Αύξηση «ρεκόρ» στη χρήση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών του Δήμου Ρεθύμνης
“Ψήφος” εμπιστοσύνης από τους δημότες- 184% η αύξηση στη χρήση του συστήματος ηλεκτρονικών αιτημάτων πολιτών το 2020 - Πάνω από 40% αύξηση στην χρήση του συνόλου των ηλεκτρονικών εφαρμογών
Την εμπιστοσύνη τους σε ένα ευρύ φάσμα ηλεκτρονικών υπηρεσιών που αναπτύσσεται και εξελίσσεται διαρκώς εδώ και μια περίπου δεκαετία, έδειξαν οι Ρεθυμνιώτες που μέσα στην πανδημία και συγκεκριμένα απο τις αρχές του 2020 μέχρι σήμερα, αξιοποίησαν στο μέγιστο τις δυνατότητες της τεχνολογίας προκειμένου να κάνουν γρήγορα και εύκολα τις συναλλαγές τους με τον δήμο Ρεθύμνης.
Η “ψήφος εμπιστοσύνης” αποτυπώνεται στα αναλυτικά στοιχεία που εξασφάλισε η “Κ.Ε” και τα οποία δείχνουν οτι όλες οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες του δήμου Ρεθύμνης εμφάνισαν αυξήσεις “ρεκόρ” το 2020 σε όλες μάλιστα τις εφαρμογές που διαμορφώθηκαν για την πρόσβαση και εξυπηρέτηση των πολιτών. Εντυπωσιακή μάλιστα είναι η αύξηση σε ποσοστό 184% στην χρήση της υπηρεσίας ηλεκτρονικών αιτημάτων, ενώ σε ποσοστά άνω του 40% οι δείκτες ήταν ανοδικοί και σε άλλες υπηρεσίες και εφαρμογές.
Άλλωστε ο Δήμος Ρεθύμνης είναι ο δήμος της χώρας που εμφανίζει το πληρέστερο σύνολο ηλεκτρονικών υπηρεσιών ανάμεσα στους ΟΤΑ της χώρας, και οι οποίες εξελίσσονται και βελτιώνονται διαρκώς προκειμένου να μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της εποχής.
Υπενθυμίζεται πως τα τελευταία 12 χρόνια ο Δήμος Ρεθύμνης έχει σχεδιάσει και υλοποιήσει μια σειρά έργων πληροφορικής “εργαλεία” που αναπτύχθηκαν περαιτέρω και αποδείχθηκαν ιδιαίτερα χρήσιμα την περίοδο της πανδημίας. Μετά απο εκσυγχρονισμό και μια σειρά από παρεμβάσεις αλλά και νέες προσθήκες υπηρεσιών, ο Δήμος Ρεθύμνης εμπλούτισε περαιτέρω τα ηλεκτρονικά εργαλεία, με προφανές το θετικό αντίκρυσμα στο περιβάλλον με τη μείωση της χρήσης χαρτιού, τον περιορισμό των μετακινήσεων αλλά και την άμεση και ευέλικτη εξυπηρέτηση του δημότη, που όχι μόνο μπορεί να εξυπηρετηθεί αλλά και να παρακολουθήσει βήμα προς βήμα την εξέλιξη του αιτήματός του.
Στην ιστοσελίδα www.rethymno.gr/e-servicesο κάθε δημότης μπορεί με απλά και αναλυτικά βήματα να πραγματοποιήσει την εγγραφή του και να κάνει χρήση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών, μεταξύ των οποίων το σύστημα ηλεκτρονικών αιτημάτων πολιτών, την εφαρμογή “Δημότης Ρεθύμνου” για κινητά τηλέφωνα, το σύστημα ηλεκτρονικής πληρωμής βεβαιωμένων προς τον Δήμο οφειλών, καθώς και μια σειρά ακόμη από υπηρεσίες για φορείς και ιδιώτες. Πρόσφατα μάλιστα εγκαινιάστηκε και η νέα υπηρεσία για τα ηλεκτρονικά αιτήματα των σχολείων, με θεαματική ανταπόκριση από πλευράς των διευθύνσεων προκειμένου εκεί να υποβάλλουν τα αιτήματά τους τα οποία καταχωρούνται και κατηγοριοποιούνται προκειμένου να προχωρήσουν από το τμήμα Παιδείας.
184% η αύξηση στη χρήση του συστήματοςηλεκτρονικών αιτημάτων πολιτών το 2020
Το Σύστημα Ηλεκτρονικών Αιτημάτων πολιτών, μέσω της σελίδας του δήμου Ρεθύμνης και της εφαρμογής δημότης Ρεθύμνου, προσφέρεται για την υποβολή αιτήσεων, έκδοση πιστοποιητικών, βεβαιώσεων, αντιγράφων σχεδίων οικοδομικών αδειών τις οποίες μπορούν να λάβουν εύκολα και άμεσα ηλεκτρονικά.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του τμήματος Πληροφορικής του Δήμου Ρεθύμνου, το σύστημα έχει δημιουργηθεί από το 2008, ωστόσο αναβαθμίστηκε αρχές του 2020 και με απλοποιημένη πιστοποίηση χρηστών (με την χρήση των κωδικών TAXISnet) παρέχει πάνω από 60 ηλεκτρονικές υπηρεσίες (ηλεκτρονικά αιτήματα). Το σύστημα κρατά το συνολικό ιστορικό των αιτημάτων των δημοτών σε όποιο μέσο χρησιμοποιούν και τους ενημερώνει για κατάσταση των αιτημάτων τους. Σημαντική είναι η δυνατότητα της παραλαβής εγγράφων (πιστοποιητικών, σχεδίων πολεοδομίας, βεβαιώσεων κτλ) άμεσα στον Η/Υ τους ή στο κινητό τους μέσα από τις σχετικές εφαρμογές.
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, τους τελευταίους 6 μήνες σημειώθηκε αύξηση σε ποσοστό 53% στον αριθμό ηλεκτρονικών αιτημάτων των δημοτών προς τον Δήμο Ρεθύμνης ενώ ή αύξηση τους τελευταίους 12 μήνες ανέρχεται σε ποσοστό 184% σε σύγκριση με τους 2019.
Αντίστοιχα είσοδο με τους κωδικούς ΤΑΧΙSnet που αποτελεί απαραίτητη προυπόθεση για την είσοδο στην υπηρεσία ηλεκτρονικών αιτημάτων και ηλεκτρονικών πληρώμών έχουν καταγραφεί 3,606 Δημότες,δηλαδή 91% περισσότεροι από τους δημότες που είχαν κάνει είσοδο τους προηγουμένους 12 μήνες.
Τριπλασιάστηκαν οι εγκαταστάσεις της εφαρμογής για smartphones «Δημότης Ρεθύμνου» το 2020
Τριπλαστιάστηκαν μέσα στο 2020 οι εγκαταστάσεις της εφαρμογής “Δημότης Ρεθύμνου” για κινητά σε σύγκριση με το 2019, σύμφωνα με τα στοιχεία του Δήμου Ρεθύμνης με την αύξηση να παραμένει σταθερή έως και τον Φεβρουάριο του 2021.
Υπενθυμίζεται πως με την εφαρμογή “Δημότης Ρεθύμνου” που αναβαθμίστηκε τον Μάρτιο του 2020 οι δημότες μπορούν:
- Να υποβάλλουν τα αιτήματα τους προς τις δημοτικές υπηρεσίες (χορήγηση πιστοποιητικών, αναφορά βλαβών κ.α.)
- Να έχουν άμεση ενημέρωση από την Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας για τις εξελίξεις σχετικά με τον κορωνοϊό
- Να έχουν άμεση ενημέρωση από τον Δήμο Ρεθύμνης για τις δράσεις του σχετικά με τον κορωνοϊό
- Να έχουν πρόσβαση σε χρήσιμα τηλέφωνα του Δήμου και άλλων υπηρεσιών (Νοσοκομεία, Μετακινήσεις, Εκπαίδευση, Έκτατης Ανάγκης κ.α.)
- Να έχουν ενημέρωση για τις εφημερίες των φαρμακείων
- Να έχουν άμεση πρόσβαση στα Τελευταία Νέα του Δήμου, Πρόγραμμα Εκδηλώσεων, Πρόγραμμα Σινεμά,
- Να έχουν πρόσβαση σε σημεία ενδιαφέροντος του Δήμου σε Χάρτη της πόλης για εύκολη πλοήγηση,
- Να έχουν ενημέρωση από την ειδική ενότητα «Πολιτική Προστασία», για έκτακτα γεγονότα, για τους χώρους καταυλισμού και χώρους καταφυγής, κ.α.
- Να λαμβάνουν άμεσες ειδοποιήσεις, μέσω Push Notifications, για έκτακτα περιστατικά ή άλλες σημαντικές ενημερώσεις.
Στο 45% η αύξηση ηλεκτρονικών πληρωμών στα τέλη του 2020 μέχρι και τον Φεβρουάριο του 2021
Οι υπηρεσίες ηλεκτρονικής πληρωμής βεβαιωμένων οφειλών προς το Δήμο με πιστωτική – χρεωστική κάρτα που τέθηκαν σε λειτουργία τον Απρίλιο του 2020, σημείωσαν σταθερή αύξηση το τρίτο και τέταρτο τρίμηνο του 2020 σε ποσοστό που ανέρχεται στο 45% σε σύγκριση με το 2ο τρίμηνο του 2020.
Υπενθυμίζεται πως εκτός από το σύστημα πληρωμής οφειλών μέσω e-banking (ΔΙΑΣ) που λειτουργούσε τα προηγούμενα χρόνια, το 2020 ο Δήμος Ρεθύμνης έθεσε σε λειτουργία το σύστημα e pay.rethymno.gr για πληρωμές οφειλών με πιστωτική – χρεωστική κάρτα.Η λειτουργία του συστήματος είναι απλή και απαιτεί απλά πιστοποίηση των χρηστών που γίνεται με την χρήση των κωδικών TAXISnet.
Αξίζει να σημειωθεί πως το σύστημα είναι αντικατάσταση του παλαιότερου που είχε τεθεί σε λειτουργία το 2010 ως το πρώτο σύστημα ηλ. πληρωμών Δήμου στην Ελλάδα.
Αυξάνονται τα αιτήματα στο σύστημα διαχείρισης αιτημάτων σχολείων
Η πρόσφατη εφαρμογή Διαχείρισης Αιτημάτων Σχολείων του Δήμου Ρεθύμνης που έχει στόχο την οργάνωση και η καλύτερη παρακολούθηση των αιτημάτων που υποβάλλονται από τα σχολεία και αφορούν εργασίες που πρέπει να γίνουν από την πλευρά του Δήμου λειτούργησε πρόσφατα και ήδη καταγράφει σημαντική αύξηση στην καταγραφή των αιτημάτων.
Πιο συγκεκριμένα, η υπηρεσία ξεκίνησε τη λειτουργία της τον Ιανουάριο του 2021, με συνολικό αριθμό 84 καταχωρημένων σχολείων με πρόσβαση στο σύστημα και ήδη έχει δεχτεί πάνω απο 300 ηλεκτρονικά αιτήματα απο σχολεία.
Υπενθυμίζεται πως η εφαρμογή είναι προσβάσιμη μέσω του ίντερνετ και δεν απαιτείται η εγκατάσταση κάποιου λογισμικού στους χρήστες της. Οι διευθυντές των σχολείων έχουν την δυνατότητα να υποβάλλουν τα αιτήματα των σχολείων μέσω της εφαρμογής. Οι υπηρεσίες του Δήμου, λαμβάνουν τα αιτήματα, τα οποία είναι κατηγοριοποιημένα και δρομολογούνται αυτόματα ανάλογα με την κατηγορία που αφορούν στον αρμόδιο υπάλληλο. Οι αρμόδιοι υπάλληλοι παραλαμβάνουν τα αιτήματα και τα χειρίζονται σύμφωνα με τον προγραμματισμό που κάνει η υπηρεσία.
Επικοινωνία με τον Δήμο Ρεθύμνης μέσω του αριθμού 15700
Νέα δεδομένα εγκαινιάζει ο Δήμος Ρεθύμνης και στην επικοινωνία μέσω του αριθμού 15700, που αποτελεί ένα αυτοματοποιημένo τηλεφωνικό μενού και περιλαμβάνει όλες τις δημοτικές υπηρεσίες. Προωθεί την κλήση ανάλογα με την επιλογή που θα κάνει ο πολίτης που καλεί και επιπλέον, έχει τη δυνατότητα καταγραφής ηχητικών μηνυμάτων σε ώρες εκτός ωραρίου λειτουργίας του Δήμου ή κατά τις αργίες τα οποία στέλνονται μέσω email στους αρμόδιους υπαλλήλους προς διεκπεραίωση. Η χρέωση πρός το 15700 έχει ίδιο κόστος με μία τοπική κλήση.
Από τον Δεκέμβριο του 2020 που τέθηκε σε λειτουργία η τηλεφωνική γραμμή, ο Δήμος Ρεθύμνης έχει ήδη δεχθεί πάνω από 1600 κλήσεις.
Τέλος, σύμφωνα με τα στοιχεία της ιστοσελίδας www.rethymno.gr τους τελευταίους 6 μήνες έχει καταγραφεί, σύμφωνα με τα στοιχεία του τμήματος πληροφορικής του Δήμου Ρεθύμνης, αύξηση 50.6% στην επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας. Πιο συγκεκριμένα, πραγματοποιήθηκαν 338,668 επισκέψεις έναντι 224,802 το προηγούμενο εξάμηνο.
Ο Δήμος Ρεθύμνης πάντως είναι έτοιμος να προχωρήσει στην περαιτέρω ανάπτυξη των ηλεκτρονικών υπηρεσιών τα επόμενα χρόνια, αφού μια από τις βασικές στοχεύσεις – ανάγκη που αναδείχθηκε πιο έντονα τον τελευταίο χρόνο- είναι ο Δήμος να αναβαθμίσει όλες τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες που θα διευκολύνουν την καθημερινότητα των πολιτών.
goodnet.gr
-
27 Μαρτιου 2024, 13:10Κρήτη: Τέσσερα ξενοδοχεία βγαίνουν στο σφυρί τον Απρίλιο σε Ρέθυμνο, Πλακιά και Χερσόνησο
-
26 Μαρτιου 2024, 18:33Εικαστική παρέμβαση έξω από το Μποδοσάκειο- Συνεργασία διεθνούς φήμης καλλιτέχνη με μαθητές
-
27 Μαρτιου 2024, 07:59Λασίθι: Κινητοποίηση της Πυροσβεστικής για φωτιά στη Σητεία- Σε ύφεση το πύρινο μέτωπο
-
27 Μαρτιου 2024, 09:40Βολές στο κέντρο... της Τετάρτης!
-
26 Μαρτιου 2024, 16:45Κρητικός Αγριόγατος: Αισιοδοξία από τα ευρήματα μελέτης για τη διατήρηση του άγριου αιλουροειδούς (φωτο)
-
26 Μαρτιου 2024, 16:31Δήμος Ηρακλείου: Κρίσιμο κομμάτι το ΚΔΑΥ στην αλυσίδα διαχείρισης των απορριμμάτων (Βίντεο)