Mazda: Ποιότητα, απόλαυση και αξιοπιστία
Παρά τις αλλαγές που συμβαίνουν στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, η Mazda εξακολουθεί να παραμένει μια διαφορετική μάρκα αυτοκινήτων.
Του Σπύρου Ρέκκα
Κρατά τη σημαία της ποιότητας στο πιο ψηλό κατάρτι του σκάφους, δεν απεμπολεί την οδηγοκεντρική προσέγγιση και ευτυχώς που στάθηκε δίπλα στην Toyota για να αποκτήσει τη νέα γενιά της Σειράς 2, καθώς και άλλα μοντέλα. Οταν είσαι παρέα με την πρώτη φίρμα της αγοράς, μόνο κερδισμένος μπορείς να βγεις.
Μετά από τόσες δοκιμές με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, όταν μπήκα στο Mazda 3 ΗΒ 2.0 e-Skyactiv-G150 Manual, ένιωσα περίεργα. Αμέσως διαπίστωσα ότι ο μοχλός ταχυτήτων είναι εργονομικός και στη σωστή θέση. Καρφώνω με ευκολία την πρώτη και το μοτέρ πασχίζει να μου δείξει τις ικανότητές του. Οι 150 ίπποι είναι μια υπολογίσιμη ενέργεια που εξασφαλίζει ικανοποιητική επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 9,1’’ και 210 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα. Ομως, έχει μεγάλο κυβισμό 2.000 κ.εκ. και η εφορία ακόμη αντιπαθεί αυτές τις επιλογές. Αν ήταν 1.400 είτε 1.600 κ.εκ., το Mazda 3 θα άλλαζε τις ισορροπίες στη μικρομεσαία κατηγορία.
Η εκκίνηση επικουρείται από την ήπια υβριδική τεχνολογία 24V, ενώ εκτίμησα ιδιαίτερα την ικανότητα του μοτέρ να μειώνει την κατανάλωση καυσίμου. Καίει σαν μικρός κινητήρας σε αυτοκίνητο της κατηγορίας μίνι. Τα 6,9 λίτρα/100 χλμ. είναι μια σημαντική παράμετρος για όσους το επιλέξουν.
Ευχαριστήθηκα την οδήγηση με το ιαπωνικό αυτοκίνητο και για έναν ακόμη λόγο: στέκεται πολύ ωραία στον δρόμο, στις στροφές δεν εμφανίζει μεγάλες κλίσεις, φρενάρει αποτελεσματικά, ενώ ένιωσα ότι έχω στα χέρια μου ένα καλοφτιαγμένο και σωστά ζυγισμένο αυτοκίνητο.
Μου έκαναν εντύπωση η προσοχή στη συναρμολόγηση των τμημάτων, η ποιότητα των υλικών και η απόδοση της ηχομόνωσης. Οι Ιάπωνες γνωρίζουν πολύ καλά τη συνταγή. Η νέα έκδοση εξοπλισμού Homura περιλαμβάνει πλούσιο πακέτο που καλύπτει τις σύγχρονες ανάγκες άνεσης.
Να τονίσω τη στόχευση της Mazda, που δεν είναι άλλη από την απόσπαση σημαντικού μεριδίου στη premium κατηγορία. Εκτιμώ ότι το ανανεωμένο Mazda 3 στέκεται άνετα δίπλα στα αντίστοιχα πολυτελή μοντέλα, αλλά απαιτούνται οι ανάλογες εμπορικές ενέργειες για να βρει τη θέση που του αξίζει.
Θα ήθελα κινητήρα μικρότερου κυβισμού, χαμηλότερη τιμή πώλησης, καλύτερη ορατότητα πίσω, περισσότερους χώρους για τους πίσω επιβάτες. Κοστίζει 27.801 ευρώ. Η γκάμα ξεκινά από τα 24.868 ευρώ (G122).
real.gr
-
27 Μαρτιου 2024, 13:10Κρήτη: Τέσσερα ξενοδοχεία βγαίνουν στο σφυρί τον Απρίλιο σε Ρέθυμνο, Πλακιά και Χερσόνησο
-
27 Μαρτιου 2024, 07:59Λασίθι: Κινητοποίηση της Πυροσβεστικής για φωτιά στη Σητεία- Σε ύφεση το πύρινο μέτωπο
-
27 Μαρτιου 2024, 09:40Βολές στο κέντρο... της Τετάρτης!
-
27 Μαρτιου 2024, 21:07«Έφυγε» από τη ζωή ο Μιχάλης Χαραλαμπίδης
-
27 Μαρτιου 2024, 10:56Τουριστική εκπαίδευση: Τι απάντησε το Υπουργείο στα αιτήματα των ξενοδοχοϋπαλλήλων της Κρήτης
-
27 Μαρτιου 2024, 12:10Επιτυχημένη η Ημέρα Καριέρας της Σ.Α.Ε.Κ Τουρισμού Κρήτης (ΦΩΤΟ)