Στην Κρήτη ο Κυριάκος Μητσοτάκης για το ΒΟΑΚ - Υπογράφεται το έργο Χανιά – Ηράκλειο

Το πρώτο κύμα των δημοσκοπήσεων, μετά την στροφή της κυβέρνησης στα θέματα της καθημερινότητας, δείχνουν μερική ανάκαμψη των ποσοστών ενώ διαπιστώνεται και «διόρθωση» των ποιοτικών στοιχείων.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του Μεγάρου Μαξίμου, θα διατηρηθεί η ίδια επικοινωνιακή στρατηγική και για τον λόγο αυτό, κάθε εβδομάδα στο πρόγραμμα του πρωθυπουργού θα περιλαμβάνονται εξορμήσεις του, τόσο εντός Αττικής όσο και σε διάφορες περιοχές ανά την Ελλάδα είτε για να αναδείξει έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη ή έχουν ήδη ολοκληρωθεί.
Την Παρασκευή, 9 Μαϊου ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα μεταβεί στην Κρήτη επικεφαλής ενός ευρύτατου κλιμακίου υπουργών.
Ο πρωθυπουργός θα περιοδεύσει σε διάφορες περιοχές του Ηρακλείου ενώ το κυρίως μενού είναι η υπογραφή της σύμβασης για το ΒΟΑΚ.
Στο Κυβερνητικό κλιμάκιο, σύμφωνα με πληροφορίες, θα συμμετέχουν ο αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης Κωστής Χατζηδάκης, ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Κώστας Τσιάρας, ο υπουργός Υποδομών Χρίστος Δήμας, ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ Θανάσης Κοντογιώργης, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας Νίκος Παπαθανάσης και ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος ενώ στην κυβερνητική αποστολή θα βρίσκονται και δέκα γενικοί γραμματείς υπουργείων.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες το πρωί της παρασκευής ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα βρίσκεται στο Ηράκλειο για την υπογραφή του τμήματος Χανιά – Ηράκλειο στο έργο του Βορείου Οδικού Άξονα Κρήτης. Η υπογραφή θα γίνει στη διάρκεια ειδικής εκδήλωσης στο Πολιτιστικό Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου.
Στη συνέχεια, θα επισκεφθεί τα Πεζά και από εκεί θα μεταβεί στο Φράγμα Πλακιώτισσας, στον Δήμο Αρχανών – Αστερουσίων, όπου αναμένεται να ανακοινώσει τη χρηματοδότηση για την κατασκευή των αρδευτικών δικτύων της περιοχής.
Το τμήμα του ΒΟΑΚ Ηράκλειο – Χανιά, της σύμβασης της οποίας η ενεργοποίηση θα υπογραφεί με την εταιρεία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, θα είναι το μεγαλύτερο έργο παραχώρησης της τρέχουσας δεκαετίας και ένα από τα μεγαλύτερα όλων των εποχών για τη χώρα μας, με το κόστος να ξεπερνά τα 2 δισ. ευρώ.
Σημειώνεται ότι πέρα από την παρουσία των υπουργικών στελεχών που βρέθηκαν στην Κρήτη τις προηγούμενες ημέρες, ο κ. Μητσοτάκης θα έρθει συνοδεία πολυπληθούς Κυβερνητικού κλιμακίου, στο οποίο θα συμμετέχουν μεταξύ άλλων ο Α’ αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης Κωστής Χατζηδάκης, ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Κώστας Τσιάρας, ο υφυπουργός Υποδομών Χρίστος Δήμας, ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ Θανάσης Κοντογιώργης, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας Νίκος Παπαθανάσης και ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος.
Τις προηγούμενες μέρες εξάλλου στην Ανατολική Κρήτη, από το Κυβερνητικό στρατόπεδο βρέθηκαν ο υπουργός Κλιματικής Αλλαγής Γιάννης Κεφαλογιάννης, η υφυπουργός Τουρισμού Άννα Καραμανλή και ο Ευρωπαίος επίτροπος Απόστολος Τζιτζικώστας.
Ετοιμαζουν αντιδρασεις
Την ίδια ώρα αγωνιστική υποδοχή ετοιμάζει ο λαός της Σητείας στον πρωθυπουργό και στο κυβερνητικό κλιμάκιο που θα επισκεφθεί την Κρήτη.
Ο λαός της Σητείας διαμαρτύρεται καθώς λόγω της πολιτικής κόστους – οφέλους που ακολουθείται στην υλοποίηση του ΒΟΑΚ από το κράτος και τους επενδυτές, πρόσφατα ανακοινώθηκε ότι δεν συμπεριλαμβάνεται το κομμάτι από τον Άγιο Νικόλαο μέχρι την Σητεία, αποδεικνύοντας για ακόμα μια φορά ότι η υλοποίηση του περιβόητου οδικού άξονα που έχει γίνει «γεφύρι της Άρτας» δεν υλοποιείται για να εξυπηρετήσει τις λαϊκές ανάγκες αλλά τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων.
Σε αυτό το πλαίσιο, συγκροτήθηκε από φορείς της περιοχής Επιτροπή Διεκδίκησης του Ενιαίου Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), στην οποία αποφασίστηκε η μαζική κινητοποίηση του λαού της Σητείας με αφορμή την κάθοδο του πρωθυπουργού για την υπογραφή της σύμβασης, με στόχο να καταστεί σαφές ότι οι κάτοικοι του ανατολικότερου τμήματος της Κρήτης και συγκεκριμένα της Σητείας είναι αποφασισμένοι να διεκδικήσουν έναν ενιαίο ΒΟΑΚ από το Καστέλι μέχρι τη Σητεία.
Σε κοινό ψήφισμα που εξέδωσαν το Νομαρχιακό Τμήμα της ΑΔΕΔΥ , το Επιμελητήριο Λασιθίου και το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο στηρίζουν την κινητοποίηση των κατοίκων και των φορέων της Σητείας και του Νομού Λασιθίου, την Παρασκευή 9 Μάη, ημέρα υπογραφής της σύμβασης για τον ΒΟΑK.
Στο ψήφισμα αναφέρουν:
«Συμπορευόμαστε με τους υπόλοιπους θεσμικούς φορείς και την λασιθιώτικη κοινωνία, εκφράζοντας την αγωνία, αλλά και την απαίτησή μας, να ολοκληρωθεί επιτέλους ο κύκλος των συζητήσεων και να περάσουμε άμεσα στην υλοποίηση του σχεδιασμού του ενιαίου ΒΟΑΚ από τη μία έως την άλλη άκρη της Κρήτης. Για έναν δρόμο σύγχρονο και ασφαλή για τους κατοίκους και επισκέπτες της Κρήτης, χωρίς διόδια και παραχωρήσεις σε ιδιώτες, ενταγμένο σε σχέδιο για συνολικά δημόσιο και αναβαθμισμένο οδικό δίκτυο σε όλη την Κρήτη (ΝΟΑΚ, υφιστάμενο ενδοπεριφερειακό κ.τ.λ.), ώστε να μην απομονώνονται -και τελικά ερημώνουν- χωριά και πόλεις της Κρήτης.
Η διαχρονική απαξίωση του Νομού Λασιθίου από τις κυβερνήσεις τελειώνει τώρα! Ο Νομός Λασιθίου δεν θα ανεχτεί άλλες παλινωδίες, εμπαιγμούς και -εσκεμμένα- αμφιλεγόμενες δηλώσεις για να τεστάρουν τις αντοχές της λασιθιώτικης κοινωνίας. Οι όποιες προτεραιότητες και σχεδιασμοί αποτελούν καθαρά θέμα πολιτικής βούλησης, η οποία και θα καθορίσει ουσιαστικά την εντατικοποίηση των ενεργειών για την υλοποίηση του έργου.
Διεκδικούμε: Να αποσαφηνιστεί ρητά και αμετάκλητα η πολιτική βούληση της κυβέρνησης για τον σχεδιασμό και το χρονοδιάγραμμα του ΒΟΑΚ (Σητεία – Κίσσαμος), συμπεριλαμβανομένων επιτέλους και όλων των τμημάτων του Νομού Λασιθίου και με τις κάθετες συνδέσεις προς Ιεράπετρα».
Το προφίλ του έργου
Η κατασκευή του Χανιά-Ηράκλειο θα μοιάζει σημαντικά με εκείνη που ζήσαμε πριν μια δεκαετία στην Ολυμπία Οδό με την αναβάθμιση του Κόρινθος-Πάτρα.
Αυτό γιατί θα πρέπει να γίνεται ταυτόχρονα κατασκευή και λειτουργία του δρόμου, πράγμα που θα σημάνει μια περίοδο κάποιων ετών με συνεχόμενες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις μικρής ή μεγάλης διάρκειας, ανάλογα με τη ροή των εργασιών.
Όπως έχει προαναγγελθεί για την μείωση των τροχαίων επί του ΒΟΑΚ, θα υλοποιηθεί ένα παράλληλο έργο οδικής ασφάλειας που θα προσομοιάζει με εκείνο που υλοποιήθηκε στο Πάτρα-Πύργος με μεγάλη επιτυχία καθώς περιόρισε σε συντριπτικό βαθμό, τόσο τα ατυχήματα, όσο και τα θανατηφόρα δυστυχήματα.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του τμήματος Χανιά-Χερσόνησος περιλαμβάνουν: Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 157,5 χλμ. και παράπλευρου / κάθετου δικτύου περίπου 150 χλμ. Η τυπική διατομή του αυτοκινητόδρομου έχει πλάτος οδοστρώματος 21,5 μέτρα από 12,50 σήμερα.
Θα διαθέτει 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ, 26 σήραγγες μονού κλάδου συνολικού μήκους περίπου 34 χλμ., 10,80 χλμ. νέες γέφυρες, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος και 20 νέους ανισόπεδους κόμβους και αναβάθμιση των υπαρχόντων 18 ανισόπεδων κόμβων στις Παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου.
Το έργο του ΒΟΑΚ αποτελεί το μεγαλύτερο νέο οδικό έργο στη χώρα που υλοποιείται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και ουσιαστικά “κλείνει” τα μεγάλα έργα υπεραστικών αξόνων της χώρας.
Ανεξάρτητος Μηχανικός είναι το σχήμα HILL-OMEK-SALFO με την ΟΜΕΚ να έχει τη διαχείριση της κοινοπραξίας Α.Μ
-
14 Μαΐου 2025, 01:54Μεταμεσονύχτιος - πολύ ισχυρός - σεισμός ταρακούνησε την Κρήτη (Φωτο + Βίντεο)
-
13 Μαΐου 2025, 15:30Κηδεία "Χαζήρη": Οι Κρήτες καλλιτέχνες αποχαιρέτησαν τον επιχειρηματία Μιχάλη Χατζηδάκη στο «παλάτι» του (φωτο)
-
13 Μαΐου 2025, 15:20Ηράκλειο: Νέα καραμπόλα στον κόμβο Σκαλανίου προκάλεσε αναστάτωση (Φωτο)
-
14 Μαΐου 2025, 09:50Το μνημόσυνο του Μητροπολίτη Χανίων Δαμασκηνού και η κρίσιμη εβδομάδα της απόφασης για το διάδοχο του
-
12 Μαΐου 2025, 20:20Λαγός Πεδιάδος: Απελπισμένοι οι κάτοικοι από βοσκό που αφήνει τα πρόβατα του να σουλατσάρουν μέσα στον οικισμό (Φωτο)
-
13 Μαΐου 2025, 07:27Ηράκλειο: Νεκρή γυναίκα που έπεσε από τα ενετικά τείχη αργά το βράδυ της Δευτέρας