«Κεραυνοί» από το ΚΚΕ για το ΒΟΑΚ σε κόμμματα, Περιφέρεια και Δήμο: «Ληστρική η σύμβαση, όχι στα διόδια ναι στην ελεύθερη διέλευση»
Ευθείες βολές εξαπέλυσαν τα στελέχη του ΚΚΕ στη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου που παραχωρησαν, με θέμα συζήτησης το ΒΟΑΚ.
Οπως τονίστηκε η συμβαση παραχώρησης για το ΒΟΑΚ είναι ληστρική και επισφαλής για την κοινωνία. Και αυτό γιατί όπως επισημάνθηκε η υλοποίηση των λεγόμενων αναπτυξιακών έργων στην Κρήτη οπως ο ΒΟΑΚ εχει ως κριτήριο τις απαιτήσεις των επιχειρηματικών ομίλων και όχι την κάλυψη των ουσιωδών αναγκών των κατοίκων του νησιου.
Μάλιστα από τα «βελη» των ομιλούντων δεν γλίτωσαν η Νέα Δημοκρατία και τα κόμματα της Αντιπολίτευσης, το ΠΑΣΟΚ και ο ΣΥΡΙΖΑ, καθώς, όπως ειπώθηκε και τα δύο ουσιαστικά με την ψήφο τους, συμφωνησαν με το σχεδιασμό και την υλοποίηση του έργου.
Οπως είπε για το έργο ο Βουλευτής του ΚΚΕ Μανόλης Συντυχάκης, αλλά και για το γεγονός πως στόχος δεν είναι η αναβάθμιση της καθημερινότητας των πολιτών, αλλά το κέρδος των λίγων:
«Απόδειξη το γεγονός πως δε θα επεκταθεί μέχρι τη Σητεία, με αποτέλεσμα να μην καλύπτει το σύνολο της έκτασης του νησιού επειδή δε συμφέρει τους κατασκευαστικούς ομιλους καθως δε θα αποφέρει τα προσδοκώμενα οφέλη από τα διόδια.
Οι κάτοικοι της Κρήτης θα κληθούν να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσεπη για να πληρώσουν, όχι μόνο την κατασκευή του ΒΟΑΚ, αλλά και τη λειτουργία και τη συντήρηση του γενικά. Για ένα έργο που έχει ηδη κατασκευαστεί στο μεγαλύτερο μέρος με χρήματα του ελληνικού Δημοσίου, ο ιδιωτης θα βαλει 220 εκ ευρω, ενώ το Δημόσιο, δλδ ο ελληνικός λαός βάζει 891 εκ. ευρώ.
Την ίδια ώρα ο ιδιώτης θα τον εκμεταλλεύεται για 35 χρονια μεσω των διοδίων. Μάλιστα επιδιώκει να εισπράξει διόδια και πριν την παράδοση του έργου, με το επιχείρημα της εξοικείωσης του πολίτη».
Τα στελέχη του ΚΚΕ, μέσω του κ. Συντυχάκη τόνισαν ξεκάθαρα πως: «ο Κρητικός θέλει ένα οδικό δίκτυο συγχρονο, ασφαλές που να καλύπτει όλες τις ανάγκες με έναν ΒΟΑΚ από την Κίσσαμο ως τη Σητεία, με έναν ΝΟΑΚ επίσης, καθώς και συνδετήριους άξονες του Βορρά και του Νότου. Με χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση από το κράτος, χωρίς διόδια, με ελεύθερη διέλευση δηλαδή και σεβασμό στο περιβάλλον».
«Κεραυνοί» κατά της Περιφέρειας Κρήτης και του Δήμου Ηρακλείου
Από την πλευρά του περιφερειακός Σύμβουλος της Λαικης Συσπείρωσης Κρήτης, κ. Δημήτρης Βρύσαλης, δεν παρέλειψε να καταλογίσει ευθύνες στην Περιφέρεια Κρήτης, καθιστώντας την συνυπεύθυνη για την εξέλιξη του έργου στο βόρειο οδικό άξονα.
«Κανένα ίχνος αυτοκριτικής δεν υπαρχει από την περιφερειακή Αρχή για το γεγονός οτι ο ΒΟΑΚ και συνολικά το οδικό δίκτυο της Κρήτης, αποτελούν μια ακόμη «Κοιλάδα των Τεμπων» για το λαό. Για την κατάσταση με το βαρυ φόρο αίματος που πληρώνει ο κρητικός λαος με την ευθύνη να βαραίνει όλες τις κυβερνήσεις διαχρονικά, αλλά και την περιφερειακή Αρχή και την Ε.Ε., η οποία αντιμετωπιζε την κατασκευή του έργου, ως ένα μην επιλέξιμο έργο.
Ενώ οι κυβερνήσεις και οι τοπικές Αρχες αξιοποιούσαν τη λεγόμενη ατομική ευθύνη για να κρύψουν τις δικές τους ευθύνες, ακόμη και ως την τελευταία στιγμή, την ημερα δηλαδή που ψηφιζόταν η ληστρική σύμβαση κατα του κρητικού λαου», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Βρύσαλης.
Ενώ και ο κ. Δημήτρης Δουλουφάκης, δημοτικός Συμβουλος και επικεφαλής της Λαικης Συσπείρωσης Δήμου Ηρακλείου, τόνισε πως για ένα έργο αναγκαίο για την ασφάλεια των πολιτών, αποδεικνύεται ότι δεν προχωρα με γνώμονα τις λαικές ανάγκες. «Ιδιαίτερα στο Δήμο Ηρακλείου, θα εντείνει τα κυκλοφοριακά προβλήματα. Εχει ζητήματα στην αντιπλημμυρική θωράκιση, ενώ οι οδηγοί θα υποχρεώνονται να κάνουν διαδρομές μεσω του αυτοκινητοδρόμου. Η Δημοτική Αρχη, με την αντιλαικη πολιτική της κόστους -οφελους, αποδεχεται τις σοβαρές ελλείψεις στο έργο του ΒΟΑΚ και κάνει παραχωρήσεις που θίγουν άμεσα τα συμφέροντα του ηρακλειώτικου λαου», σημείωσε ο κ. Δουλουφάκης
Μάλιστα όπως είπε, για τα διόδια δεν απασχολεί τη Δημοτικη Αρχή τι θα γίνει πέρα από τα όρια του Ηρακλείου. «Οι διάφορες χαράξεις του ΒΟΑΚ, πρωτοβουλίες για την παράκμψη του ΒΟΑΚ δεν αγγίζουν την ουσία των επιδιώξεων του Κεφαλαίου και της κυβέρνησης», επισήμανε μεταξύ άλλων ο κ. Δουλουφάκης
Α.Κ.
-
15 Ιουνιου 2025, 22:20Μεσαρά: Στο πένθος για τον 51χρονο που κατέρρευσε στο λιμάνι του Ηρακλείου
-
15 Ιουνιου 2025, 14:25Πένθος για την Άννα Μανουκάκη- Μεταξάκη, που έχασε πρόωρα το γιο της
-
15 Ιουνιου 2025, 18:00Τροχαίο στο ΒΟΑΚ λίγο πριν την έξοδο για Νέα Αλικαρνασσό-Σημειωτόν η κίνηση των οχημάτων (Φωτο)
-
15 Ιουνιου 2025, 07:15Ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης-Αττικής: Η «ακτινογραφία» ενός εμβληματικού έργου - Ο Πρόεδρος και CEO του ΑΔΜΗΕ Μ. Μανουσάκης στο newshub.gr (podcast)
-
15 Ιουνιου 2025, 14:55Πένθος στο Ηράκλειο και το ΠΑΣΟΚ- Πέθανε ο πρώην βουλευτής Μάνος Φραγκιαδουλάκης
-
16 Ιουνιου 2025, 07:00Κρήτη: Οχήματα αντίκες και ελλιπές προσωπικό τα μεγάλα «αγκάθια» της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας