ΒΟΑΚ: Βασική παράμετρος για να ξεκινήσει το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο το κλείσιμο εκκρεμοτήτων-Πιθανή είσοδος κι άλλων επενδυτών

Η… ουσιαστική ενεργοποίηση της σύμβασης παραχώρησης για την υλοποίηση του οδικού έργου «Χανιά – Ηράκλειο» εκτιμώμενης αξίας 1,8 δισ. ευρώ, ή αλλιώς η εκκίνηση αρχικών και βασικών εργασιών, ιδίως αυτών που σχετίζονται και με το χρηματοδοτικό πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης (προβλέπονται 200 εκατ. ευρώ για το τμήμα αυτό), αποτελεί την προτεραιότητα του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ όσον αφορά στο μέτωπο των εξελίξεων στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης. Όπου, θυμίζουμε, συμμετέχει (μαζί με ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις) και στο τμήμα που προωθείται μέσω ΣΔΙΤ.
Κύκλοι της διοίκησης της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, που είναι ο επενδυτής – παραχωρησιούχος, εστιάζουν στην έναρξη των εργασιών, με το κλείσιμο εκκρεμοτήτων να αποτελεί βασική παράμετρο για να «πιάσουν δουλειά οι μπουλντόζες».
Ζητήματα που σχετίζονται με απαλλοτριώσεις, μελέτες – τεχνικό αντικείμενο, την προαίρεση Κίσσαμος - Χανιά κ.α., πρέπει να επιλυθούν άμεσα από τους εμπλεκόμενους, όπως π.χ. το Δημόσιο, ώστε να «εκκινήσουν οι εργασίες εντός του 2025», όπως προσδοκούν στον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Στο μεταξύ πιθανό "συμπαίκτη" ενδέχεται να έχει στο έργο παραχώρησης Χανιά-Ηράκλειο του ΒΟΑΚ (Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης), η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες, αυτήν την περίοδο πραγματοποιούνται συζητήσεις ανάμεσα στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ενδιαφερόμενους "μνηστήρες", για το ενδεχόμενο συμμετοχής τους στην παραχωρησιούχο εταιρεία που θα συσταθεί για την κατασκευή κι εκμετάλλευση του οδικού άξονα.
Σημειώνεται ότι η διοίκηση του ομίλου Aktor δεν έχει κρύψει το ενδιαφέρον της να αποκτήσει μερίδιο στο συγκεκριμένο έργο, θέλοντας να εμπλουτίσει το χαρτοφυλάκιο των έργων ΣΔΙΤ και παραχωρήσεων.
Ενδεχομένως, μετά και την ακύρωση της συμφωνίας με την Prodea Investments, για την εξαγορά χαρτοφυλακίου ακινήτων αξίας άνω των 580 εκατ. ευρώ, να υπάρχει ακόμα προσφορότερο έδαφος για την πραγματοποίηση μιας συμφωνίας με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, για το έργο του ΒΟΑΚ.
Το συγκεκριμένο τμήμα με προϋπολογισμό 1,75 δισ. ευρώ, χρηματοδοτείται με 200 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και με 592 εκατ. ευρώ από το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (μη συμπεριλαμβανομένης της προαίρεσης Χανιά-Κίσσαμος ύψους 100 εκατ. ευρώ) προκειμένου να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2021 – 2027.
Το υπόλοιπο ποσό, σχεδόν, 1 δισ. ευρώ, είναι ίδια κεφάλαια και δάνεια που έχει εξασφαλίσει ο ανάδοχος.
-
29 Σεπτεμβριου 2025, 17:25Δολοφονία Χριστόδουλου Καλαντζάκη: Τι είπε η χήρα του γιατρού στην απολογία της, το πήρε ξανά πάνω του ο πρώην εραστής της
-
30 Σεπτεμβριου 2025, 22:58ΠΑΣΟΚ: «Μήνυμα νίκης από το Ηράκλειο» - Κορυφαία στελέχη και τοπικοί βουλευτές, παρουσίασαν το πρόγραμμα του Κινήματος
-
30 Σεπτεμβριου 2025, 15:45Σε απεργιακό κλοιό η Κρήτη την Τετάρτη - Στους δρόμους οι εργαζόμενοι
-
30 Σεπτεμβριου 2025, 19:43Σοβαρό τροχαίο με τρία οχήματα στον ΒΟΑΚ – Καθυστερήσεις στην κυκλοφορία
-
30 Σεπτεμβριου 2025, 18:16Ηράκλειο: Παρουσιάζεται το κυβερνητικό πρόγραμμα του ΠΑΣΟΚ - Παρουσία Δουδωνή και βουλευτών (φωτο)
-
30 Σεπτεμβριου 2025, 17:48Κανονικά οι πτήσεις την Τετάρτη (1/10) – Παράνομη η απεργία των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας