Ιεράπετρα: Διευθυντής Δημοτικού παραιτήθηκε αντιδρώντας στην αξιολόγηση

«Αν υπήρχε κάποιο εργαλείο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, όπως το θερμόμετρο που μετρά τον πυρετό, θα το χρησιμοποιούσαμε», είπε ο διευθυντής – Στηρίζει την απόφασή του ο Σύλλογος Διδασκόντων.
Την εναντίωσή του στον τρόπο της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών δηλώνει διά της παραίτησής του ο κ. Γιάννης Πασπαράκης, διευθυντής του δημοτικού σχολείου Φέρμων στην Ιεράπετρα του νομού Λασιθίου στην Κρήτη. Αναφέρεται στη διαχρονική «απουσία διαλόγου» με το υπουργείο Παιδείας και σε ό,τι αφορά την αξιολόγηση, θεωρεί πως το βάρος πρέπει να δίνεται στο σύνολο του εκπαιδευτικού έργου και όχι ατομικά, στον κάθε εκπαιδευτικό. Ο Σύλλογος Διδασκόντων στηρίζει την απόφασή του με σχετικό ψήφισμα.
Σε επικοινωνία του με το protothema.gr, ο παραιτηθείς διευθυντής εξηγεί το σκεπτικό του.
«Παραιτούμαι, επειδή διαφωνώ με το συγκεκριμένο νομοθέτημα για την αξιολόγηση. Κι επειδή υπήρχε ευθεία απειλή στο πρόσωπό μου για πειθαρχική δίωξη - ή εφαρμόζω την αξιολόγηση ή περνάω πειθαρχικό», αρχίζει να λέει ο κ. Γιάννης Πασπαράκης, διευθυντής του δημοτικού σχολείου Φέρμων στην Ιεράπετρα, το οποίο είναι ένα μικρό, εξαθέσιο σχολείο με 67 μαθητές συνολικά.
«Δεν μπορώ να δεχθώ, ότι θα μπει ένα μονοπρόσωπο όργανο – ο αξιολογητής – μία ή δύο φορές στην τάξη και θα κρίνει το έργο μου. Υπάρχει κάποιο επιστημονικό “εργαλείο”, που να μετρά την απόδοση της δουλειάς ενός εκπαιδευτικού σε μία σχολική τάξη μία δεδομένη χρονική στιγμή; Δε νομίζω… Αν υπήρχε κάτι τέτοιο, όπως το θερμόμετρο που μετρά τον πυρετό, θα το χρησιμοποιούσαμε για να γίνουμε καλύτεροι», προσθέτει και συνεχίζει:
«Το συγκεκριμένο νομοθέτημα για την αξιολόγηση, δεν προβλέπει κάποιο ‘μπούσουλα’ ιδανικής διδασκαλίας, ώστε να την εφαρμόζει ο εκπαιδευτικός. Όσοι κριθούν ότι δεν είναι επαρκείς, θα επιμορφωθούν, δεν θα τεθούν ‘εκτός’, δεν θα απομακρυνθούν από την τάξη. Αν όμως, η επιμόρφωση δίνει τις απαντήσεις στο αέναο ερώτημα του ‘πως θα μπορούμε να βελτιωθούμε’, γιατί δεν μας τις δίνουν από την αρχή;».
«Με την αξιολόγηση θέλουν να υποτάξουν τους εκπαιδευτικούς»
Ο κ. Πασπαράκης, θέτοντας μία σειρά ζητημάτων για τους εκπαιδευτικούς, αμφισβητεί ανοιχτά τα κίνητρα για την αξιολόγησή τους βάσει νόμου: «Οι εκπαιδευτικοί, αν και συγκεντρώνουν απτά προσόντα, όπως μεταπτυχιακά και διδακτορικά, θα βρουν δουλειά σε ένα σχολείο ως αναπληρωτές, θα αμείβονται με 720 ευρώ το μήνα και θα έχουν να αντιμετωπίσουν προβλήματα στέγης, υψηλών ενοικίων, εκτός των άλλων. Αυτό τον κλάδο, δεν θέλουν να τον αξιολογήσουν αλλά να τον υποτάξουν, να μην μπορεί να σηκώσει κεφάλι», δηλώνει. Ποια θα ήταν η σκοπιμότητα για κάτι τέτοιο;, η εύλογη απορία. «Το συγκεκριμένο νομοθέτημα της αξιολόγησης, παραπέμπει σε αντίστοιχα, που έχουν εφαρμοστεί στις αγγλοσαξωνικές χώρες τα τελευταία 20 χρόνια - από το “no child left behind” των κυβερνήσεων Ομπάμα και Μπους μέχρι τα σχολεία των χωρών της πρώην βρετανικής κοινοπολιτείας. Το αποτέλεσμα είναι πάντα το ίδιο: οδηγεί σε συρρίκνωση του δημόσιου σχολείου».
Σχετικά με το πως θα συμβεί αυτό, ο παραιτηθείς διευθυντής λέει: «Ο τρόπος, που γίνεται η διαδικασία της αξιολόγησης - αντιεπιστημονικά και αντιπαιδαγωγικά όπως υποστηρίζει και η Ομοσπονδία μας - θα οδηγήσει στο εξής αποτέλεσμα: ορισμένες σχολικές μονάδες θα βρεθούν να έχουν ‘ανεπαρκείς’ εκπαιδευτικούς, οι οποίοι θα ‘στιγματίζονται’. Θα μπαίνουν ‘ταμπέλες’ στα σχολεία: τα ‘καλά’ και τα ‘κακά’. Με αυτό το δεδομένο και εξαιτίας του ότι οι γονείς μπορούν πλέον να επιλέγουν σε ποιο σχολείο θα πάνε το παιδί τους, θα υπάρξει υπερ-συγκέντρωση των μαθητών στα ‘καλά’ σχολεία, γεγονός που θα οδηγήσει σε απώλεια θέσεων εργασίας εκπαιδευτικών. Αντί να βοηθήσουμε όλα τα σχολεία να βελτιωθούν, θα οδηγήσουμε κάποια σε υπερτροφισμό, άλλα σε συγχώνευση και στη συνέχεια, σε εξαφάνιση. Συγκεκριμένα, η μείωση των μαθητών σε ένα σχολείο, θα επιφέρει μείωση της οργανικότητας. Αυτό σημαίνει, ότι έχουμε απώλεια θέσεων σε πανελλήνια κλίμακα. Κατ’επέκταση, λιγότερους διορισμούς, λιγότερες προσλήψεις αναπληρωτών. Παράλληλα, θα προκύψει ανάγκη μεταφοράς των μαθητών, η οποία είναι μία πανάκριβη λειτουργία. Ενδεικτικά στην περιφέρεια Λασιθίου η μεταφορά των μαθητών όλων των βαθμίδων στοιχίζει ετησίως 2 εκατομμύρια ευρώ».
Οι θέσεις της διδασκαλικής Ομοσπονδίας για την αξιολόγηση και η «απουσία διαλόγου» με την πολιτεία
«Η ΔΟΕ ανέκαθεν είχε θέσεις για το πως θα θέλαμε να γίνεται η αξιολόγηση. Προσωπικά, δεν θυμάμαι καμία κυβέρνηση να καλεί την Ομοσπονδία για να συζητήσουν τις απόψεις αυτές, να ενσωματώσει ορισμένες σε κάποιο νομοθέτημα. Γίνεται ένας προσχηματικός δημόσιος ‘διάλογος’ με τη διαβούλευση. Αντί να ασχοληθούμε με τα παιδιά, ασχολούμαστε με την αξιολόγηση, προσανατολιζόμαστε στο να αντιμετωπίσουμε το ‘θηρίο’, το ‘τέρας’ – τον αξιολογητή, τον επιθεωρητή», λέει ο διευθυντής.
Η αξιολόγηση πρέπει να βασίζεται στο εκπαιδευτικό έργο και όχι στα πρόσωπα.
-
02 Οκτωβριου 2025, 15:11Ηράκλειο: Φωτιά στις Μαλάδες – Ισχυρή κινητοποίηση της Πυροσβεστικής ενώ ήχησε το 112 (φωτο)
-
02 Οκτωβριου 2025, 18:39Η κακοκαιρία "πιέζει' την Κρήτη - Έρχονται βροχοπτώσεις και δυνατοί άνεμοι- Νέα συνεδρίαση της Επιτροπής Εκτίμησης Κινδύνου
-
03 Οκτωβριου 2025, 11:10Βολές στο κέντρο... της Παρασκευής!
-
02 Οκτωβριου 2025, 11:31Κοβέσι: Η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία είναι ένας θεσμός που ήρθε για να μείνει παρά τους εκφοβισμούς-Τι είπε για ΟΠΕΚΕΠΕ, Τέμπη, "Καλυψώ"
-
03 Οκτωβριου 2025, 12:40Τραγωδία στην άσφαλτο: Νεκρός 26χρονος σε τροχαίο στο Ηράκλειο
-
02 Οκτωβριου 2025, 11:00Λάουρα Κοβέσι για σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ: Ήρθε η ώρα να καθαρίσουμε τους σταύλους του Αυγεία