύ των οδών Ζωγράφου – Χατζημιχάλη Γιάνναρη – Έβανς (μικρή)- Αβέρωφ και Γιαννιτσών, Τσικριτζή και Θεοδοσάκη.
Ζητούμενο να επιστρέψει το καταναλωτικό κοινό σε αυτές με προσφορά ανταγωνιστικών τιμών που θα συνοδεύεται από επεμβάσεις εξωραϊσμού της εικόνας τους αλλά και των δρόμων που τις φιλοξενούν.
-
02 Ιουνιου 2023, 15:20Σε πλειστηριασμό άλλο ένα ακίνητο του Καρούζου
-
02 Ιουνιου 2023, 15:00Κρήτη: Γέμισαν περονόσπορο τα αμπέλια-Σε απόγνωση οι αμπελουργοί-Δεν καλύπτεται από τον ΕΛΓΑ
-
03 Ιουνιου 2023, 07:05Ηράκλειο: Οι δράσεις στο ΕΛΜΕΠΑ έδειξαν ότι ανεβαίνει στις προτιμήσεις μικρών και μεγάλων το σκάκι (Βίντεο)
-
02 Ιουνιου 2023, 07:51Καιρός: Βροχές και καταιγίδες στην Κρήτη - Έκτακτο δελτίο επιδείνωσης από την ΕΜΥ
-
02 Ιουνιου 2023, 18:09Ρώσοι τουρίστες έρχονται στο Ηράκλειο μέσω... Αττάλειας- Το ελληνοτουρκικό πακέτο διακοπών
-
02 Ιουνιου 2023, 12:20Καιρός: Επικαιροποίηση του έκτακτου δελτίου – Συναγερμός για την Κρήτη