Κ. Κυρανάκης: Επιτυχής η πρώτη δοκιμή του συστήματος αυτόματης πέδησης ETCS στα τρένα

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε χθες το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο πλήρους λειτουργίας του ευρωπαϊκού συστήματος ελέγχου αμαξοστοιχιών (European Train Control System) στη γραμμή Οινόη – Τιθορέα.
Το παρών στο σύστημα που αποσκοπεί στο να διασφαλιστεί η ασφάλεια στα τρένα, έδωσε ο αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης.
Η δοκιμή του συστήματος αυτόματης πέδησης για τα τρένα, την οποία παρακολούθησε ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης, αφορούσε περιπτώσεις υπέρβασης ορίου ταχύτητας και παραβίασης κόκκινου σηματοδότη, σε τηλεδιοικούμενα τμήματα σιδηροδρομικής γραμμής.
Η δοκιμαστική λειτουργία του συστήματος ETCS ολοκληρώθηκε επιτυχώς και η αυτόματη πέδηση ενεργοποιήθηκε στις εξής περιπτώσεις:
Πρώτη περίπτωση: Όταν η αμαξοστοιχία υπερέβη το καθορισμένο όριο ταχύτητας που προβλέπεται για το κάθε τμήμα της γραμμής.
Δεύτερη περίπτωση: Όταν η αμαξοστοιχία έφτασε σε προειδοποιητικό σηματοδότη (πορτοκαλί φανάρι) ενεργοποιήθηκε η σταδιακή αυτόματη πέδηση (επιβράδυνση). Όταν ο μηχανοδηγός επιχείρησε να υπερβεί τα όρια ταχύτητας της ελεγχόμενης πέδησης, η αμαξοστοιχία επιβράδυνε περισσότερο έως την ακινητοποίηση.
Τρίτη περίπτωση: Στη συνέχεια, ο μηχανοδηγός επανεκκίνησε και επιχείρησε να παραβιάσει τον ερυθρό σηματοδότη. Αμέσως μετά την παραβίαση, ενεργοποιήθηκε η ακαριαία πέδη και η αμαξοστοιχία ακινητοποιήθηκε πλήρως.
Τέταρτη περίπτωση (λειτουργούσε ήδη, χωρίς το ETCS): Σε περίπτωση αδυναμίας εκτέλεσης καθηκόντων από μεριάς του μηχανοδηγού, υπάρχει ήδη ενεργό σύστημα αυτόματης πέδησης, 20 δευτερόλεπτα μετά την απώλεια επαφής με το πηδάλιο της καμπίνας.
Η εγκατάσταση του ETCS επί του σιδηροδρόμου (παρατρόχιο υλικό) έχει προχωρήσει σημαντικά στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη και με τα έργα αποκατάστασης της κακοκαιρίας «Daniel» στη Θεσσαλία, τα οποία υπογράφονται τη Δευτέρα, 28 Απριλίου, θα ολοκληρωθεί ένα πολύ κρίσιμο μέρος του δικτύου.
Έχει επιταχυνθεί και η εγκατάσταση του ETCS on board (επιτρόχιο υλικό) ώστε να τα τρένα να διαλειτουργούν με τις γραμμές και να ενεργοποιείται όταν χρειάζεται η αυτόματη πέδηση.
Χρονοδιάγραμμα υλοποίησης αναμένεται να ανακοινωθεί άμεσα από τον κ. Κυρανάκη στο πλαίσιο παρουσίασης του νομοσχεδίου για τον ΟΣΕ.
-
14 Μαΐου 2025, 01:54Μεταμεσονύχτιος - πολύ ισχυρός - σεισμός ταρακούνησε την Κρήτη (Φωτο + Βίντεο)
-
15 Μαΐου 2025, 11:00Παιγνίδια εξουσίας με φόντο την «κατάκτηση» της Μητρόπολης Χανίων
-
14 Μαΐου 2025, 09:50Το μνημόσυνο του Μητροπολίτη Χανίων Δαμασκηνού και η κρίσιμη εβδομάδα της απόφασης για το διάδοχο του
-
14 Μαΐου 2025, 16:39Κρήτη: Τραγωδία σε γαμήλιο γλέντι - Νεκρός 56χρονος πατέρας τεσσάρων παιδιών
-
14 Μαΐου 2025, 20:14Γιώργος Στειακάκης: «Ένα τσιγάρο να πετάξει κάποιος, θα γίνει στη Φοινικιά το «έλα να δεις» - Έχουνε αφήσει ακαθάριστους τους δρόμους»
-
14 Μαΐου 2025, 09:40Βολές στο κέντρο... της Τετάρτης!