Παραλιακή Ηρακλείου: Συνολικά 24 νεκροί σε δυστυχήματα μέσα σε μία 20ετία στην κεντρική οδική αρτηρία της πόλης (Φωτο)

Σημερα συμπληρώνονται δύο χρόνια, από τη στιγμή που ο 17χρονος Γιώργος άφησε την τελευταία του πνοή στην παραλιακή λεωφόρο του Ηρακλείου μετά από τροχαίο δυστύχημα.
«Συμπληρώνονται δύο χρόνια από την φοβερή βραδιά που ο Γιώργος (συνοδηγός σε ΙΧ) τραυματίστηκε θανάσιμα σε τροχαίο έγκλημα που έλαβε χώρα στην παραλιακή του Ηρακλείου.
Ο Γιώργος πάλεψε μέχρι της μέχρι τις 8 του Νοέμβρη 2023. Αλλά ο αγώνας ήταν άνισος.
Ο Γιώργος έφυγε από τη ζωή στα 17 του. Η οικογένεια του βιώνει τη συντριβή.
Αλλά κατά τα άλλα δεν έχει αλλάξει και κάποιοι δεν θέλουν να αλλάξει απολύτως τίποτα.
Δύο χρόνια μετά ο δράστης είναι ελεύθερος και με το δίπλωμα του, δικαστικά δεν υπάρχει καμία εξέλιξη ενώ καμία πρωτοβουλία δεν έχει αναληφθεί από κανένα για να λυθούν τα χρόνια προβλήματα που ωθούν την αναπαραγωγή του εγκλήματος στην παραλιακή.
Στη Μνήμη του Γιώργου Παρασύρη, των δεκάδων θυμάτων που προηγήθηκαν, των θυμάτων που ακολούθησαν και δυστυχώς θα ακολουθήσουν δημοσιοποιούμε μέρος μιας εργασίας της ομάδας Κρήτης του συλλόγου μας πάνω στο πρόβλημα παραλιακή λαιμητόμος Ηρακλείου.
Κανείς δεν μπορεί να παριστάνει πως δεν γνώριζε», αναφέρει ο Πανελλαδικός σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα
Τα γεγονότα
Με αφορμή το τραγικό αυτό γεγονός, η ομάδα «SOS Τροχαία εγκλήματα» παρουσιάζει όλους τους νεκρούς στη συγκεκριμένη λεωφόρο από το 2003 μέχρι σήμερα κάνοντας παράλληλα κάποιες παρατηρήσεις.
24 νεκροί
Η παραλιακή λεωφόρος του Ηρακλείου έχει γίνει επανειλημμένα τόπος τροχαίων συγκρούσεων με οδυνηρές συνέπειες. Στη συνολική έκταση του δρόμου (μήκος 4.5 περίπου χιλιόμετρα) από το ύψος τους Παγκρητίου μέχρι τα όρια της Αλικαρνασσού από το 2003 μέχρι το 2024 έχασαν την ζωή τους τουλάχιστον 24 άνθρωποι, στην συντριπτική πλειοψηφία τους πολύ νέοι. Αυτά τα στοιχεία μπορεί να βρει κανείς ανατρέχοντας στα τοπικά ΜΜΕ. Όμως ο αριθμός των νεκρών πιθανότατα είναι μεγαλύτερος καθώς είναι πολύ δύσκολο να βρει κανείς στοιχεία για την εξέλιξη των τραυματιών ο αριθμός των οποίων παραμένει άγνωστος όπως και η βαρύτητα των τραυματισμών. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι 36χρονος τραυματίας με βαριές κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις (2015) πέθανε επτά χρόνια μετά (2022). (Θάνατος σε αιτιώδη συνάφεια με το τροχαίο).
Οι 24 νεκροί που αναφέραμε προέκυψαν από 2 παρασύρσεις πεζών και 18 τροχαίες συγκρούσεις στις οποίες περιλαμβάνονται μια σύγκρουση με τρεις νεκρούς, δύο συγκρούσεις με δύο νεκρούς και δεκαπέντε συγκρούσεις με ένα νεκρό.
Πρώτο εντυπωσιακό στοιχείο: Πολύνεκρες συγκρούσεις μέσα στην πόλη.
Τα θανατηφόρα σε… αριθμούς
Από τα 24 θύματα οι 21 είναι άνδρες και οι 3 γυναίκες. Η ηλικία των θυμάτων:
6 από 15 έως 20 ετών. 10 από 21 έως 28 ετών. 4 από 31 έως 44 ετών. 4 από 65 έως 75 ετών
Δεύτερο εντυπωσιακό στοιχείο: Πολύ χαμηλές ηλικίες! (Μ.Ο. ηλικίας: 27.8 έτη) με 4 ανήλικους μέσα στα 24 θύματα.
Από τα 20 θανατηφόρα συμβάντα 6 έγιναν μέρα και 14 νυχτερινές ώρες. Σε 6 περιστατικά εμπλέκονταν και δεύτερο όχημα ενώ σε 14 δεν είχαμε εμπλοκή δεύτερου οχήματος.
Τρίτο εντυπωσιακό στοιχείο: η συντριπτική υπερίσχυση των εκτροπών (12/20) που ξεπερνά κάθε διεθνές δεδομένο.
Τα θανατηφόρα ανά… τμήματα
Στη διάρκεια των χρόνων υπήρξαν παρεμβάσεις που διαφοροποίησαν την κατάσταση του δρόμου δημιουργώντας στην ουσία τρία συνεχόμενα αλλά διαφορετικά τμήματα ίδιου περίπου μήκους (1.500 μέτρα περίπου το καθένα), το πρώτο (Α) τμήμα από τα όρια της Αλικαρνασσού μέχρι τον κυκλικό κόμβο στη συμβολή με την Δ. Μποφόρ, το δεύτερο (Β) τμήμα από τον κόμβο της Δ. Μποφόρ μέχρι τον κυκλικό κόμβο στην Αρχιεπισκόπου Μακαρίου και το τρίτο (Γ) τμήμα από τον κόμβο Αρχ. Μακαρίου μέχρι το ύψος του Παγκρητίου.
ΠΑΡΑΛΙΑΚΗ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ: Τα τρία Τμήματα της Παραλιακής. Στα σημεία θανατηφόρων συγκρούσεων έχουμε τοποθετήσει πεταλούδες.
Και τα τρία τμήματα είναι δρόμοι μεγάλου κυκλοφοριακού φόρτου με ιδιαίτερη συμμετοχή βαρέων οχημάτων στο Α τμήμα (πρόσβαση στο λιμάνι).
Ταξινομώντας τις συγκρούσεις ανά τμήμα διαπιστώνουμε:
Α Τμήμα: 3 Συγκρούσεις με 6 Νεκρούς και 2 θανατηφόρες παρασύρσεις πεζών
Β Τμήμα: 2 Συγκρούσεις με 2 Νεκρούς
Γ Τμήμα: 13 Συγκρούσεις με 14 Νεκρούς (οι δυο στην προέκταση προς Παγκρήτιο)
Τέταρτο εντυπωσιακό στοιχείο: μεγάλη διαφορά συγκρούσεων και νεκρών ανάμεσα στα τρία ίδιου μήκους τμήματα με δεσπόζουσα θέση του Γ Τμήματος (Νέα παραλιακή) όπου οι 13 από τις 20 συγκρούσεις και οι 14 από τους 24 νεκρούς.
Η διαφορά ανάμεσα στο αποτρεπτικό στηθαίο που υπάρχει στο Α τμήμα και το καλλωπιστικό στο Γ τμήμα.
Εμφανή ίχνη πρόσκρουσης οχήματος στο στηθαίο του Α Τμήματος μπορεί να παρατηρήσει κανείς σε διάφορα σημεία του. Ωστόσο το στηθαίο λειτούργησε αποτρεπτικά και δεν υπήρξε θανατηφόρο τροχαίο από το 2008 μέχρι σήμερα.
Μάχης Κρήτης & Βενιζέλου. Το μάτι του κυκλώνα. Το πιο επικίνδυνο σημείο για πεζούς και οχήματα.
Ταξινομώντας τις συγκρούσεις χρονολογικά ανά τμήμα διαπιστώνουμε:
Α Τμήμα: 3 Συγκρούσεις: 2005 και 2008 (2 συγκρούσεις) και 2 Παρασύρσεις πεζών: 2020 και 2022
Β Τμήμα: 2 Συγκρούσεις: 2013 και 2015
Γ Τμήμα: 13 Συγκρούσεις: 2003, 2007, 2008 (4 συγκρούσεις), 2012, 2015, 2016, 2020, 2022, 2023, και 2024
Πέμπτο εντυπωσιακό στοιχείο: Οι θανατηφόρες συγκρούσεις σταμάτησαν στο Α Τμήμα το 2008 (είχαμε όμως 2 παρασύρσεις πεζών το 2020 κ 2022) και στο Β Τμήμα το 2015. Στο Γ Τμήμα συνεχίζονται αδιάλειπτα μέχρι το 2024!
-
22 Οκτωβριου 2025, 19:20Ηράκλειο: Το τελευταίο αντίο αύριο στη 32χρονη Ροδάνθη που “έφυγε” πρόωρα – Θλίψη για τη μητέρα δύο παιδιών
-
22 Οκτωβριου 2025, 10:50Ηράκλειο: Το γκρέμισαν αφού το αποκατέστησαν-Ήταν το τελευταίο ίχνος του βιομηχανικού χαρακτήρα της περιοχής (Φωτο)
-
23 Οκτωβριου 2025, 11:40Euroleague: Συνελήφθη ο διαιτητής Ούρος Νίκολιτς-Βρέθηκαν 250.000 ευρώ στο σπίτι του
-
22 Οκτωβριου 2025, 17:55Δικταίον Άντρον: Παρατεταμένο κλείσιμο, καθυστερήσεις στα έργα και αγωνία επιχειρηματιών, εργαζομένων και παραγωγών στο Οροπέδιο Λασιθίου
-
22 Οκτωβριου 2025, 13:44Ηράκλειο: Συνελήφθησαν πατέρας και γιος για το μαχαίρωμα στις Μοίρες
-
22 Οκτωβριου 2025, 10:25Βολές στο κέντρο... της Τετάρτης!