Κρήτη: «Ένας τροχαίος θάνατος δεν κάνει διακρίσεις – "Φρένο" στην αιματοχυσία των δρόμων με το νέο ΚΟΚ»

Από τις 13 Σεπτεμβρίου, έχει τεθεί σε ισχύ ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), με αυξημένα πρόστιμα και διοικητικές ποινές για παραβάσεις όπως οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, μη χρήση κράνους ή ζώνης, παραβίαση κόκκινου σηματοδότη, χρήση κινητού κατά την οδήγηση — αλλά και μέτρα κατά της υποτροπής (δείτε εδώ).
Με δεδομένο ότι στην Κρήτη, φέτος τα τροχαία δυστυχήματα έχουν ήδη κοστίσει τη ζωή 24 ανθρώπων, ο κ. Αλέξανδρος Μεΐμαράκης, εκπαιδευτής οδήγησης στο Ηράκλειο με πολυετή εμπειρία, τονίζει μέσω του newshub.gr, ότι «το πλαίσιο έπρεπε να αλλάξει, γιατί υπάρχει πολύ παραβατικότητα» και ότι «η συνειδητοποίηση πρέπει να ξεκινά από μικρά παιδιά, με σωστές βάσεις».
Ο νέος ΚΟΚ — όπως εξηγεί — ενεργοποιεί την έννοια της υποτροπής: όποιος επαναλαμβάνει επικίνδυνες συμπεριφορές θα αντιμετωπίζει αυστηρότερες συνέπειες .
«Έπρεπε να αλλάξει το πλαίσιο, γιατί το περιβάλλον που κινούμαστε έχει καλλιεργήσει λάθος νοοτροπίες. Ένας Έλληνας στο εξωτερικό είναι τυπικός, ενώ στην Ελλάδα θεωρεί σίγουρο ότι θα κάνει παραβάσεις χωρίς συνέπειες. Οπότε οι αλλαγές ήταν αναγκαίες, καθώς η παραβατικότητα στους ελληνικούς δρόμους παραμένει υψηλή» σημειώνει με νόημα ο κ. Μεΐμαράκης (δείτε εδώ).
«Ο οδηγός που μιλάει στο κινητό, πίνει, δεν φοράει ζώνη ή περνάει με κόκκινο, αν συνεχίσει την ίδια συμπεριφορά, θα τιμωρείται αυστηρά. Για τις μεγαλύτερες ηλικίες, ο μόνος τρόπος είναι η αστυνόμευση και οι ποινές. Για τους νεότερους, πρέπει να επενδύσουμε σε σωστές βάσεις από σήμερα, για να χτίσουμε τον οδηγό του αύριο».
Με 28 χρόνια εμπειρίας στην εκπαίδευση οδηγών ο κ. Μεΐμαράκης, αναγνωρίζει ότι πολλοί παλαιότεροι οδηγοί θεωρούν τις νέες ποινές υπερβολικές και υπογραμμίζει τη σημασία της πρόληψης και εκπαιδευτικής παρέμβασης: «ένας τροχαίος θάνατος δεν κάνει διακρίσεις. Ζώνες, κράνος, σωστή απόσταση — είναι τα απολύτως απαραίτητα».
«Μια σημαντική αλλαγή που φέρνει το νέο πλαίσιο είναι η ηλεκτρονική υποβολή ενστάσεων, ώστε να μπει τέλος στο φαινόμενο της «διαγραφής κλήσεων» με προσωπικές επαφές. Ο καθένας θα πρέπει να καταλάβει μέσα του την αξία της πρόληψης και της υπεύθυνης οδήγησης. Τα νέα παιδιά δείχνουν να το κατανοούν περισσότερο, ενώ οι παλιότεροι οδηγοί συχνά θεωρούν τις ποινές υπερβολικές», υπογραμμίζει ο Αλέξανδρος Μεΐμαράκης.
Και μπορεί ο αριθμός των νεκρών φέτος να είναι μικρότερος σε σχέση με πέρυσι, και τα στοιχεία να δείχνουν μείωση των θανατηφόρων τροχαίων στην Κρήτη, η γενική εικόνα παραμένει ανησυχητική. Η αυστηροποίηση του ΚΟΚ, η εντατικοποίηση των ελέγχων και την επιβολή των ποινών, καθώς και η αλλαγή κουλτούρας στους οδηγούς, θεωρούνται μονόδρομος για να σταματήσει αυτή η “αιματοχυσία στους δρόμους”.
Ο ίδιος έχει ήδη εντάξει ειδικό κεφάλαιο στο πρόγραμμα διδασκαλίας του, ώστε οι μαθητές να κατανοούν τόσο τον ΚΟΚ όσο και το πλαίσιο των ποινών. «Οι εκπαιδευτές έχουμε τεράστια ευθύνη. Αν δεν αλλάξουμε αντιλήψεις στη νέα γενιά, δεν θα σταματήσουν οι άδικοι θάνατοι στην άσφαλτο», καταλήγει.
Διαβάστε επίσης:
-
19 Σεπτεμβριου 2025, 16:51Σοβαρό τροχαίο στην Κρήτη: Σύγκρουση μέσα στο τούνελ προς Μεσαρά
-
18 Σεπτεμβριου 2025, 22:30Ισχυρός σεισμός 7,5 Ρίχτερ στη χερσόνησο Καμτσάτκα της Ρωσίας - Προειδοποίηση για τσουνάμι
-
19 Σεπτεμβριου 2025, 11:35Απεργία: Χωρίς ταξί η Αθήνα τη Δευτέρα 22 Σεπτεμβρίου
-
19 Σεπτεμβριου 2025, 14:50Δεμένο άλογο στην περίφραξη του ΠΑΓΝΗ: Ανησυχούν όσοι το βλέπουν μην έχει εγκαταλειφθεί
-
19 Σεπτεμβριου 2025, 11:10Απομακρύνθηκαν τα κολωνάκια στη Λεωφόρο 62 Μαρτύρων - Νίκη για τους καταστηματάρχες
-
20 Σεπτεμβριου 2025, 11:00Ανείπωτη θλίψη στη Χερσόνησο: "Έφυγε" στα 44 του χρόνια ο Νίκος - Άφησε πίσω του σύζυγο και παιδί