ΒΟΑΚ: Οι υπογραφές, οι απαλλοτριώσεις και η ενιαία υλοποίηση του έργου

Μέσα στο επόμενο διάστημα προχωρούν οι υπογραφές το ανατολικό τμήμα του ΒΟΑΚ, Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος.
Σύμφωνα με πληροφορίες, είναι πλέον θέμα ημερών να ολοκληρωθεί η διαδικασία έγκρισης της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο για να ξεκινήσει η διαδικασία παρουσίασης του έργου στη Βουλή των Ελλήνων. Στόχος είναι εντός Ιουνίου ή το πολύ τον Ιούλιο να πέσουν οι υπογραφές και να ξεκινήσει και επίσημα η κατασκευή και αναβάθμιση του ΒΟΑΚ σε αυτοκινητόδρομο.
Με αφορμή τις εξελίξεις αυτές μίλησε στο newshub.gr ο Δήμαρχος Αγίου Νικολάου ο κ. Ζερβός ο οποιος είπε πως όλοι είναι εν αναμονή των εξελίξεων.
Για τον ίδιο, με βάση αυτά που γνωρίζει, το έργο θα προχωρήσει. Συμφωνα όμως με τον ίδιο ζήτημα υπάρχει με τις απαλλοτριώσεις. «Για να υλοποιηθεί το έργο, υπαρχει το ζήτημα των απαλλοτριώσεων, το οποιο είναι πολύ μεγάλο», σημειώνει.
Για το έργο μιλώντας, ο κ. Ζερβός τονίζει πως: «ο ΒΟΑΚ από το Βάι ως τα Φαλάσαρνα είναι ένα έργο το οποιο πρέπει να γίνει και όχι «σαλαμοποιημένο», γιατί η Κρήτη είναι ενιαία και δεν πρέπει να μπαίνουμε στη διαδικασία των επί μέρους κυκλοφοριών. Οταν ξεκίνησε και έγινε η Εγνατία από την Αλεξανδρούπολη ως την Πρέβεζα δεν υπήρξε μια τέτοια λογική. Από τη στιγμή που απαιτείται ένα τέτοιο έργο υποδομής και από τη στιγμή που ο επισκέπτης θα πάει και στο φαράγγι της Σαμαριάς, αλλά και στο Βάι ή στην Ελούντα, τότε αυτό πρέπει να γίνει ενιαίο»
Η διαδικασία
Η όλη διαδικασία τρέχει με μεγάλη ταχύτητα καθώς το έργο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και τα χρονοδιαγράμματα είναι ασφυκτικά. Θα πρέπει να σημειωθεί πως εφόσον ολοκληρωθεί η διαγωνιστική περίοδος στα χρονικά πλαίσια που προαναφέρθηκαν, θα μιλάμε για διαδικασία-εξπρές καθώς ο διαγωνισμός ξεκίνησε στα τέλη Φεβρουαρίου. Αυτό σημαίνει ολοκλήρωση σε έξι μόλις μήνες όταν ο μέσος όρος των διαγωνισμών -ειδικά σε διαγωνισμούς μεγάλων έργων- φτάνει και ξεπερνά το ένα έτος.
Η ΑΚΤΩΡ που είναι η ανάδοχος του έργου με ποσοστό έκπτωσης 7,1% θα προσθέσει ακόμα ένα μεγάλο έργο στο ανεκτέλεστο της που αναμένεται να διογκωθεί περαιτέρω το επόμενο δωδεκάμηνο. Θα είναι και η πρώτη μεγάλη εταιρεία που θα “πατήσει πόδι” στο μεγάλο έργο για την μετατροπή του ΒΟΑΚ σε αυτοκινητόδρομο.
Θα ακολουθήσει ο διαγωνισμός για το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη με τη μέθοδο ΣΔΙΤ που εκτιμάται ότι θα μπορούσε να ολοκληρωθεί επίσης εντός του έτους. Το ανάδοχο σχήμα αποτελείται από τις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ. Το 2023 αναμένεται να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός με τη μέθοδο της παραχώρησης για το τμήμα Κίσσαμος-Χανιά-Χερσόνησος.
Το ανατολικό τμήμα
Το μεγάλο στοίχημα του ΒΟΑΚ ολοκληρώνεται με το τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος που συμπληρώνει το παζλ του αυτοκινητόδρομου. Το τμήμα που ολοκληρώνει τον ΒΟΑΚ έχει μήκος 14,5χλμ και κόστος με ΦΠΑ 186 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 136,29 εκατ. ευρώ). Αναθέτουσα Αρχή είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Αναλυτικά, το έργο αφορά στη μετατροπή σε κλειστό αυτοκινητόδρομο με τη βελτίωση – διαπλάτυνση του υφιστάµενου τµήµατος Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος σε τετράιχνη αρτηρία µε δυο λωρίδες κυκλοφορίας και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση, διαχωρισµένου καταστρώµατος κυκλοφορίας, συνολικού πλάτους 22,50 μέτρα.
Η δημοπράτηση του έργου με την υποβολή των φακέλων και την αποσφράγιση των προσφορών πραγματοποιήθηκε στις 22 Φεβρουαρίου. Η διάρκεια των έργων ορίστηκε σε 36 μήνες από την υπογραφή της σχετικής σύμβασης. Το έργο θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Στην τελική του μορφή ο ΒΟΑΚ από την Κίσσαμο μέχρι τη Σητεία θα έχει μήκος 300χλμ.
Τι θα κατασκευαστεί
Στον ΒΟΑΚ με τη υλοποίηση στο τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος, τα έργα που θα γίνουν είναι σημαντικά. Στο αντικείµενο του προς κατασκευή έργου περιλαµβάνεται η εκτέλεση των κάθε είδους χωµατουργικών εργασιών (µε τα σχετικά έργα δανειοθαλάµων και αποθεσιοθαλάµων), τεχνικών έργων (Γεφυρών, έργων µερικής ή ολικής κάλυψης λωρίδων (Cut & Cover), Άνω & Κάτω ∆ιαβάσεων, οχετών, τοίχων, κρασπεδορείθρων, πλακοστρώσεων, κ.λπ.), έργων ευστάθειας πρανών και βελτίωσης συµπεριφοράς των έργων έναντι υποχωρήσεων (εξυγιάνσεις, τυχόν απαιτούµενα αντίβαρα, κ.λπ.), οδοστρωσίας, ασφαλτικών, σήµανσης (κατακόρυφης και οριζόντιας), ασφάλισης, περίφραξης των οδικών έργων, αποχέτευσης – αποστράγγισης, ηλεκτροµηχανολογικών εγκαταστάσεων (οδοφωτισµού, σηµατοδότησης κ.λπ.), εγκατάστασης πρασίνου, συντήρησης πρασίνου, µετατόπισης – αποκατάστασης δικτύων ΟΚΩ.
Στο έργο περιλαμβάνεται, ως δικαίωμα προαίρεσης υπέρ του Δημοσίου και εκτιμώμενη αξία 13.709.677,42€ (πλέον Φ.Π.Α. 24%), η βελτίωση διατομής και γεωμετρίας της Π.Ε.Ο. Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος, για την εξυπηρέτηση της κυκλοφορίας κατά τη διάρκεια της κατασκευής του αυτοκινητόδρομου και των συνοδών έργων.
Ο Καραγιάννης
Για έργο εθνικής κλίμακας με υπερτοπική ανάπτυξη έκανε λόγο ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Καραγιάννης μιλώντας πρόσφατα για τον ΒΟΑΚ, στη διάρκεια των εργασιών του συνεδρίου «Smart Cities – City Connect Conference & Expo 2022».
Στην ομιλία ο αρμόδιος για τις υποδομές υφυπουργός αναφέρθηκε στη μεγάλη ευκαιρία του Ταμείου Ανάκαμψης που μαζί με τα 20 έργα ΣΔΙΤ ύψους περίπου 4 δισ. ευρώ δημιουργούν το πλαίσιο για το ψηφιακό και πράσινο μέλλον των πόλεων, όπως χαρακτηριστικά είπε.
Ο κ. Καραγιάννης υπογράμμισε ότι «το σύγχρονο πρόταγμα των βιώσιμων και έξυπνων πόλεων, των λεγόμενων smart cities, είναι το πολιτικό αφήγημα της νέας εποχής για τις πόλεις του δυτικού κόσμου ενώ η σύγχρονη πρωτοποριακή πολιτική των πόλεων εκφράζεται σε παγκοσμιοποιημένο επίπεδο σήμερα μέσα από το τρίπτυχο πράσινη, ανθεκτική, έξυπνη πόλη».
Έτσι, σύμφωνα με τον Υφυπουργό Υποδομών: «Το Ταμείο Ανάκαμψης αποτελεί μία μεγάλη ευκαιρία σε μία κρίσιμη στιγμή για να προχωρήσουμε σε επενδύσεις. Πολλά από τα έργα που υλοποιούνται στη χώρα, με πιο εμβληματικά τον ΒΟΑΚ και τον αυτοκινητόδρομο Ε65, χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης. Τα έργα αυτά αποτελούν μεγάλες παρεμβάσεις εθνικής κλίμακας που θα οδηγήσουν σε υπερτοπική ανάπτυξη» σημείωσε.
Πάντα μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης «υλοποιείται η μεγαλύτερη προμήθεια λεωφορείων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, το έργο των ηλεκτρονικών διοδίων, το πρόγραμμα εγκατάστασης οπτικών ινών για τη παρακολούθηση των γεφυρών, ο νέος Προαστιακός σιδηρόδρομος της Δυτικής Αττικής και ένα μεγάλο πρόγραμμα επεμβάσεων οδικής ασφάλειας προϋπολογισμού 700 εκατ. ευρώ σε όλη τη χώρα, μαζί με το Υπουργείο Εσωτερικών και τους ΟΤΑ. Σημαντικό εργαλείο για την υλοποίηση μεγαλύτερων ή μικρότερων έργων που προωθούν την καινοτομία, ενισχύουν την απασχόληση και δημιουργούν ένα πιο ελκυστικό κοινωνικό περιβάλλον» αναδεικνύονται και τα έργα ΣΔΙΤ προϋπολογισμού περίπου 4 δισ. ευρώ. Στο μεγάλο πρόγραμμα ανάπτυξης της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη έχουν όλοι τη θέση και το ρόλο τους. Η προσπάθεια είναι μεγάλη, ομαδική, συνεργατική. Είναι προσπάθεια εθνική», είπε ο κ. Καραγιάννης.
-
23 Ιουνιου 2022, 20:45Η Αντιγόνη ξεκινάει με θάρρος ένα δύσκολο "ταξίδι"
-
23 Ιουνιου 2022, 10:12Φορολογικές δηλώσεις: Ανακοινώθηκε η παράταση υποβολής έως 29 Ιουλίου
-
23 Ιουνιου 2022, 17:00Πόθεν έσχες: Αυτά είναι τα εισοδήματα και η περιουσία των βουλευτών της Κρήτης
-
23 Ιουνιου 2022, 10:20"Μπαλάκι" ευθυνών για τα χάλια του ιατρείου και την απουσία γιατρού από το φαράγγι της Σαμαριάς
-
24 Ιουνιου 2022, 09:13Αεροδρόμιο Ηρακλείου: Οδηγός ταξί παρέσυρε και τραυμάτισε αστυνομικό για να αποφύγει τον έλεγχο
-
24 Ιουνιου 2022, 09:26Το θύμα και ο δράστης του φονικού στο Κουκάκι-Πήρε το γιο του τηλέφωνο και του είπε τι έκανε