Ηράκλειο: Τα περιστατικά και οι καταγγελίες στα σχολεία, σκορπούν ανησυχία στους γονείς

Το τελευταίο διάστημα, όπως έχει αναδείξει το newshub.gr (ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ και ΕΔΩ) καταγράφονται μια σειρά από περιστατικά τα οποία σκορπούν ανησυχία στους γονείς του Ηρακλείου.
Σε μια από τις χαρακτηριστικές περιπτώσεις, είχαμε μια καταγγελία κατά την οποία ένα κοριτσάκι 6 χρoνων φέρεται ενώ ήταν στις τουαλέτες του σχολείου να παρενοχλήθηκε από μια παρέα 4-5 αγοριών της Ε’ Δημοτικού. Οπως αναφέρει η καταγγελία, τα αγόρια προχώρησαν σε άσεμνες χειρονομίεςσε βάρος της μικρής μαθήτριας.
Ενώ σε άλλη περίπτωση, πρωταγωνιστής είναι καθηγητής Γυμνασίου του Ηρακλείου. Συμφωνα με τα όσα καταγγέλλονται ο εν λόγω καθηγητής, όχι μόνο έχει εριστική συμπεριφορά σε βάρος των μαθητών, αλλά έχει φτάσει στο σημείο να τους βρίζει με χυδαίο τρόπο! Μάλιστα συμφωνα με τις καταγγελίες, από την αρχή της χρονιάς, τα περιστατικά άρχισαν να καταγράφονται, με τους γονείς πλέον να έχουν φτάσει στα όρια τους. Αρχικά κάποιοι εξ αυτών βλέποντας τα παιδιά τους να φτάνουν στο σημείο και να μη θέλουν να πηγαίνουν στο σχολείο, ενημέρωσαν τη Διεύθυνση του σχολικού συγκροτήματος.
Σημειώνεται ότι για τα περιστατικά αυτά είναι ενήμερη η Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Ηρακλείου, η οποία τα διερευνά, συγκεντρώνοντας στοιχεία για να οδηγηθεί σε διαπιστώσεις και συμπεράσματα και εφόσον χρειαστεί σε άμεσα μέτρα.
Οι γονείς
Για όλα όσα καταγράφονται λοιπόν στα σχολεία του Ηρακλείου, οι γονείς προχώρησαν σε μια μακροσκελή ανακοίνωση, στην οποια εκφράζουν την ανησυχία τους και ζητούν τη λήψη μέτρων
«Τις τελευταίες μέρες πληθαίνουν οι καταγγελίες για περιστατικά σχολικής βίας στα σχολεία του Ηρακλείου, από σχολικό εκφοβισμό, παρενοχλήσεις σεξουαλικού περιεχομένου μέχρι και όπλα. Δεν είναι η πρώτη φορά που γνωστοποιούνται παρόμοια περιστατικά ή που χρειάζεται να σχολιάζουμε αλλά μας ανησυχεί έντονα το γεγονός ότι αυξάνονται, ένα σημάδι ότι «κάτι τρέχει» στο σχολείο και, κυρίως, έξω από το σχολείο, στην κοινωνία.
Τα παιδιά μας μεγαλώνουν σε ένα ιδιαίτερα απαιτητικό και περίπλοκο περιβάλλον, τόσο στην κοινωνία όσο και στο σχολείο, το οποίο αποτελεί μικρογραφία της. Πρόκειται για ένα περιβάλλον εχθρικό προς τα παιδιά, δομημένο με τέτοιο τρόπο ώστε να ευνοεί την ανταγωνιστικότητα και όχι την παιδεία, δεν προάγεται πουθενά ως στόχος του εκπαιδευτικού προγράμματος η ολοκλήρωση της προσωπικότητας του μαθητή, μαθήματα καλλιτεχνικής και αισθητικής αγωγής δεν βρίσκουν χώρο. Πρόκειται για ένα σχολείο με μεγάλο αριθμό συμβασιούχων εκπαιδευτικών, που δεν μένουν στο ίδιο σχολείο πάνω από έναν χρόνο, με αποτέλεσμα να δυσκολεύονται να αναπτύξουν σχέσεις εμπιστοσύνης με τα παιδιά ενώ το ίδιο το σχολείο ως κτιριακή υπόσταση χαρακτηρίζεται επιεικώς άσχημο. Επιπροσθέτως η σύγχρονη οικογένεια, πιεσμένη όσο ποτέ στο κυνήγι της οικονομικής επιβίωσης βλέπει το ρόλο της να μειώνεται ή πολλές φορές να είναι μέχρι και απούσα από την ανατροφή των παιδιών δουλεύοντας πολλές ώρες οι γονείς για να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις. Αν σε όλα τα παραπάνω προσθέσουμε τα τρία χρόνια πανδημίας με την επιδείνωση της οικονομικής κρίσης το μείγμα γίνεται εκρηκτικό .
Ως Ένωση Γονέων Μαθητών Δήμου Ηρακλείου θεωρούμε ότι το σχολείο θα πρέπει να προωθεί τις αξίες της ομαδικότητας, της αλληλοβοήθειας, της συνεργασίας, της αλληλεγγύης σε αντίθεση με τον ανταγωνισμό και την ατομική στάση που αποτελούν θερμοκήπιο για τη δημιουργία κλίματος απειλής, στοχοποίησης του αδύνατου, του μικρού, του διαφορετικού, αυτοπροβολής και επιβολής.
Για την αντιμετώπιση όλων αυτών των φαινομένων είναι απαραίτητη η στελέχωση όλων των σχολείων με όλο το απαραίτητο επιστημονικό δυναμικό, με μόνιμους ειδικούς ψυχικής υγείας, ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, όχι σε περιστασιακή βάση αλλά σε καθημερινό πρόγραμμα, που δεν θα αντικαθίστανται κάθε χρόνο με καινούργιους, ώστε να γνωρίζουν πλήρως το σχολικό περιβάλλον, να μπορούν να προλαμβάνουν, να βοηθήσουν αλλά και να αντιμετωπίσουν τα περιστατικά βίας που δυστυχώς παρατηρούνται σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. Με αυτό τον τρόπο και οι εκπαιδευτικοί θα βοηθηθούν στο δύσκολο έργο τους από την στιγμή που βρίσκονται χωρίς μέριμνα από την πολιτεία, χωρίς επιμόρφωση και στήριξη στη διαχείριση τέτοιων ζητημάτων, με πολλούς μαθητές ανά τμήμα, με ολοένα και περισσότερη γραφειοκρατία, άσχετη με το πραγματικό τους έργο που είναι η εκπαίδευση και η ανάπτυξη της πολύπλοκης σχέσης παιδαγωγού/μαθητή.
Αντίστοιχες ελλείψεις, κενά και υποστελέχωση παρατηρείται και στις απαραίτητες δομές υποστήριξης μαθητών και οικογενειών έξω από το σχολείο. Σήμερα, δεν υπάρχει εύκολη πρόσβαση σε δωρεάν κρατικές δομές ψυχικής υγείας, κρίσιμης σημασίας, ώστε να μπορούν να υποστηρίξουν και να βοηθήσουν τα παιδιά μας αλλά και τις οικογένειες να ανταπεξέλθουν στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Το αντίθετο, ολοένα και συρρικνώνονται τέτοιες δομές δείχνοντας πως οι κυβερνήσεις διαχρονικά αντιμετωπίζουν το θέμα. Ενδεικτικά να αναφέρουμε την υποστελέχωση όλων των κρατικών δομών, με τελευταία καταγγελία στην Παιδοψυχιατρική Κλινική του ΠΑΓΝΗ που έχει οδηγήσει στα πρόθυρα του κλεισίματος το εν λόγω τμήμα και η οποία καλύπτει όλη την Κρήτη αλλά και τα Δωδεκάνησα, οδηγώντας έτσι τις οικογένειες με προβλήματα στον ιδιωτικό τομέα, με υψηλότατο κόστος και για όσες βεβαίως μπορούν να ανταπεξέλθουν οικονομικά.
Το πρόβλημα δεν λύνεται με καταστολή, αλλά με πρόληψη, καλούμε λοιπόν τους Συλλόγους Γονέων, να κινηθούν διεκδικώντας τις λύσεις αξίζουν σε εμάς και τα παιδιά μας, εξασφαλίζοντας σύγχρονους και ασφαλείς όρους ζωής, μόρφωσης, εργασίας, μετακίνησης.
Για όλα τα παραπάνω, απαιτούμε:
- Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών, ώστε να χτίζεται σταθερή παιδαγωγική σχέση μαθητή- εκπαιδευτικού.
- Σύγχρονα ασφαλή σχολικά κτίρια.
- Ενίσχυση των "συλλογικών δραστηριοτήτων" σε κάθε σχολείο με ομάδες θεατρικές, αθλητικές, μουσικές, περιβαλλοντικές, που θα ενισχύουν τις σχέσεις μέσα στη σχολική κοινότητα.
- Αναβάθμιση στο σχολικό πρόγραμμα όλων των καλλιτεχνικών μαθημάτων και της φυσικής αγωγής σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.
- Πρόληψη αποκλειστικά από κοινωνικούς επιστήμονες των Κέντρων Πρόληψης και των Δήμων. Καμία εμπλοκή ΜΚΟ και ιδιωτών σε προγράμματα πρόληψης στα σχολεία.
- Μαζικούς μόνιμους διορισμούς κοινωνικών επιστημόνων για να στηρίζουν τη σχολική ζωή.
- Άμεση και πλήρης στελέχωση της Παιδοψυχιατρικής του ΠΑΓΝΗ και του Ιατροπαιδαγωγικού Κέντρου του Βενιζελείου (ΚΟΙ.ΚΕ.Ψ.Υ.Π.Ε.) με όλο το απαραίτητο μόνιμο προσωπικό», αναφέρει η ανακοίνωση της Ένωσης Συλλόγων Γονέων Μαθητών Δήμου Ηρακλείου.
Διαβάστε επισης:
Ηράκλειο: Οι βωμολοχίες καθηγητή σε Γυμνάσιο, σε βάρος μαθητών, προκαλούν οργή και αντιδράσεις
-
29 Μαρτιου 2023, 09:14Θλίψη στο Πανεπιστήμιο Κρήτης: Βρήκαν τον καθηγητή νεκρό μέσα στο γραφείο του
-
29 Μαρτιου 2023, 16:50ΔΥΠΑ: Συμπλήρωση ερωτηματολογίου ωφελούμενων ανέργων για προγράμματα κατάρτισης
-
29 Μαρτιου 2023, 07:05Ο Γ. Κοκοσάλης για την υπόθεση βιασμού του ανήλικου: «Θα έχουμε συγκλονιστικές και καταιγιστικές εξελίξεις» (Βίντεο)
-
29 Μαρτιου 2023, 16:55Γιάννης Ραγκούσης: 2.200 ευρώ την βραδιά νοικιάζει την βίλα του στην Πάρο
-
28 Μαρτιου 2023, 19:40Ασήμι: Δεν είδε τίποτα το θύμα των πυροβολισμών-Αναζητείται ο δράστης
-
28 Μαρτιου 2023, 19:33Δ.Σ. Ηρακλείου: Η έλλειψη απαρτίας άναψε... "φωτιές"- Τι ζητάνε τα Σωματεία για τους συμβασιούχους