Η Σητεία αντιδρά στον αποκλεισμό της από τον ΒΟΑΚ - «Τρέχουν» οι εξελίξεις με τον ανάδοχο

Εντονες αντιδράσεις έχουν προκληθεί στη Σητεία, διότι στον σχεδιασμό του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) περιθωριοποιείται το ανατολικότερο τμήμα της Κρήτης και ιδιαίτερα η Σητεία.
Οι κάτοικοί της εξαιτίας αυτού του δεδομένου, καθώς και οι τοπικές της Αρχές αντιλαμβάνονται ότι είναι εγκαταλελειμμένοι.
Ο ΒΟΑΚ θα πρέπει να θεωρείται ότι είναι μια υποδομή, η οποία θα διασφαλίσει την ανάπτυξη και θα βελτιώσει έτι περαιτέρω την ποιότητα ζωής στην Κρήτη. Συνεπώς, για να ενισχυθεί η ασφάλεια στις μετακινήσεις και η προαγωγή της οικονομικής και τουριστικής ανάπτυξης στο σύνολο στην Κρήτη, θα πρέπει να ενταχθεί στον ΒΟΑΚ και η Σητεία.
Τότε μόνο θα θεωρηθεί ολοκληρωμένο το δίκτυο του ΒΟΑΚ, αφού θα έχει καλύψει και τις ανάγκες των κατοίκων και των επισκεπτών της Σητείας, καθώς και της ευρύτερής της περιοχής. Για αυτό και ζητούν επιτακτικά να προεκταθεί ο ΒΟΑΚ έως τη Σητεία.
Εξελίξεις
Υπενθυμίζεται ότι επισήμως το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχώρησε στην ανακήρυξη αναδόχου, δηλαδή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, στο έργο «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.) στο Τμήμα Χανιά-Ηράκλειο», ήτοι στη mega παραχώρηση του ΒΟΑΚ εκτιμώμενης αξίας άνω των 2 δισ. ευρώ.
Ειδικότερα και σύμφωνα με το insider.gr ενέκρινε το 07-02-2025 Πρακτικό ελέγχου των Δικαιολογητικών Κατακύρωσης του Προσωρινού Αναδόχου, το αποτέλεσμα του σχετικού διαγωνισμού, ανακήρυξε Ανάδοχο την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ενώ συναίνεσε για την, κατά περίπτωση, υπογραφή, κατάρτιση, εφαρμογή των συμβάσεων και εγγράφων επί των Αρχικών Δανειακών Συμβάσεων (Finance Documents), επιβεβαιώνοντας έτσι όσα πρόσφατα αναφέραμε για εξελίξεις στο εν λόγω θέμα. Προφανώς, έπεται η έγκριση της σύμβασης παραχώρησης από το Ελεγκτικό Συνέδριο και κατόπιν, (μεταξύ άλλων) η υπογραφή της σύμβασης και η κύρωσή της από τη Βουλή.
Η περίοδος της παραχώρησης είναι 35 έτη, εκ των οποίων έως πέντε έτη (60 μήνες) είναι η περίοδος μελετών - κατασκευών. Το τμήμα Χανιά - Ηράκλειο του ΒΟΑΚ είναι μήκους 157,5 χλμ. (με δύο ΛΕΑ, πλήθος ανισόπεδων κόμβων και σηράγγων) και υπάρχει πρόβλεψη για χρηματοδότησή του με 200 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ). Με την ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ θα μειωθεί σημαντικά ο χρόνος για τη διαδρομή Χανιά - Ηράκλειο και τη διαδρομή Χανιά - Άγιος Νικόλαος, ενώ θα αναβαθμιστεί η οδική ασφάλεια, με αισθητή μείωση θανατηφόρων ατυχημάτων και σοβαρών τραυματισμών. Θυμίζουμε ότι έχει ενεργοποιηθεί και η προαίρεση για το τμήμα Κίσσαμος - Χανιά, ενώ μένει να φανεί αν προκύψει… «είσοδος» στο σχήμα άλλων ομίλων.
Όπως αναφέρεται στην απόφαση του υπουργείου, στα έγγραφα, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνονται: Πρόγραμμα Κοινού Εξασφαλισμένου Ομολογιακού Δανείου για ποσό έως 1.301.000.000 ευρώ περιλαμβανομένων της Σύμβασης Κάλυψης και των Συμβάσεων ορισμού του Εκπροσώπου των Ομολογιούχων, του Διαχειριστή, Συμφωνία Δανειστών, Κύρια Σύμβαση Αντιστάθμισης κινδύνου επιτοκίων μεταξύ των Alpha Τράπεζα, Εθνική Τράπεζα, Eurobank, Πειραιώς και του Παραχωρησιούχου, Σύμβαση ενεχύρου-εκχώρησης απαιτήσεων από τη Σύμβαση Παραχώρησης μεταξύ του Παραχωρησιούχου και του Εκπροσώπου των Ομολογιούχων, Σύμβαση ενεχύρου επί κινητών περιουσιακών στοιχείων μεταξύ του Παραχωρησιούχου και του Εκπροσώπου των Ομολογιούχων, Σύμβαση ενεχύρου-εκχώρησης απαιτήσεων από μετοχές μεταξύ της Αρχικής Μετόχου, του Παραχωρησιούχου και του Εκπροσώπου των Ομολογιούχων, Σύμβαση ενεχύρου-εκχώρησης απαιτήσεων από δευτερογενή δάνεια μεταξύ της Αρχικής Μετόχου, του Παραχωρησιούχου και του Εκπροσώπου των Ομολογιούχων, Πράξη εκχώρησης απαιτήσεων από σύμβαση αντιστάθμισης κινδύνου επιτοκίων του Παραχωρησιούχου σχετικά με το Ομολογιακό Δάνειο για το έργο Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Βόρειου Οδικού άξονα Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.) στο τμήμα Χανιά-Ηράκλειο, Απευθείας Σύμβαση Βασικού Υπεργολάβου Μελέτης-Κατασκευής, Απευθείας Σύμβαση Βασικού Υπεργολάβου Λειτουργίας και Συντήρησης, Απευθείας Σύμβαση Ανεξάρτητου Μηχανικού κ.α..
Επίσης, έγινε έγκριση των κατωτέρω συμβάσεων και εγγράφων: 1. Των Ασφαλιστικών Συμβάσεων 2. Της Εγγυητικής Επιστολής Δεσμευτικής Επένδυσης 4. Του Καταστατικού της εταιρείας παραχώρησης 5. Της Σύμβασης Ανεξάρτητου Μηχανικού 6. Της Σύμβασης Δευτερογενούς Δανείου (Πρόγραμμα) 7. Της Σύμβασης Διεπαφής 8. Της Σύμβασης Λειτουργίας- Συντήρησης 9. Της Σύμβασης Μελέτης – Κατασκευής 10. Του Χρηματοοικονομικού Μοντέλου 11. Του Χρονοδιαγράμματος Περιόδου Μελετών – Κατασκευών.
-
19 Μαρτιου 2025, 12:10Ηράκλειο: Θλίψη για τον πρόωρο θάνατο του 48χρονου Γιώργου
-
19 Μαρτιου 2025, 15:10Τραγωδία στο Γεροπόταμο: Έφτασε η ώρα των απολογιών για πρώην δήμαρχο και αντιδήμαρχο Φαιστού
-
17 Μαρτιου 2025, 20:35Αστυνομικό θρίλερ που γυρίστηκε στην Κρήτη με ηρωίδα, την «επιθεωρητή Ελένη Θεοδωράκη», σάρωσε σε τηλεθέαση στη γερμανική τηλεόραση
-
18 Μαρτιου 2025, 13:56Γρηγόρης Πασπάτης: Εξελέγη καθηγητής της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων - Ένας μαχητής της Ιατρικής κατακτά την κορυφή
-
18 Μαρτιου 2025, 07:00Κρήτη: «Κλειδώνει» για του χρόνου η παραγωγή σε ελιές και αμπέλια – Τι λένε οι γεωπόνοι
-
19 Μαρτιου 2025, 10:16Βολές στο κέντρο... της Τετάρτης!