ΒΟΑΚ: Το έργο-σημαία της Κρήτης, οι εξελίξεις και οι αντιδράσεις
Την ολοκλήρωση των διαδικασιών προκειμένου να δρομολογηθεί η δημοπράτηση του έργου κατασκευής του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) αναμένουν μέχρι το τέλος του έτους οι φορείς του νησιού.
Το τμήμα του ΒΟΑΚ από την Κίσσαμο έως την Χερσόνησο Ηρακλείου θα κατασκευασθεί με την μέθοδο της παραχώρησης και το τμήμα από Χερσόνησο έως την Νεάπολη με την μέθοδο ΣΔΙΤ και υπάρχουν δύο διαγωνισμοί, ένας για το κάθε κομμάτι, που είναι σε εξέλιξη.
Όπως είχε δηλώσει πριν λίγες ημέρες στη Βουλή ο Υφυπουργός Υποδομών, κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του Βουλευτή Ηρακλείου του ΚΙΝΑΛ, κ. Βασίλη Κεγκέρογλου, ολοκληρώνονται οι μελέτες προκειμένου να υποβληθεί στο Υπουργείο η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) του έργου. Μάλιστα ο κ. Κεφαλογιάννης είπε πως η ΜΠΕ αναμένεται να κατατεθεί εντός του Φθινοπώρου. Αφού οριστικοποιηθεί ο σχεδιασμός του πολύπαθου έργου θα ακολουθήσει διαβούλευση με τους φορείς και ο στόχος είναι να γίνει η δημοπράτηση στα τέλη του 2021.
Αντιδράσεις από φορείς του Νομού Λασιθίου
Και μπορεί η πρόσφατη ένταξη του τμήματος Κίσσαμος-Χανιά να χαροποίησε τους φορείς του Νομού Χανίων, αλλά η απουσία του μεγαλύτερού τμήματος του Νομού Λασιθίου από το έργο προκαλεί αντιδράσεις στο ανατολικό τμήμα του νησιού. Σχετικά με το τμήμα Νεάπολη έως Σητεία δεν έχει διευκρινισθεί πως θα γίνει η χρηματοδότηση του έργου και αυτό ανησυχεί τους Δημάρχους και τους φορείς της περιοχής.
Την Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου πραγματοποιήθηκε σύσκεψη φορέων για το θέμα στην Αντιπεριφέρεια Λασιθίου όπως τονίστηκε ότι η κατασκευή του ΒΟΑΚ μέχρι την Σητεία, είναι έργο ζωτικής σημασίας για ολόκληρο το Νομό Λασιθίου, και ότι απαιτείται συστράτευση όλων των φορέων και παραγόντων του Νομού Λασιθίου για την η διεκδίκηση ολοκλήρωσης του έργου.
Αξίζει να αναφερθεί πως προτάσεις για τη χρηματοδότηση του έργου στο τμήμα Νεάπολη-Σητεία μέσα από το Ταμείο Ανάκαμψης της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχει καταθέσει στο Υπουργείο το Τμήμα Ανατολικής Κρήτης του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, ενώ σχετική ερώτηση έχει καταθέσει στη Βουλή και ο Βουλευτής Ηρακλείου του ΜέΡΑ25, κ. Γιώργος Λογιάδης.
Εργο-σημαία
Είναι το έργο-σημαία για τη μεγαλόνησο και ένα έργο απαραίτητο για να σταματήσουμε να θρηνούμε θύματα στο χειρότερο δρόμο “καρμανιόλα” της χώρας. Με την προσθήκη των τμημάτων μέχρι το Κολυμπάρι και τον Άγιο Νικόλαο το συνολικό κόστος κατασκευής υπερβαίνει τα 1,7 δισ.ευρώ. Αυτή την εποχή οριστικοποιούνται οι μελέτες και οι αδειοδοτήσεις τους για να ολοκληρωθούν ή να ξεκινήσουν (στα τμήματα που προστέθηκαν) οι διαγωνισμοί. Στη σέντρα εκκίνησης είναι φυσικά όλοι οι μεγάλοι τεχνικοί όμιλοι της χώρας και του εξωτερικού που δραστηριοποιούνται εδώ.
Την Κρήτη αφορά και ένα θηριώδες ένεργειακό έργο που θα ολοκληρώσει την ηλεκτρική διασύνδεση της με το ηπειρωτικό σύστημα από τον ΑΔΜΗΕ. Το κόστος του έργου ξεπερνά το 1,3 δισ.ευρώ και τα έργα είναι σε εξέλιξη. Δεν ξεχνάμε και το έργο για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι που επίσης είναι σε κατασκευή με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2025. Άξιο αναφοράς είναι και το μεγάλο κτιριακό έργο-ΣΔΙΤ για φοιτητικές εστίες στο Πανεπιστήμιο Κρήτης με 250 εκατ.ευρώ.
-
27 Μαρτιου 2024, 13:10Κρήτη: Τέσσερα ξενοδοχεία βγαίνουν στο σφυρί τον Απρίλιο σε Ρέθυμνο, Πλακιά και Χερσόνησο
-
26 Μαρτιου 2024, 18:33Εικαστική παρέμβαση έξω από το Μποδοσάκειο- Συνεργασία διεθνούς φήμης καλλιτέχνη με μαθητές
-
27 Μαρτιου 2024, 07:59Λασίθι: Κινητοποίηση της Πυροσβεστικής για φωτιά στη Σητεία- Σε ύφεση το πύρινο μέτωπο
-
27 Μαρτιου 2024, 09:40Βολές στο κέντρο... της Τετάρτης!
-
26 Μαρτιου 2024, 16:45Κρητικός Αγριόγατος: Αισιοδοξία από τα ευρήματα μελέτης για τη διατήρηση του άγριου αιλουροειδούς (φωτο)
-
26 Μαρτιου 2024, 14:01Ηράκλειο: Επιτέθηκαν και χτύπησαν 18χρονο στην παραλιακή