Ο ΒΟΑΚ στα 6 νέα μεγάλα οδικά έργα της επόμενης πενταετίας!
Τα οδικά έργα τα τελευταία χρόνια τα “ξορκίζουμε”. Σε αυτό συνετέλεσαν πολλοί παράγοντες. Από τα δισ.ευρώ που δόθηκαν για τους αυτοκινητόδρομους, την στροφή προς το σιδηρόδρομο, την άρνηση της Κομισιόν να χρηματοδοτήσει τα περισσότερα νέα project κ.α. Όλα αυτά φαντάζουν ότι μας έχουν φέρει σε μία εποχή όπου τα μεγάλα οδικά έργα έλαβαν τέλος.
Στην Ελλάδα του 2020 όμως ο σχεδιασμός για οδικά έργα, ζει και βασιλεύει. Ποιος είπε πως με την ολοκλήρωση των έργων στους αυτοκινητόδρομους ξεμπερδέψαμε για πολλά χρόνια από τα μεγάλα οδικά έργα;
Νέες γενιές έργων έρχονται και μάλιστα άμεσα προκειμένου το οδικό σύνδρομο του σύγχρονου Έλληνα να παραμείνει ικανοποιημένο. Πέρα όμως από αυτό θα καλύψει σημαντικές ανάγκες σε περιοχές της χώρας που σήμερα δεν έχουν καλή οδική κάλυψη και στερούνται των οδικών υποδομών που έχουν ή πρόκειται να αποκτήσουν άλλες περιοχές της χώρας.
Σήμερα το ypodomes σας παρουσιάζει τα 6 μεγαλύτερα φιλόδοξα πλάνα για τα οδικά έργα που θα μας συντροφεύσουν τουλάχιστον μέχρι το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας.
1.ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ (εκτίμηση: 1 δισ.ευρώ)
Πρόκειται για τις πολυσυζητημένες επεκτάσεις που έχουν γίνει θέμα από το 2004 αρκετές φορές και κάθε φορά με διαφορετικό αντικείμενο. Στην παρούσα φάση μιλάμε για την επέκταση από το αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος μέχρι το λιμάνι της Ραφήνας, την αστική σήραγγα “Ηλιούπολης” που θα έρθει να συνδέσει την Κατεχάκη με την Λεωφόρο Βουλιαγμένης αλλά και την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης μέχρι την Λ.Κηφισού. Το κόστος είναι μεγάλο και σίγουρα είναι το κορυφαίο μελλοντικό έργο οδικών υποδομών της Αττικής. Το πρώτο έργο αναμένεται να δημοπρατηθεί το 2021 και θα αφορά την επέκταση της Λ.Κύμης. Όλες οι επεκτάσεις θα δημοπρατηθούν ως δημόσια έργα.
2.ΒΟΑΚ (εκτίμηση: 1,5 δισ.ευρώ)
Εδώ δεν μιλάμε για ένα μελλοντικό πλάνο. Υπάρχει από το 2018 ένας διπλός διαγωνισμός στην πρώτη του φάση. Με τις μεθόδους της παραχώρησης και του ΣΔΙΤ αφορά στα τμήματα Χανιά-Χερσόνησος και Χερσόνησος-Νεάπολη. Φιλοδοξεί να μεταμορφώσει την σημερινή καρμανιόλα που συνδέει τα μεγάλα αστικά κέντρα της Κρήτης και να βοηθήσει στην ανάπτυξη του νησιού, μαζί με το υπό κατασκευή Αεροδρομίο του Καστελίου. Στόχος είναι να έχουμε ανάδοχο το 2022 για να ξεκινήσουν τα έργα. Φιλοδοξία είναι να προστεθεί και το τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης.
3.ΠΑΤΡΑ-ΠΥΡΓΟΣ (300 εκατ.ευρώ)
Πρόκειται για το γνωστό αυτοκινητόδρομο, φυσική συνέχεια της Ολυμπίας Οδού βγήκε από την παραχώρηση τ0 2013, μοιράστηκε σε 8 εργολαβίες το 2015 και τώρα επιδιώκεται η επανασύνδεση του με την Ολυμπία Οδό. Η ολοκλήρωση της διαδικασίας εκτιμάται για το 2021. Προς το παρόν αναμένονται οι εγκρίσεις από τις “δύσκολες” Διευθύνσεις της Κομισιόν. Από την πλευρά της η τοπική κοινωνία ζητά επιτακτικά να ξεκινήσουν τα έργα που θα ανεβάσουν το επίπεδο της ασφάλειας και θα φέρουν τον αυτοκινητόδρομο μία ανάσα από την Αρχαία Ολυμπία, δικαιολογώντας το όνομα της.
4.Flyover Περιφερειακής Θεσσαλονίκης (370 εκατ.ευρώ)
Μία νέα προσθήκη στην “φαρέτρα” των μεγάλων οδικών έργων. Είχε παρουσιαστεί το 2010 και χάθηκε για 9 χρόνια. Πέρυσι από το βήμα της ΔΕΘ το εξήγγειλε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και ένα χρόνο αργότερα είναι έτοιμο προς δημοπράτηση. Θα είναι ένα έργο ΣΔΙΤ που θα αφορά στην κατασκευή μίας οδικής γέφυρας από την περιοχή του κόμβου του νοσοκομείου Παπαγεωργίου μέχρι και το τέλος της Περιφερειακής στα ανατολικά της πόλης. Πρόκειται για έργο που θα αντιμετωπίσει τον κορεσμό που παρουσιάζει ο άξονας, ιδιαίτερα στις ώρες αιχμής.
5.ΙΩΑΝΝΙΝΑ-ΚΑΚΑΒΙΑ (340 εκατ.ευρώ)
Είναι ο αυτοκινητόδρομος που αποτελεί φυσική συνέχεια της Ιόνιας Οδού. Σημαντικός δρόμος που καταλήγει στα σύνορα με Αλβανία και ολοκληρώνει το οδικό πλέγμα της Ηπείρου. Θα μπει στην επέκταση της Ιόνιας Οδού, θα γίνει ως δημόσιο έργο; θα γίνει η ντρίμπλα και θα υλοποιηθεί ως ΣΔΙΤ; ερωτήματα που προς το παρόν δεν έχουν απάντηση. Η Περιφέρεια Ηπείρου έχει αναλάβει την ωρίμανση του έργου ενώ γίνεται προσπάθεια να ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης.
6.ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΧΑΛΚΙΔΑΣ (ΝΕΑ ΛΑΜΨΑΚΟΣ-ΨΑΧΝΑ 180-200 εκατ.ευρώ)
Εξαγγέλθηκε από την προηγούμενη Κυβέρνηση. Η παρούσα το ωριμάζει, η χρηματοδότηση μάλλον κλειδώνει στην ΕΤΕπ, αναμένονται και οι απαλλοτριώσεις για να το δούμε να δημοπρατείται. Πότε; το 2021 λένε αυτοί που ξέρουν. Εκτιμάται πως με την υλοποίηση του, θα αναβαθμίσει τα επίπεδα οδικής ασφάλειας στην Εύβοια που έχει ένα από τα χειρότερα οδικά δίκτυα σε όλη τη χώρα παρότι είναι κοντά στην Αθήνα.
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις
Όπως έγραψε το newshub.gr ανακοινώνεται, με απόφαση της Διεύθυνσης Αστυνομίας Χανίων, η εφαρμογή κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στο Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.), ισχύουσες την 30.10.2020 και κατά τις ώρες από 07.00 έως 16.00, προκειμένου πραγματοποιηθούν εργασίες απεγκατάστασης της εργοταξιακής σήμανσης, στα πλαίσια υλοποίησης του έργου «Υπόγειες διασυνδέσεις Κρήτης στα πλαίσια της διασύνδεσης Κρήτης με το ηπειρωτικό σύστημα».
Ειδικότερα την 30.10.2020, για τις ανάγκες απεγκατάστασης της εργοταξιακής σήμανσης και τοποθέτησης της προβλεπόμενης σήμανσης για τις ανάγκες του έργου, για ιδιαίτερους λόγους ασφαλείας και προς αντιμετώπιση τελείως προσωρινών καταστάσεων θα διακοπεί, από την 07:00 ώρα έως και την 16:00 ώρα της ιδίας ημέρας, η κυκλοφορία των όλων των οχημάτων στο τμήμα του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.) από τον κόμβο Πλατανιά έως και τον κόμβο Κολυμβαρίου και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας.
Κατά τις ώρες εφαρμογής των απαγορεύσεων, η κυκλοφορία των κινούμενων επί του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.) οχημάτων θα εκτρέπεται- διεξάγεται από τους κόμβους Πλατανιά, Ταυρωνίτη και Κολυμβαρίου (κίνηση στην Παλαιά Εθνική Οδό Χανίων- Κισσάμου).
Παρακαλούνται όλοι οι οδηγοί να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στα παραπάνω σημεία και για την καλύτερη εξυπηρέτηση τους να συμμορφώνονται στα σήματα και τις υποδείξεις των τροχονόμων.
-
27 Μαρτιου 2024, 13:10Κρήτη: Τέσσερα ξενοδοχεία βγαίνουν στο σφυρί τον Απρίλιο σε Ρέθυμνο, Πλακιά και Χερσόνησο
-
27 Μαρτιου 2024, 07:59Λασίθι: Κινητοποίηση της Πυροσβεστικής για φωτιά στη Σητεία- Σε ύφεση το πύρινο μέτωπο
-
27 Μαρτιου 2024, 09:40Βολές στο κέντρο... της Τετάρτης!
-
27 Μαρτιου 2024, 21:07«Έφυγε» από τη ζωή ο Μιχάλης Χαραλαμπίδης
-
27 Μαρτιου 2024, 10:56Τουριστική εκπαίδευση: Τι απάντησε το Υπουργείο στα αιτήματα των ξενοδοχοϋπαλλήλων της Κρήτης
-
27 Μαρτιου 2024, 12:10Επιτυχημένη η Ημέρα Καριέρας της Σ.Α.Ε.Κ Τουρισμού Κρήτης (ΦΩΤΟ)