Τι αλλάζει για μισθωτούς και επαγγελματίες
αγαπημένα σου στη Google
Από χθες μειώνεται το ύψος των εισφορών επικουρικής ασφάλισης από 6,5% σε 6%, ισόποσα για εργοδότες και μισθωτούς.
Σύμφωνα με το υπουργειο Εργασίας, η μείωση αυτή έρχεται σε συνέχεια της μείωσης κατά 3,9 ποσοστιαίες μονάδες των εισφορών κοινωνικής ασφάλισης που ψηφίστηκαν και εφαρμόζονται τα δύο προηγούμενο χρόνια (2020-2021). Σαν αποτέλεσμα αυτών των μειώσεων της λεγόμενης «φορολογικής σφήνας» (tax wedge), αυξάνεται το διαθέσιμο εισόδημα των εργαζομένων και, ταυτόχρονα, επέρχεται ελάφρυνση στο μη μισθολογικό κόστος των επιχειρήσεων. Αυτά με τη σειρά τους, οδηγούν σε αύξηση της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων και ενίσχυση της απασχόλησης.
Σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat, ειδικά για τους χαμηλόμισθους εργαζόμενους, ενώ το 2019 με βάση το μέγεθος της «φορολογικής σφήνας» η Ελλάδα βρισκόταν στην 14η θέση μεταξύ των κρατών-μελών της ΕΕ, το 2021 ανέβηκε στην 5η καλύτερη θέση και με τη σημερινή μείωση αναμένεται περαιτέρω βελτίωση της κατάταξής της.
Ο υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, κ. Πάνος Τσακλόγλου, δήλωσε: «Η μείωση των ασφαλιστικών εισφορών, σε συνδυασμό με άλλες πολιτικές της κυβέρνησης (φορολογικές, ρυθμιστικές, αδειοδοτικές, κ.λπ.) οδηγεί σε ταχεία αποκλιμάκωση της ανεργίας και αύξηση της απασχόλησης. Σύμφωνα με τα πλέον πρόσφατα δεδομένα, από τότε που ανέλαβε την κυβέρνηση η Νέα Δημοκρατία και παρά τις κρίσεις της πανδημίας και του πολέμου στην Ουκρανία, το ποσοστό ανεργίας μειώθηκε κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες ενώ η απασχόληση αυξήθηκε σχεδόν κατά 350 χιλιάδες άτομα. Η κυβέρνηση θα συνεχίσει να επιδιώκει τη μείωση του μη μισθολογικού κόστους εργασίας που οδηγεί σε βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων, αύξηση της απασχόλησης, αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος των εργαζομένων και, τελικά, βελτίωση της ευημερίας των πολιτών».
Πόσα κερδίζουν οι μισθωτοί
Για μικτό μισθό 663 ευρώ η εισφορά για επικουρική ασφάλιση είναι 21,54 ευρώ, ενώ από την 1η Ιουνίου θα είναι 19,84 ευρώ. Ετήσιο όφελος για εργοδότη 20,40 ευρώ και αντίστοιχο ποσό για τον εργαζόμενο.
Για μικτό μισθό 1.000 ευρώ η εισφορά για επικουρική ασφάλιση είναι 32,5 ευρώ, ενώ από την 1η Ιουνίου θα είναι 30 ευρώ. Ετήσιο όφελος 30 ευρώ για τον καθένα.
Για μικτό μισθό 2.000 ευρώ η εισφορά για επικουρική ασφάλιση είναι 65 ευρώ, ενώ από την 1η Ιουνίου θα είναι 60 ευρώ. Ετήσιο όφελος 60 ευρώ για τον εργαζόμενο και αντίστοιχα για τον εργοδότη.
Το σύνολο των ασφαλιστικών εισφορών θα μειωθεί στο 36,16% από 36,66%. Με αυτό τον τρόπο η κυβέρνηση μετά και την 1η Ιουνίου είναι πλέον πολύ κοντά στη προεκλογική της δέσμευση καθώς μετά θα της απομένει ένα ποσοστό 0,6%. Σημειώνεται ότι για το 2022 έχουν διατηρηθεί οι μειωμένοι συντελεστές ασφαλιστικών εισφορών κατά 3 ποσοστιαίες μονάδες συνολικά για εργαζόμενους και εργοδότες. Στόχος της κυβέρνησης είναι οι μειωμένοι συντελεστές να μπορέσουν να διατηρηθούν στα ίδια επίπεδα και το 2023.
Πόσα κερδίζουν οι ελεύθεροι επαγγελματίες
Κερδισμένοι οι ελεύθεροι επαγγελματίες των τριών πρώτων κατηγοριών:
Στην 1η κατηγορία από 42 ευρώ το μήνα, η εισφορά διαμορφώνεται σε 39 ευρώ.
Στην 2η κατηγορία από 51 ευρώ το μήνα, η εισφορά διαμορφώνεται σε 47 ευρώ.
Στην 3η κατηγορία από 61 ευρώ το μήνα, η εισφορά διαμορφώνεται σε 56 ευρώ.
moneyreview.gr
-
09 Νοεμβριου 2026, 11:56Βολές στο κέντρο... της Δευτέρας! -
09 Νοεμβριου 2026, 07:15Γιώργος Θεοδωρίδης: Ο «πόλεμος» των NAVTEX και το «φάντασμα» μιας δεύτερης Κάσου! (podcast) -
09 Νοεμβριου 2026, 11:45Επίδομα 400 ευρώ για συνταξιούχους: Πότε θα καταβληθεί και ποιοι είναι οι δικαιούχοι -
08 Νοεμβριου 2026, 12:50Ηράκλειο: Ξανά στους δρόμους οι κάτοικοι των Αθανάτων για τη δομή μεταναστών, λίγο πριν τεθεί σε λειτουργία (Φωτο & Βίντεο) -
09 Νοεμβριου 2026, 23:00Ρέθυμνο: Εκδήλωση με θέμα «Η Κρήτη νηστεύει… δημιουργεί και επιχειρεί!» -
09 Νοεμβριου 2026, 11:52Καλώδιο Κρήτης-Κύπρου: Αποπλέει από το Ηράκλειο το γαλλικό πλοίο-Το διπλωματικό παρασκήνιο και η παρέμβαση των ΗΠΑ
