Δ. Μινώα Πεδιάδας: Τι αναφέρει η πλήρης μελέτη για τη σεισμικότητα της περιοχής

Μέσα από το newshub.gr έχει αναδειχθεί το θέμα των απανωτών σεισμών στα πλαισια της σεισμικής ακολουθίας στο Δήμο Μινώα Πεδιάδας (ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ). Σεισμοί που έχουν προκαλέσει έντονη ανησυχία, καθώς η ένταση τους έφτασε ως και τα 4.5 Ρίχτερ! (ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ)
Σήμερα, με ανακοίνωση της η Κίνηση «Προσοχή Αεροδρόμιο» αναφέρεται στο επίμαχο σημείο της μελέτης για τη σεισμικότητα της περιοχής.
«Ιδού η σεισμικότητα της περιοχής όπως αυτή αποτυπώνεται στη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του 2009 του αεροδρομίου που με βάσει αυτή αδειοδοτήθηκε το έργο.
Σας το παρουσιάζουμε αυτολεξεί:
"ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΗ ΜΠΕ ΓΙΑ ΤΗ ΣΕΙΣΜΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ:
ΜΠΕ 2009, σελίδα 62
Το σημαντικότερο ρήγμα στην περιοχή είναι αυτό του Καστελλίου που ουσιαστικά οριοθετεί τον ορεινό όγκο της Δίκτης με την περιοχή του Καστελλίου - Αρκαλοχωρίου. Το ρήγμα αυτό πιστεύεται ότι είναι ενεργό, χωρίς όμως έντονη σεισμική δραστηριότητα, καθώς οι σεισμοί που καταγράφονται από αυτό είναι κάτω των 3R, δηλαδή η ενέργεια του ρήγματος εκτονώνεται με πολλούς μικροσεισμούς, και κατά συνέπεια δε θεωρείται επικίνδυνο" (...).
Και στην τροποποίηση της αναθεωρημένης ΜΠΕ του 2017, σελίδα 155
"Στην περιοχή μελέτης δεν έχουν επέλθει διαφοροποιήσεις στην παράμετρο της γεωλογίας, όπως αυτή περιγράφηκε στην ΜΠΕ του 2009."
Άρα οι ειδικοί που συνέταξαν την Μελέτη των Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Αεροδρομίου στο Καστέλλι τόσο στις 500 σελίδες της ΜΠΕ 2009 όσο και στις 300 σελίδες της ΜΠΕ του 2017, μόλις σε 3,5 γραμμές στη σελίδα 62 αναφέρουν σαν σημαντικότερο ρήγμα εκείνο που εκτείνεται κατά μήκος του όρους Δίκτη , το οποίο δεν θεωρούν καν επικίνδυνο ενώ για τα υπόλοιπα ρήγματα δεν γίνεται καμία αναφορά.
Είναι άγνοια; Είναι σκόπιμη απόκρυψη; Και ακόμα και αν έμαθαν σήμερα για την επικινδυνότητα της περιοχής γιατί δεν ακυρώνουν το έργο;», καταλήγει η σχετική ανακοίνωση.
«Η Πρωτοβουλία...»
Την ίδια ώρα η «Πρωτοβουλία Πολιτών για τη Διάσωση, Προβολή και Αειφόρο Ανάπτυξη της Πεδιάδας», εξέδωσε σχετική ανακοίνωση για τους σεισμούς και το αεροδρομιο Καστελίου:
«Δεν χρειάζονταν οι σεισμοί για να πειστούμε ότι το αεροδρόμιο Καστελλίου είναι ένα επικίνδυνο και παράλογο έργο. Και πριν από την 27η Σεπτεμβρίου οι ειδικοί της αεροπλοϊας αλλά και οι εκπρόσωποι των αρμόδιων φορέων μας επεσήμαιναν τους κινδύνους που εγκυμονεί η κατασκευή του συγκεκριμένου έργου για τον τόπο μας αλλά και για την ίδια την ασφάλεια των πτήσεων.
Ωστόσο σήμερα η εικόνα πια είναι δραματική.
Πόσο μεγάλη ευθύνη απέναντι στην κοινωνία αναλαμβάνουν όσοι κάνουν πως δεν ακούν τις επισημάνσεις των σεισμολόγων; Πόσο εύκολα μπορούν να παρακάμψουν οι εκπρόσωποι της ΤΕΡΝΑ αλλά και οι πολιτικοί που υποστηρίζουν το έργο ότι στην μελέτη κατασκευής δεν έχει προβλεφθεί καν σεισμός στην ξηρά παρά μόνο στη θάλασσα; (επισήμανση του προέδρου του ΟΑΣΠ Ευθύμιου Λέκκα στη σχετική ημερίδα τον Απρίλιο στο Αρκαλοχώρι).
Πόσο μεγάλη ευθύνη αναλαμβάνουν όταν σεισμολόγοι λένε ότι είχαν προειδοποιήσει την εταιρία για τους κινδύνους από τους σεισμούς αλλά δεν ελήφθησαν υπόψη; (Ακης Τσελέντης στην ίδια ημερίδα και σε δηλώσεις του στον Τύπο).
Και επιτέλους πόσο απαθείς μπορεί να μένουν όσοι υπερασπίζονται τυφλά το έργο μπροστά στη χθεσινή δραματική αναφορά του κ. Λέκκα σε συνέντευξή του ότι «ο διάδρομος προσγείωσης κατασκευάστηκε πάνω σε ρήγμα, που φαίνεται πως έχει ενεργοποιηθεί, καθώς οι τελευταίες σεισμικές δονήσεις καταγράφηκαν ακριβώς πάνω σε αυτό το ρήγμα»;
Πόσες φορές πρέπει να επισημάνουν οι ειδικοί ότι χρειάζονται εκτεταμένες γεωλογικές έρευνες στην περιοχή πριν ξεκινήσει ένα τόσο μεγάλο έργο, ότι ο αντισεισμικός σχεδιασμός του είναι ανύπαρκτος και ότι προφανώς το έργο θα είναι επικίνδυνο για την ασφάλεια των πολιτών;
Η Πρωτοβουλία Πολιτών για τη Διάσωση, Προβολή και Αειφόρο Ανάπτυξη της Πεδιάδας εκθέτει εδώ και χρόνια την τεράστια περιβαλλοντική και οικονομική καταστροφή που θα φέρει το αεροδρόμιο όχι μόνο στην Πεδιάδα αλλά και σε ολόκληρη την Κρήτη. Το τεράστιο κόστος με το οποίο θα επιβαρυνθούν οι κάτοικοι και οι επισκέπτες του Ηρακλείου αλλά και την ολοκληρωτική καταστροφή του αγροτικού τομέα στην περιοχή μας, ειδικά σε περίοδο που η επισιτιστική κρίση μας χτυπά την πόρτα.
Μετά τους σεισμούς είναι πλέον προφανές πως ο κίνδυνος αφορά και την ίδια τη ζωή και τη σωματική ακεραιότητα των ανθρώπων που θα χρησιμοποιούν το έργο.
Το Ηράκλειο έχει αεροδρόμιο, δίπλα στη θάλασσα, που μπορεί να επεκταθεί με ασφάλεια και με δραστική μείωση του θορύβου. Την Πεδιάδα την καταστρέφουν για να εκμεταλλευτούν οικονομικά συμφέροντα το παραθαλάσσιο φιλέτο του Ηρακλείου που ακόμα και να φύγει το «Νίκος Καζαντζάκης» δεν πρόκειται ποτέ να αποδοθεί στους κατοίκους.
«Να εξεταστεί η πρόταση του ΟΑΣΠ»
Mε επίκαιρη ερώτηση προς το Υπουργείo Υποδομών, ο Βουλευτής Ηρακλείου, κ.Βασίλης Κεγκέρογλου, ζητά να εξεταστεί η πρόταση του ΟΑΣΠ για συμπληρωματική γεωλογική μελέτη για το Νέο Διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι.
Αναλυτικά το κείμενο της επίκαιρης ερώτησης έχει ως εξής:
«Η κατασκευή του νέου Διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι, συνεχίζεται με εντατικούς ρυθμούς όσον αφορά τα έργα υποδομής ενώ επίκειται άμεσα και η έναρξη των οικοδομικών εργασιών που αφορούν τις κτιριακές εγκαταστάσεις.
Όπως όμως δήλωσε δημόσια ο πρόεδρος του Οργανισμού Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας, σε μεγάλα τεχνικά έργα απαιτούνται εκτεταμένες έρευνες, που στην περίπτωση του αεροδρομίου Καστελίου δεν έχουν γίνει, κάτι που μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τη μελλοντική λειτουργία του έργου ενώ ιδιαίτερα ανησυχητικό είναι το γεγονός ότι ο διάδρομος προσγείωσης κατασκευάστηκε πάνω σε ρήγμα, που φαίνεται πως έχει ενεργοποιηθεί.
Επειδή σύμφωνα με το Φ.Ε.Κ. 52/Α΄/25-4-1983 σκοπός του Ο.Α.Σ.Π. είναι η επεξεργασία και ο σχεδιασμός της αντισεισμικής πολιτικής της χώρας -στo πλαίσιo των κυβερνητικών κατευθύνσεων- καθώς και ο συντονισμός των ενεργειών δημοσίου και ιδιωτικού δυναμικού για την εφαρμογή της πολιτικής αυτής
Επειδή ο ΟΑΣΠ εποπτεύεται από το Υπουργείο Υποδομών που έχει και την ευθύνη και εποπτεία κατασκευής του Νέου Αεροδρομίου
Επειδή στις 27 Σεπτεμβρίου 2021 σημειώθηκε ο μεγάλος καταστροφικός σεισμός στον Δήμο Μινώα Πεδιάδας και το φαινόμενο είναι σε εξέλιξη με σημαντική ακολουθία μετασεισμών
Ερωτάσθε κε Υπουργέ:
1.Προτίθεστε να εξετάσετε την πρόταση του ΟΑΣΠ για συμπληρωματική γεωλογική μελέτη για το Νέο Διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι;
2.Τι επιπλέον έχετε πράξει μετά τον καταστροφικό σεισμό της 27ης Σεπτεμβρίου του 2021 αλλά και την επαναλαμβανόμενη έντονη μετασεισμική δραστηριότητα, προκειμένου να εξεταστεί η ανάγκη για περαιτέρω αντισεισμική θωράκιση του Νέους Διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι;».
Διαβάστε επισης:
Κρήτη: Καμπανάκι κινδύνου ξανά από τον Άκη Τσελέντη για το αεροδρόμιο Καστελίου
Τρεις σεισμοί στο Δ. Μινώα Πεδιάδας ως και 3.7 Ρίχτερ - Συνεχίζεται η σεισμική ακολουθία!
Πολλές ασθενείς σεισμικές δονήσεις μετά τα 4,5 Ρίχτερ ΒΑ του Αρκαλοχωρίου
-
07 Αυγουστου 2022, 11:42Ερχονται δύο πληρωμές 60 εκ. και 233 εκ. ευρώ για πετρέλαιο και Νέους Αγρότες
-
08 Αυγουστου 2022, 09:54Μεσαρά: Έπεσε ξύλο σε γλέντι στην πλατεία του χωριού!
-
07 Αυγουστου 2022, 15:39Τον βρήκαν νεκρό στο χωράφι του
-
07 Αυγουστου 2022, 15:21Στο νοσοκομείο ένας άνδρας μετά από καβγά με γυναίκα
-
08 Αυγουστου 2022, 09:27“Έφυγε” από τη ζωή η Νίκη Φλουρή
-
07 Αυγουστου 2022, 13:00Ιωάννα Παλιοσπύρου: Με μαγιό στην παραλία (φωτογραφίες)