Καλπάζουν οι τιμές των τροφίμων
αγαπημένα σου στη Google
Την Πέμπτη ανακοινώνονται τα στοιχεία εκτέλεσης του κρατικού προϋπολογισμού για το πρώτο πεντάμηνο του έτους και από αυτά θα κριθεί, μεταξύ άλλων, εάν υπάρχει επιπλέον δημοσιονομικός χώρος για παράταση του Market Pass.
Το Market Pass και η παράταση του είναι από τα πρώτα θέματα που θα βρεθούν στο τραπέζι της νέας κυβέρνησης που θα σχηματιστεί μετά τη δεύτερη κάλπη, καθώς μπορεί ο πληθωρισμός να έχει υποχωρήσει στο 2,8%, παρόλα αυτά, οι αυξήσεις στα τρόφιμα συνεχίζουν να τρέχουν με ρυθμούς άνω του 10%, με αποτέλεσμα τα ψώνια στο super market για πολλά νοικοκυριά να γίνονται δύσκολη υπόθεση.
Είναι χαρακτηριστικό ότι μέσα σε ένα μήνα το ρύζι ακρίβυνε κατά 5,4%, το αλεύρι κατά 8%, το ελαιόλαδο κατά 4,4% οι πατάτες κατά 4,3%, τα αυγά κατά 4%, τα νωπά φρούτα κατά 7,6%, τα παγωτά κατά 5,4% και τα αναψυκτικά ακρίβυναν κατά 5,3%.
Συγκριτικά με τον Μάιο του 2022, οι μεγαλύτερες αυξήσεις εντοπίζονται στα γαλακτοκομικά και αυγά (18%), στα έλαια και λίπη (15,8%), στον καφέ-κακάο-τσάι (13,2%), στα κρέατα (11,9%), στο ψωμί και τα δημητριακά (11,1%).
Τον Ιούλιο είναι και η τελευταία δόση για το Market Pass και η νέα κυβέρνηση αναμένεται να εξετάσει την παράταση του, το χρονικό διάστημα για το οποίο θα ισχύσει η παράταση αλλά και εάν υπάρχει δυνατότητα διεύρυνσης των δικαιούχων.
Υπενθυμίζεται πως για το market pass, η ενίσχυση ανέρχεται σε 10% επί του ύψους των αγορών κάθε είδους από τα καταστήματα που δραστηριοποιούνται στο λιανικό εμπόριο τροφίμων. Το μηνιαίο όριο αγορών επί του οποίου ένα νοικοκυριό λαμβάνει την ενίσχυση 10%, ανέρχεται σε 220 ευρώ για το μονομελές νοικοκυριό, αυξανόμενο κατά 100 ευρώ για κάθε επιπλέον μέλος του νοικοκυριού και έως 1.000 ευρώ αγορές.
Η ενίσχυση δίνεται σε επίπεδο νοικοκυριού:
Ένα μονομελές νοικοκυριό θα ενισχύεται το εξάμηνο με 22 ευρώ ανά μήνα.
Έγγαμο ζευγάρι χωρίς τέκνα δικαιούται το 10% από τα 220 + 100 ευρώ, δηλαδή 32 ευρώ ανά μήνα και συνολικά 192 ευρώ (€32 x 6 μήνες).
Μονογονεϊκή οικογένεια με ένα τέκνο δικαιούται το 10% από τα 220 + 100 ευρώ, δηλαδή 32 ευρώ ανά μήνα και συνολικά 192 ευρώ (€32 x 6 μήνες).
Διαζευγμένος γονέας με δύο τέκνα δικαιούται το 10% από τα 220 + (2 x 100) ευρώ, δηλαδή 42 ευρώ ανά μήνα και συνολικά 252 ευρώ (€42 x 6 μήνες).
Έγγαμο ζευγάρι με δύο τέκνα και ένα φιλοξενούμενο μέλος δικαιούται το 10% από τα 220 + (4 x 100) ευρώ, δηλαδή 62 ευρώ ανά μήνα και συνολικά 372 ευρώ (€62 x 6 μήνες).
-
10 Νοεμβριου 2026, 10:30Το Ηράκλειο τιμά τον πολιούχο του Άγιο Μηνά -Το πρόγραμμα εορτασμού -
09 Νοεμβριου 2026, 11:45Επίδομα 400 ευρώ για συνταξιούχους: Πότε θα καταβληθεί και ποιοι είναι οι δικαιούχοι -
09 Νοεμβριου 2026, 11:56Βολές στο κέντρο... της Δευτέρας! -
10 Νοεμβριου 2026, 10:00Τουρισμός: Κλείνουν και τα τελευταία ξενοδοχεία στην Κρήτη - Οι περισσότερες αφίξεις δεν σημαίνουν και περισσότερα έσοδα -
09 Νοεμβριου 2026, 07:15Γιώργος Θεοδωρίδης: Ο «πόλεμος» των NAVTEX και το «φάντασμα» μιας δεύτερης Κάσου! (podcast) -
09 Νοεμβριου 2026, 23:00Ρέθυμνο: Εκδήλωση με θέμα «Η Κρήτη νηστεύει… δημιουργεί και επιχειρεί!»
