Θέμα newshub.gr: Ο Γολγοθάς του Αι-Γιάννη Χωστού και η αναμονή του... κόμβου
Οπως έχει γράψει το newshub.gr ζητούμενο αποτελεί η παρέμβαση σε ένα από τα πιο επιβαρυμένα και επικίνδυνα κυκλοφοριακά σημεία του Ηρακλείου, την οποία φαίνεται πως σχεδιάζει ο Δήμος.
Πρόκειται για τη γέφυρα που περνάει πάνω από τον ΒΟΑΚ στον Άγιο Ιωάννη το Χωστό. Ένα σημείο όπου συναντώνται αρκετοί δρόμοι και επικρατεί συχνά κυκλοφοριακό κομφούζιο ιδιαίτερα στις ώρες αιχμής με τους οδηγούς να περνάνε έναν "Γολγοθά" για να καταφέρουν να διασχίσουν το δρόμο
Όπως τονίζει ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών κ. Γιάννης Αναστασάκης η Δημοτική Αρχή επιδίωξε να δοθεί λύση στο χάος με τη δημιουργία ένα κόμβου, ωστόσο το σχέδιο αυτό δεν έχει προχωρήσει. Αυτό λοιπόν που θα γίνει άμεσα είναι η υλοποίηση ενός κυκλικού κόμβου με προσωρινά μέσα (νεροπαγίδες), "ώστε να δούμε και στην πράξη πόσο βοηθάει και πού χρειάζονται διορθώσεις" όπως διευκρινίζει ο Αντιδήμαρχος.
"Μέσα στις εβδομάδες που έρχονται ο κόμβος θα σχηματιστεί και θα δούμε όλοι τις αλλαγές και τη συμβολή τους στη βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών της περιοχής" τονίζει ο κ. Αναστασάκης.
Γολγοθάς
Πάντως ως σήμερα, εδώ και χρόνια ακούμε για τον κόμβο και τις παρεμβάσεις στην περιοχή του Αι-Γιάννη Χωστου, αλλά παρεμβάσεις δε βλέπουμε. Ο κυκλοφοριακός φόρτος είναι μεγάλος και η υπομονή χτυπά "κόκκινο" κάθε πρωί.
Τόσο η οδός Χριστομιχάλη Ξυλούρη, όσο και ο δρόμος πριν και μετά τη γέφυρα του Αι-Γιάννη Χωστού αποτελούν σημεία που προκαλούν τα νεύρα στους οδηγους, εκεί όπου καθημερινά, ειδικά τις ώρες αιχμής, ο κυκλοφοριακός φόρτος είναι το «μεγάλο αγκάθι», με συνέπειες νεύρα, αγανάκτηση και... τροχαία.
Γιατί είναι και ένα σημείο στο οποίο τα ατυχήματα είναι σε τακτική, αν όχι σε ημερήσια, βάση.
Το έργο
Το μεγαλύτερο πρόβλημα δημιουργείται στην συμβολή των οδών Χριστομιχάλη Ξυλούρη - Παπαγιάννη Σκουλά και Λυκείου, όπως και στην ευθεία που οδηγεί προς Φοινικιά και Μαλάδες, πριν και μετά την γέφυρα όπου υπάρχει η έξοδος προς την Ε.Ο
Σε ότι αφορά τη διαδικασία του έργου, αρκεί να θυμισουμε ότι εδώ και χρόνια η παρέμβαση αυτή είναι υπό συζήτηση και μάλιστα το 2019, το έργο είχε τεθεί σε διαβούλευση.
«Σε δημόσια διαβούλευση θέτει ο Δήμος και το Πρακτικό 1/2019 της Επιτροπής Κυκλοφορίας με κυκλοφοριακές ρυθμίσεις. Πιο αναλυτικά, τέθηκε υπόψη των μελών της επιτροπής το με αριθμ. πρωτ. 24261/13.03.2019 πρακτικό 1/2019 της Επιτροπής Κυκλοφορίας του Δήμου Ηρακλείου, που περιέχει μεταξύ άλλων: Επικαιροποίηση της κυκλοφοριακής μελέτης βόρεια της λ. Ικάρου, κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην ευρύτερη περιοχή της οδού Παπαπέτρου Γαβαλά, κυκλοφοριακές ρυθμίσεις με στόχο την οργάνωση της κυκλοφορίας στη συμβολή των οδών Παπαγιάννη Σκουλά - Χριστομιχάλη Ξυλούρη - Λυκείου και Αγ. Ιωάννη Χωστού, διαμόρφωση χώρου φορτοεκφόρτωσης (ολιγόλεπτη στάση 20 λεπτών) για την εξυπηρέτηση των επιχειρήσεων επί της οδού Λεβήνου 77, περιοχή Θερίσου, έγκριση της διαδρομής του τουριστικού τρένου της εταιρείας “Εμμ. Μαυράκης Α.Ε.”, απαγόρευση στάθμευσης και έγκριση μέτρων ρύθμισης της κυκλοφορίας περιμετρικά του σχολικού συγκροτήματος στον Αγ. Μύρωνα, δημιουργία διαβάσεων πεζών στη συμβολή της οδού Ι. Μητσοτάκη με τις οδούς Μ. Αγκαράθου και Θεοτοκοπούλου, κυκλοφοριακές ρυθμίσεις επί της λ. Κνωσού στο ύψος της οδού Στησιχώρου, και μονοδρόμηση τμήματος της οδού Μ. Αλεξάνδρου, και παραχώρηση χώρου για ασθενοφόρο επί της οδού Μάχης Κρήτης για το Διαγνωστικό Κέντρο “Ασκληπιός”.
Περιοχή Χριστ. Ξυλούρη
Ειδικά για την περιοχή της Χριστομιχάλη Ξυλούρη, οι παρεμβάσεις που προτείνονται στο πρακτικό της Επιτροπής Κυκλοφορίας, που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση από τον Δήμο Ηρακλείου, συνοπτικά είναι οι εξής:
* Στη συμβολή των οδών Χριστομιχάλη Ξυλούρη, Λυκείου και Παπαγιάννη Σκουλά προτείνεται η κατασκευή κυκλικού κόμβου. Ο εξωτερικός κύκλος έχει ακτίνα 11,20 μ., η λωρίδα κυκλοφορίας έχει πλάτος 5,0 μ. και η κεντρική νησίδα έχει ακτίνα 6,20 μ., από τα οποία τα 2 μ. είναι υπερβατά.
* Η οδός Λυκείου και η συνέχειά της στην οδό Χριστομιχάλη Ξυλούρη αποτελούν τον ένα από τους κύριους δρόμους στην περιοχή, και είναι διπλής κατεύθυνσης. Η οδός Παπαγιάννη Σκουλά και η συνέχειά της στη γέφυρα πάνω από τον ΒΟΑΚ αποτελεί τον άλλο κύριο δρόμο στην περιοχή, και είναι επίσης διπλής κατεύθυνσης.
* Η οδός Ηρακλή μονοδρομείται με κατεύθυνση από την Παπαγιάννη Σκουλά και αποτελεί ζεύγος με την οδό Νικηταρά, η οποία μονοδρομείται με κατεύθυνση προς την Παπαγιάννη Σκουλά.
* Η οδός Λύττου αποτελεί την είσοδο των οχημάτων από τον ΒΟΑΚ στην κατεύθυνση κόμβος Παπαναστασίου-κόμβος Γιόφυρου, και είναι μονόδρομος. Στη συμβολή της με τη Χριστομιχάλη Ξυλούρη επιτρέπεται η αριστερή και η δεξιά στροφή με τη χρήση STOP για τον έλεγχο της ορατότητας.
* Ο βόρειος κλάδος της Χριστομιχάλη Ξυλούρη (από την οδό Γεωργίου Μαρή έως την οδό Σαρπηδόνος) αποκόπτεται και μονοδρομείται με κατεύθυνση προς την Παπαγιάννη Σκουλά. Οι δρόμοι που συμβάλλουν στον κλάδο αυτό μονοδρομούνται εναλλάξ, με σκοπό την εξυπηρέτηση των κατοίκων της περιοχής», ανέφερε τότε η σχετική ανακοίνωση.
-
27 Μαρτιου 2024, 13:10Κρήτη: Τέσσερα ξενοδοχεία βγαίνουν στο σφυρί τον Απρίλιο σε Ρέθυμνο, Πλακιά και Χερσόνησο
-
26 Μαρτιου 2024, 18:33Εικαστική παρέμβαση έξω από το Μποδοσάκειο- Συνεργασία διεθνούς φήμης καλλιτέχνη με μαθητές
-
27 Μαρτιου 2024, 07:59Λασίθι: Κινητοποίηση της Πυροσβεστικής για φωτιά στη Σητεία- Σε ύφεση το πύρινο μέτωπο
-
27 Μαρτιου 2024, 09:40Βολές στο κέντρο... της Τετάρτης!
-
26 Μαρτιου 2024, 16:45Κρητικός Αγριόγατος: Αισιοδοξία από τα ευρήματα μελέτης για τη διατήρηση του άγριου αιλουροειδούς (φωτο)
-
26 Μαρτιου 2024, 16:31Δήμος Ηρακλείου: Κρίσιμο κομμάτι το ΚΔΑΥ στην αλυσίδα διαχείρισης των απορριμμάτων (Βίντεο)