ΕΛΜΕΡ: Ανησυχία για το περιστατικό ξυλοδαρμού σε σχολείο του Ρεθύμνου

Τη συμπαράστασή της στον μαθητή που προ ημερών έπεσε θύμα βίας σε προαύλιο σχολείου, στο νομό Ρεθύμνου, εκφράζει με ανακοίνωσή του το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΛΜΕΡ, καταδικάζοντας απερίφραστα τέτοιου είδους φαινόμενα.
Αναζητώντας τα βαθύτερα αίτια για την “κανονικοποίηση” τέτοιων φαινομένων, τα οποία καταδικάζουν απερίφραστα, οι εκπαιδευτικοί- υπογράφοντες το κείμενο επιρρίπτουν σαφείς ευθύνες στα κεντρικά ΜΜΕ και σε μεγάλο μέρος του πολιτικού προσωπικού: στους μεν για την “διάχυση αντίστοιχων εικόνων”, στο δε επειδή “με τον λόγο του υποδαυλίζει τον μισανθρωπισμό και τη μισαλλοδοξία, συνιστούν δυστυχώς μια πραγματικότητα”.
“Η οικονομική αφαίμαξη των περισσότερων οικογενειών, ως αποτέλεσμα στοχευμένων πολιτικών ανισότητας, μεταφέρει την πίεση από την εντατική εργασία, ή την ανεργία, στο σπίτι και κατ’ επέκταση στα παιδιά. Ο προσανατολισμός της εκπαίδευσης στον ατομικισμό και τις «δεξιότητες», αντί στην πολύπλευρη μόρφωση, καλλιέργεια και αυτενέργεια, δημιουργεί αρνητικά πρότυπα στα παιδιά και απαξίωση της έννοιας του σχολείου” τονίζεται από το διοικητικό συμβούλιο της ΕΛΜΕΡ και επισημαίνεται: “Οφείλουμε ως κοινωνία να προστατεύσουμε τα παιδιά από τη βία και τον εθισμό στη βία. Τα παιδιά πρέπει να παίζουν χαρούμενα, να μάθουν την αλληλεγγύη, την ανοχή στη διαφορετικότητα, να είναι φίλοι και όχι αντίπαλοι”.
Ολόκληρη η ανακοίνωση:
ΓΙΑ ΤΟ ΘΛΙΒΕΡΟ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟ ΣΕ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΜΑΣ
Βαθιά θλίψη και ανησυχία προκάλεσε ο ξυλοδαρμός μαθητή Γυμνασίου του νομού μας από συμμαθητή του, ενώ τα άλλα παιδιά συμμετείχαν στο βιντεοσκοπούμενο επεισόδιο σαν θεατές ρωμαϊκής αρένας. Το περιστατικό, σύμφωνα με τις πληροφορίες που έγιναν γνωστές, έλαβε χώρα στις 7.30 το πρωί, στο προαύλιο του σχολείου, κι ενώ ακόμα δεν είχαν πάει εκεί η διεύθυνση και οι διδάσκοντες καθηγητές.
Η ΕΛΜΕ Ρεθύμνου νιώθει καταρχάς την ανάγκη να εκφράσει τη συμπαράστασή της στον μαθητή που έπεσε θύμα βίας και την οικογένειά του, καθώς και σε όλους όσοι άμεσα ή έμμεσα υπέστησαν ψυχολογική πίεση εξαιτίας αυτού του γεγονότος. Η καταδίκη μας σε τέτοια φαινόμενα είναι δεδομένη.
Τα φαινόμενα όμως έχουν τις αιτίες τους: Η «κανονικοποίηση» της βίας και η διάχυση αντίστοιχων εικόνων, με ευθύνη και των κεντρικών ΜΜΕ, αλλά και μεγάλου μέρους του πολιτικού προσωπικού που με τον λόγο του υποδαυλίζει τον μισανθρωπισμό και τη μισαλλοδοξία, συνιστούν δυστυχώς μια πραγματικότητα. Η οικονομική αφαίμαξη των περισσότερων οικογενειών, ως αποτέλεσμα στοχευμένων πολιτικών ανισότητας, μεταφέρει την πίεση από την εντατική εργασία, ή την ανεργία, στο σπίτι και κατ’ επέκταση στα παιδιά. Ο προσανατολισμός της εκπαίδευσης στον ατομικισμό και τις «δεξιότητες», αντί στην πολύπλευρη μόρφωση, καλλιέργεια και αυτενέργεια, δημιουργεί αρνητικά πρότυπα στα παιδιά και απαξίωση της έννοιας του σχολείου.
Η συγκεκριμένη σχολική μονάδα διαθέτει λιγότερο από το μισό απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό, δεν έχει φύλακα, δεν έχει ψυχολόγο, στερείται κατάλληλων εγκαταστάσεων. Το σχολείο μένει ανοιχτό και αφύλακτο και δεν μπορεί να μεταδώσει στους μαθητές το αίσθημα ότι έχουν υποχρεώσεις, αλλά και δικαιώματα. (Η άσκηση βίας προφανώς δεν συνιστά δικαίωμα). Η συγκινητική προσπάθεια των διδασκόντων, που υπερβαίνουν τις συμβατικές τους υποχρεώσεις και που σημειωτέον λόγω των ανεπαρκών διορισμών είναι όλοι τους καινούργιοι στο σχολείο, έχει αποτρέψει χειρότερες καταστάσεις· από μόνη της όμως δεν αρκεί.
Αυτή τη στιγμή επείγουν:
• Από την πλευρά της Πολιτείας να καλυφθούν όλα τα κενά εκπαιδευτικού προσωπικού και να τοποθετηθούν στο σχολείο ψυχολόγος και κοινωνικός λειτουργός. (Όπως πρέπει να γίνει και σε όλες τις σχολικές μονάδες).
• Ο οικείος Δήμος να λύσει το ζήτημα της διέλευσης ιδιωτών μέσα από τον αύλειο χώρο, καθώς και το ζήτημα της αναμονής των μαθητών όταν τους αφήνει το ΚΤΕΛ. Αν και η στελέχωση των σχολικών μονάδων με ψυχολόγους και φύλακες είναι πρωτίστως καθήκον της κεντρικής διοίκησης, η τοπική αυτοδιοίκηση πρέπει να δει και τις δικές της δυνατότητες παρέμβασης. (Μαθαίνουμε ότι γίνονται τέτοιες προσπάθειες και θα τις παρακολουθήσουμε).
• Το ΚΤΕΛ να εξετάσει τη δυνατότητα για δρομολόγια πιο κοντά στις ώρες έναρξης και λήξης του σχολικού ωραρίου. Δραττόμενοι της περίστασης, επαναλαμβάνουμε τη θέση μας για δημόσιες και δωρεάν σχολικές συγκοινωνίες.
• Η ΔΔΕ Ρεθύμνου, εφόσον κρίνει πως η κατάσταση χρήζει παρέμβασης από την πλευρά της, οφείλει να ενεργήσει κατόπιν συζήτησης και συμφωνίας του συλλόγου διδασκόντων και όλων των πιθανών εμπλεκομένων.
Οφείλουμε ως κοινωνία να προστατεύσουμε τα παιδιά από τη βία και τον εθισμό στη βία. Τα παιδιά πρέπει να παίζουν χαρούμενα, να μάθουν την αλληλεγγύη, την ανοχή στη διαφορετικότητα, να είναι φίλοι και όχι αντίπαλοι.
-
10 Δεκεμβριου 2023, 17:08Ηράκλειο: Σοβαρός τραυματισμός 60χρονου στο χέρι, ενώ προσπαθούσε να βάλει αέρα στα λάστιχα του
-
10 Δεκεμβριου 2023, 15:05Ο Φόρος Διαμονής γίνεται "πράσινο" τέλος και αυξάνεται έως 200%- Οι αντιδράσεις
-
10 Δεκεμβριου 2023, 12:36Ρέντη: Συνελήφθη ο δράστης που τραυμάτισε τον αστυνομικό - Ομολόγησε στην Αστυνομία
-
10 Δεκεμβριου 2023, 07:00Ηράκλειο: «Ποντικοί» ανοίγουν σταθμευμένα αυτοκίνητα σε πάρκινγκ και χώρους στάθμευσης
-
10 Δεκεμβριου 2023, 21:28Αργεντινή: Μονόδρομος για τον νέο Πρόεδρο ένα δημοσιονομικό σοκ- "Δεν υπάρχουν λεφτά"
-
10 Δεκεμβριου 2023, 16:12Ηράκλειο: Στην Εντατική μαθήτρια που υπέστη ανακοπή κατά τη διάρκεια σχολικής εκδρομής