Κρήτη: Συνολικά 55 θύματα σε τροχαία μέσα στο 2022

Πολλά χρόνια πίσω θα πρέπει να γυρίσουμε για να βρούμε τον αριθμό των ανθρώπων που άφησαν την τελευταία τους πνοή στην άσφαλτο το 2022.
Μονάχα η πανδημία του κορωνοϊού, προ διετίας, μπόρεσε να “τρενάρει” την πανδημία των τροχαίων δυστυχημάτων. Κατά τ’ άλλα, αμέσως μετά την παύση των lockdown, η γενοκτονία στους δρόμους του νησιού συνεχίστηκε από εκεί που είχε σταματήσει.
Την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές, η χρονιά που αφήνουμε πίσω μας, κλείνει με 55 νεκρούς σε επίπεδο νησιού.
Τα αρνητικά πρωτεία διατηρεί ο νομός Χανίων, ενώ ακολουθεί – βάσει της αναλογίας του πληθυσμού – ο νομός Ρεθύμνου. Οι αριθμοί είναι αξιοπρόσεκτοι κι εξόχως ανησυχητικοί.
Η “Κ.Ε” δημοσιεύει σήμερα τα αναλυτικά στοιχεία που συνέλεξε, για όλο το 2022, ο πρόεδρος του Εθελοντικού Συλλόγου για την Πρόληψη των τροχαίων (ΕΣΥΠΡΟΤΑ), Γιάννης Λιονάκης.
Στα εν λόγω αριθμητικά δεδομένα παρουσιάζονται, με ποσοστά, οι πιο προβληματικές περιοχές της Κρήτης, οι πιο επικίνδυνες ώρες κι άλλα επιμέρους χαρακτηριστικά, χρήσιμα για την εξαγωγή συμπερασμάτων.
“Η χειρότερη χρονιά μετά το 2016”
“Έπρεπε να γυρίσουμε πολλά χρόνια πίσω, για να βρούμε τους 9 νεκρούς που είχαμε το 2022 στον νομό Ρεθύμνου. Ήταν η χειρότερη χρονιά μετά το 2016. Είναι μία χρονιά η οποία προβληματίζει ιδιαίτερα, παρά το ότι σε γενικές γραμμές αυτό που ακολουθήθηκε σε όλο το νησί, ακολουθήθηκε και στο Ρέθυμνο” δήλωσε στην “Κ.Ε” ο κ. Λιονάκης, ο οποίος εστίασε την προσοχή του σε μία πολύ συγκεκριμένη περιοχή: Το πιο σοβαρό πρόβλημα το εντοπίζει στον Μυλοπόταμο, όπου είχαμε τους πέντε απ’ τους συνολικά εννέα νεκρούς.
“Αυτό πρέπει να προβληματίσει” τόνισε ο κ. Λιονάκης.
“Μετά το νομό Χανίων, που είναι ο χειρότερος στο νησί, ο νομός Ρεθύμνου είναι ο χειρότερος στο νησί, με τους περισσότερους νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκων: έχει 93 νεκρούς ανά εκατομμύριο. Αυτό έχει την ιδιαίτερη σημασία του, όταν ο μέσος όρος πανελλαδικά θα κλείσει κάτω από τους 60” είναι η πικρή διαπίστωση του κ. Λιονάκη.
Σύμφωνα με το goodnet.gr ο κορωνοϊός λειτούργησε… ευεργετικά στην αποτροπή δυστυχημάτων στο οδικό δίκτυο της Κρήτης.
Η πανδημία covid-19 περιόρισε εκ των πραγμάτων τις μετακινήσεις κι έβαλε… φρένο ή αλλιώς άνω τελεία στο θανατικό που “πέφτει” στους δρόμους. Η πανδημική παρένθεση έκλεισε, ως προς το κομμάτι των απαγορεύσεων, κι επιστρέψαμε στην αιματοβαμμένη κανονικότητα.
“Προφανώς και ο περιορισμός των οχηματοχιλιομέτρων, έφερε και περιορισμό των τροχαίων. Λογικό είναι όταν δεν κυκλοφορείς. Άρα, σημαίνει ότι όταν αφήσεις τον Κρητικό στο δρόμο να κυκλοφορεί ελεύθερα, σκοτώνεται κι ελεύθερα, δυστυχώς” ήταν η δηκτική παρατήρηση του κ. Λιονάκη.
Οι αριθμοί που επικαλέστηκε εκ νέου, μιλούν (με) τη σκληρή γλώσσα της αλήθειας:
Το 2020, την πρώτη χρονιά του κορωνοϊού με το καθολικό lockdown, είχαμε μόλις τρεις απώλειες ζωών στην άσφαλτο. Την επόμενη χρονιά που διευρύνθηκε η κυκλοφορία, οι θάνατοι ανέβηκαν στους οκτώ. Κι εφέτος έγιναν εννέα.
-
10 Οκτωβριου 2025, 15:57Κλιμάκιο ελέγχου του ΟΠΕΚΕΠΕ καταγγέλλει απειλές και προπηλακισμό σε κτηνοτροφικό έλεγχο στη Μεσαρά
-
09 Οκτωβριου 2025, 11:00Ηράκλειο: Στο εδώλιο ο 79χρονος Γιάννης Ξυδάκης για το αιματηρό περιστατικό στις Μαλάδες
-
09 Οκτωβριου 2025, 22:14Ηράκλειο: Εξώδικο του Νίκου Μπουνάκη για τις κατηγορίες σχετικά με την εμπλοκή του ΚΥΔ στην υπόθεση ΟΠΕΚΕΠΕ
-
10 Οκτωβριου 2025, 10:59Βολές στο κέντρο... της Παρασκευής!
-
09 Οκτωβριου 2025, 19:18Αγροτικές ενισχύσεις: Ξεκινά σειρά πληρωμών προς τους παραγωγούς
-
10 Οκτωβριου 2025, 07:00Kρήτη: Ζυμώσεις και αναβρασμός ενόψει... επανένωσης με τον Αλέξη Τσίπρα - Ποιες μεταπηδήσεις «ψήνονται»