Οι γόνοι δισεκατομμυριούχων αναλαμβάνουν "ηνία" σε Louis Vuitton και Prada...
Ο Bernard Arnault ανέλαβε επιτέλους τον έλεγχο της Tiffany.
Με την εξαγορά να είναι το μεγαλύτερο deal της LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton μέχρι σήμερα και ένα ακριβό περιουσιακό στοιχείο - "τρόπαιο", παρά την περικοπή τιμής της τελευταίας στιγμής, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας στέλνει έμπειρους υπαλλήλους από το brand-"ναυαρχίδα" του ομίλου του, Louis Vuitton, για να επιβλέπουν το νέο του απόκτημα.
Ιδιαίτερα ενδιαφέρων σε αυτό το επίπεδο είναι ο διορισμός του 28χρονου γιου του, Alexandre, σε ανώτερο "πόστο" στην Tiffany. Είναι το τελευταίο παράδειγμα του πώς ο Arnault, 71χρονος ιδρυτής της LVMH και πλουσιότερος άνδρας της Γαλλίας, τοποθετεί τα παιδιά του στο εσωτερικό του μεγαλύτερου ομίλου του κλάδου ειδών πολυτελείας στον κόσμο, προετοιμάζοντάς τα για μια ενδεχόμενη "διαδοχή".
Γενική τάση στον "χώρο"
Πρόκειται για έξυπνη κίνηση και έχει μιμητές σε ολόκληρο τον κλάδο, καθώς γόνοι στο πλαίσιο οικογενειακά ελεγχόμενων οίκων όπως η Prada και η κατασκευάστρια προϊόντων από κασμίρι Brunello Cucinelli, αναδεικνύονται σε κορυφαίους διοικητικούς ρόλους.
Οι νέοι, εστιασμένοι στον ψηφιακό κόσμο καταναλωτές θα αποτελέσουν τους "οδηγούς" όσον αφορά τις πωλήσεις προϊόντων υψηλής ποιότητας την επόμενη δεκαετία. Ποιος μπορεί να τους καταλάβει καλύτερα από την νεότερη γενιά των δυναστειών του κλάδου ειδών πολυτελείας; Σε τελευταία ανάλυση, πρόκειται για "bling kids", όπως οι πελάτες στους οποίους θα πρέπει να απευθυνθούν.
Ο Alexandre Arnault θα γίνει εκτελεστικός αντιπρόεδρος προϊόντων και επικοινωνιών στην Tiffany. Διατελούσε προηγουμένως διευθύνων σύμβουλος της Rimowa, εταιρείας αποσκευών την οποία εξαγόρασε η LVMH το 2016 και η οποία αναπτυσσόταν σταθερά μέχρι ο κλάδος ταξιδίου να "καταστραφεί" από την πανδημία του κορονοϊού. Τα διαπιστευτήριά του στο ψηφιακό κομμάτι και στον χώρο της μόδας περιλαμβάνουν την πρωτοπόρα δράση του υπέρ των επιτυχημένων συνεργασιών του Rimowa με τους οίκους casual ρουχισμού της Supreme και της Off-White του Virgil Abloh.
Μια τέτοια εμπειρία θα είναι ζωτικής σημασίας για την Tiffany. Η δημιουργία "θορύβου" γύρω από το ιστορικό brand είναι επιτακτική προκειμένου να προσελκύσει τους καταναλωτές των γενιών των Millennial και της Gen Z, ιδιαίτερα στην Ασία.
Οι συγκεκριμένοι πελάτες ενδιαφέρονται επίσης βαθιά για τις αξίες που αντιπροσωπεύει κάθε brand, οπότε η διαφοροποίηση της Tiffany σε μια κατεύθυνση αειφορίας θα είναι επίσης σημαντική.
Μέχρι το 2025, οι καταναλωτές κάτω των 45 ετών θα αντιπροσωπεύουν τα δύο τρίτα της αγοράς ειδών πολυτελείας
Το "πάντρεμα" με δοκιμασμένους βετεράνους
Ο Arnault ο νεότερος, ωστόσο, θα έχει επίσης την ευθύνη να αναβαθμίσει το στάτους πολυτέλειας της Tiffany. Προς αυτό τον σκοπό, θα συνοδεύεται από δύο κορυφαία διευθυντικά στελέχη της Louis Vuitton: τον ανερχόμενο αστέρα Anthony Ledru, ο οποίος θα αναλάβει διευθύνων σύμβουλος της Tiffany και τον Michael Burke, έναν από τους πλέον αξιόπιστους "υπασπιστές" του Bernard Arnault, ο οποίος θα γίνει πρόεδρος του Δ.Σ. της.
Το "πάντρεμα" των τέκνων του με έμπειρα στελέχη είναι ένα μοτίβο που ο Arnault έχει χρησιμοποιήσει και στο παρελθόν. Τα τελευταία επτά χρόνια, η κόρη του, Delphine Arnault, η οποία είναι υπεύθυνη για όλες τις δραστηριότητες που σχετίζονται με τα προϊόντα της Louis Vuitton, συνεργάζεται με τον Burke, ο οποίος είναι διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας.
Εν τω μεταξύ, στον χώρο των ρολογιών, ο γιος του, Frederic Arnault, διορίστηκε πρόσφατα CEO της Tag Heuer. Είχε εργαστεί μαζί με τον βετεράνο της ελβετικής βιομηχανίας ρολογιών Jean-Claude Biver νωρίτερα στην καριέρα του, επιβλέποντας τα "έξυπνα" ρολόγια του brand.
Παρόμοιες ιστορίες υπάρχουν και εκτός της LVMH.
Οι περιπτώσεις Kering και Prada
Στην ανταγωνίστρια Kering, ο ιδρυτής Francois Pinault έχει ήδη παραδώσει τα ηνία στον γιο του, Francois-Henri, ο οποίος είναι πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος από το 2005. Μία από τις βασικές αρχές του Pinault του νεότερου, σήμερα 58 ετών, ήταν η αειφορία, την οποία η Kering ισχυρίζεται ότι έχει θέσει στo επίκεντρο της στρατηγικής της.
Στην Prada, ο Lorenzo Bertelli, 32χρονος γιος της Miuccia Prada και του συν-διευθύνοντος συμβούλου Patrizio Bertelli, διευθύνει τον κλάδο μάρκετινγκ και τις επικοινωνίες, καθώς και τις λειτουργίες εταιρικής κοινωνικής ευθύνης του ομίλου.
Ως πρώην οδηγός σε αγώνες αυτοκινήτου με μικρή επιχειρηματική εμπειρία, ο διορισμός του σε αυτή τη θέση πριν από δύο χρόνια έκανε πολλά φρύδια να σηκωθούν. Ωστόσο, έχει πορευθεί πολύ καλά μέχρι στιγμής, προωθώντας το ηλεκτρονικό εμπόριο και μια ατζέντα αειφορίας.
Η επένδυση στην ψηφιοποίηση και η εστίαση σε υφάσματα φιλικά προς το περιβάλλον (η πρώτη σημαντική πρωτοβουλία του ήταν η παρουσίαση προϊόντων από νάιλον που κατασκευάζονται από ανακυκλωμένο πλαστικό το οποίο συλλέγεται από τους ωκεανούς, από δίχτυα ψαρέματος και απόβλητα της βιομηχανίας κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων) έχουν - σύμφωνα με εκτιμήσεις - ωφελήσει σημαντικά τις προσπάθειες ανάκαμψης της Prada.
Η "αλλαγή φρουράς" αργεί ακόμη...
Τόσο για την Prada όσο και για την LVMH, η αλλαγή φρουράς εξακολουθεί να μοιάζει μακρινή. Εάν η οικογενειακή διαδοχή γίνει τελικώς πράξη - και όποιος "πάρει τη δουλειά", πρέπει να έχει και τα ανάλογα προσόντα - ο Bertelli μοιάζει να προπορεύεται στο πλαίσιο της Prada, ενώ το γήπεδο είναι ανοιχτό και στην LVMH. Δίπλα στους Delphine, Alexandre και Frederic, ο αδερφός τους, Antoine Arnault, συμμετέχει επίσης στην επιχείρηση, με ρόλους που συμπεριλαμβάνουν την ευθύνη για την επικοινωνία και την περιβαλλοντική στρατηγική της LVMH. Ο νεότερος γιος, Jean, τελειώνει σύντομα τις σπουδές του.
Η LVMH είναι πλέον η εταιρεία με τη δεύτερη μεγαλύτερη κεφαλαιοποίηση στην Ευρώπη
Όταν έρθει η ώρα, ο Bernard Arnault θα μπορούσε να παραδώσει τα πάντα σε ένα από τα παιδιά του ή θα μπορούσε να μοιράσει τις αρμοδιότητες και ευθύνες του σε αυτά, με ορισμένα από τα αδέλφια να αναλαμβάνουν την "καθοδήγηση" των πλέον σημαντικών βραχιόνων του ομίλου.
Η συγκεκριμένη λύση θα βοηθούσε στην πρόληψη μιας ενδεχόμενης οικογενειακής διαμάχης, ενώ θα έθετε τη δεύτερη πιο πολύτιμη εταιρεία της Ευρώπης σε ισχυρότερη θέση όσον αφορά την πρόβλεψη αναδυόμενων τάσεων.
Το πώς θα διαμορφωθεί το μέλλον της Tiffany θα βοηθήσει να καθοριστεί όχι μόνο το εάν ο Arnault είχε δίκιο να προχωρήσει στη συμφωνία εξαγοράς, αλλά και ποιο από τα σενάρια διαδοχής τελικώς θα επικρατήσει.
Πηγή: Bloomberg
-
27 Μαρτιου 2024, 13:10Κρήτη: Τέσσερα ξενοδοχεία βγαίνουν στο σφυρί τον Απρίλιο σε Ρέθυμνο, Πλακιά και Χερσόνησο
-
27 Μαρτιου 2024, 07:59Λασίθι: Κινητοποίηση της Πυροσβεστικής για φωτιά στη Σητεία- Σε ύφεση το πύρινο μέτωπο
-
27 Μαρτιου 2024, 21:07«Έφυγε» από τη ζωή ο Μιχάλης Χαραλαμπίδης
-
27 Μαρτιου 2024, 09:40Βολές στο κέντρο... της Τετάρτης!
-
27 Μαρτιου 2024, 10:56Τουριστική εκπαίδευση: Τι απάντησε το Υπουργείο στα αιτήματα των ξενοδοχοϋπαλλήλων της Κρήτης
-
28 Μαρτιου 2024, 07:06Σημερα το παλλασιθιώτικο συλλαλητήριο για τη Δημόσια Υγεία - Στάσεις εργασίας και κλειστά καταστήματα