Ξεμένουν από αυτοκίνητα τα εργοτάξια των μεγάλων έργων-Τι συμβαίνει

Ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα με τα οποία έχει έρθει αντιμέτωπος ο κατασκευαστικός κλάδος, εκτός της έλλειψης εργατικού δυναμικού, είναι αυτός της έλλειψης επαγγελματικών αυτοκινήτων.
Η ζήτηση για την αγορά αγροτικών αυτοκινήτων - Pickup τόσο από κατασκευαστικούς ομίλους όσο και από κοινοπραξίες έχει αρχίσει να κορυφώνεται το τελευταίο διάστημα, λόγω και της έναρξης των μεγάλων έργων υποδομής, ωστόσο το πρόβλημα της έλλειψης που καταγράφεται είναι μεγάλο.
Στελέχη του κατασκευαστικού κλάδου ανέφεραν στο Capital.gr ότι εδώ και αρκετούς μήνες αναζητούν αγροτικά αυτοκίνητα - Pickup από αντιπροσωπείες, αλλά στην αγορά δεν υπάρχουν αυτοκίνητα "ούτε για δείγμα", όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν.
Μάλιστα, στελέχη μεγάλου κατασκευαστικού ομίλου, μετά τις άκαρπες προσπάθειες για αγορά επαγγελματικών αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά, μετέβησαν στη Γερμανία για την αγορά αυτοκινήτων από εργοστάσια και αντιπροσωπείες, ωστόσο και εκεί διαπίστωσαν ότι υπάρχει αντίστοιχη έλλειψη.
Σύμφωνα με κύκλους της αγοράς, το πρόβλημα είναι μεγάλο καθώς η αγορά των επαγγελματικών αυτοκινήτων - Pickup έχει περιοριστεί αισθητά.
Σήμερα υπάρχουν μόνο 4 μοντέλα στην ελληνική αγορά (το τέταρτο αναμένεται να κυκλοφορήσει το καλοκαίρι), ενώ οι χρόνοι παράδοσης κυμαίνονται από 7 μήνες έως 1,5 χρόνο, ανάλογα με την εταιρεία και το μοντέλο.
Εκτός από τα λίγα μοντέλα, ένας ακόμη λόγος που παρατηρείται έλλειψη είναι ότι οι κατασκευαστικές εταιρείες χρησιμοποιούν και παραγγέλνουν τις απλές εκδόσεις των επαγγελματικών οχημάτων, αφού αυτά χρησιμοποιούνται για τη μετάβαση στα εργοτάξια ή για τη μεταφορά φορτίων.
Ωστόσο, το εργοστάσιο θα δώσει μεγαλύτερη έμφαση στην κατασκευή των πλουσιότερων εκδόσεων, με αποτέλεσμα η πρώτη (απλή) κατηγορία να πηγαίνει αρκετά πιο πίσω.
Ένας ακόμη βασικός λόγος είναι ότι από το 2023 έχουμε έκρηξη για την αγορά pickup οχημάτων, καθώς μια σειρά μεγάλων έργων έχουν ξεκινήσει ή βρίσκονται σε διαδικασία κατασκευής, όπως τα έργα της Κρήτης (αεροδρόμιο Καστέλι, ΒΟΑΚ κ.λπ.) καθώς και του Ελληνικού.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι στην παρούσα φάση "τρέχει" διαγωνισμός από κοινοπραξία ομίλων για την αγορά τριψήφιου αριθμού τέτοιων οχημάτων, τα οποία και δεν μπορούν να βρεθούν.
Τέλος, το πρόβλημα οξύνεται περισσότερο επειδή παρατηρείται συχνά έλλειψη εξαρτημάτων από προμηθευτές σε κατασκευαστές οχημάτων, όπως για παράδειγμα ζάντες, πατάκια αλλά και κλειδώματα διαφορικών.
Όσον αγορά την επιστροφή στην κανονικότητα και την κάλυψη της ζήτησης, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι αυτή δεν θα πρέπει να αναμένεται πριν από τις αρχές του 2024.
-
06 Ιουνιου 2023, 10:37Ηράκλειο: Έφυγε από τη ζωή η εικαστικός Χρύσα Δαμιανίδου
-
06 Ιουνιου 2023, 17:03Αρκαλοχώρι: Υποδέχτηκαν με εντυπωσιακό τρόπο τους εκπαιδευτικούς 4 χωρών (φωτο)
-
05 Ιουνιου 2023, 21:19Κρήτη: Τραγωδία στη θάλασσα- Ανέσυραν νεκρό 67χρονο ψαροντουφεκά
-
05 Ιουνιου 2023, 22:43Το Αστεροσκοπείο Σκίνακα άνοιξε τις πόρτες του- Μοναδικές εικόνες κάτω από τα αστέρια
-
06 Ιουνιου 2023, 12:53Κρήτη: Νέα αυτοκτονία - Με απαγχονισμό 60χρονος έβαλε τέλος στη ζωή του
-
06 Ιουνιου 2023, 11:19Ηράκλειο: Νέα επίθεση νταή στην σύντροφο του- Του πέρασαν χειροπέδες