Bloomberg: Η Ελλάδα λέει «όχι» στον φόρο άνθρακα στη ναυτιλία
Η Ελλάδα κάνει πίσω σε σχέση με τον παγκόσμιο φόρο άνθρακα στη ναυτιλία, μεταδίδει το Bloomberg, με το δημοσίευμα να αναφέρει ότι η χώρα σχεδιάζει να απόσχει από την τελική ψηφοφορία για την πρόταση του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ).
Επικαλούμενο άτομο που έχει γνώση του θέματος, το Bloomberg σημειώνει ότι η Αθήνα ήταν πάντα επιφυλακτική απέναντι στο πλαίσιο μηδενικών καθαρών εκπομπών και τον αντίκτυπό του στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Τον Απρίλιο, ωστόσο, η χώρα ψήφισε «ναι» σε ένα προσχέδιο για τους σαρωτικούς νέους κανόνες.
Η πρόταση του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού θα υποχρεώσει τον ναυτιλιακό τομέα να πληρώσει για τους πάνω από 1 δισ. τόνους εκπομπών θερμοκηπίου του ετησίως.
Ενώ η Ευρωπαϊκή Ένωση πιέζει τα μέλη της να υποστηρίξουν τον φόρο στη ναυτιλία, οι ΗΠΑ αντιτίθενται σθεναρά. Αφού απείλησε να απαντήσει με μέτρα όπως λιμενικά τέλη, περιορισμούς στις θεωρήσεις και δασμούς, η Ουάσιγκτον πρότεινε την εισαγωγή ενός ακόμη βήματος στην υιοθέτηση του τέλους, το οποίο θα προσέθετε ένα ακόμη εμπόδιο για να τεθεί σε ισχύ.
Η αποχή της Ελλάδας θα σηματοδοτήσει την αποχώρηση της χώρας από την κοινή θέση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία επιθυμεί να ηγηθεί της παγκόσμιας μάχης κατά της κλιματικής αλλαγής, σημειώνει το Bloomberg.
Η Κομισιόν ζήτησε την περασμένη εβδομάδα την υιοθέτηση του πλαισίου μηδενικών καθαρών εκπομπών του ΙΜΟ, λέγοντας ότι είναι ένα «σημαντικό ορόσημο» για την απαλλαγή του ναυτιλιακού τομέα από τον άνθρακα και τη διασφάλιση ισότιμων όρων ανταγωνισμού.
Οι επιφυλάξεις της Ελλάδας σχετικά με τον φόρο έχουν υποβληθεί γραπτώς στις ευρωπαϊκές αρχές πολύ πριν από την ψηφοφορία, πρόσθεσε η πηγή του Bloomberg.
Το πλαίσιο μηδενικών καθαρών εκπομπών βασίζεται σε καύσιμα και τεχνολογίες που δεν είναι διαθέσιμες σε μεγάλη κλίμακα και εισάγει αυστηρές κυρώσεις για τη μη χρήση τους, είπε η ίδια πηγή, προσθέτοντας ότι αυτό θα αύξανε το κόστος καθώς οι εταιρείες κυνηγούν περιορισμένες προμήθειες.
Η τελική υιοθέτηση του νέου πλαισίου δεν είναι εγγυημένη λόγω της αντίθεσης της Ουάσιγκτον. Τον Απρίλιο, το προσχέδιο για τους νέους κανόνες είχε κερδίσει ευρεία υποστήριξη.
Η Ελλάδα είναι η δεύτερη μεγαλύτερη ναυτιλιακή δύναμη στον κόσμο, πίσω μόνο από την Κίνα, σύμφωνα με στοιχεία της Clarkson Research Services, μιας μονάδας του μεγαλύτερου ναυλομεσίτη στον κόσμο.
moneyreview.gr
-
14 Νοεμβριου 2025, 19:35Σπ. Μαρτίκας για τον επιχειρηματία με τις απάτες των 1,3 εκ. ευρώ: Έφαγε 250.000 από τον Παντελή Παντελίδη το βράδυ που σκοτώθηκε -
15 Νοεμβριου 2025, 08:23Τραγωδία στο Καβούσι: Νεκρός 62χρονος την ώρα που μάζευε ελιές -
16 Νοεμβριου 2025, 08:31Βορίζια: Νέο βίντεο από την έκρηξη στο σπίτι και το ύποπτο λευκό όχημα (βίντεο) -
15 Νοεμβριου 2025, 08:20Κρήτη: Ανοιξιάτικος ο καιρός το Σαββατοκύριακο - Πότε έρχεται το νέο κύμα βροχοπτώσεων -
15 Νοεμβριου 2025, 10:56Ηράκλειο: Στο πένθος η εκπαιδευτική κοινότητα - Καθηγητής ο 62χρονος που "έφυγε" στο λιόφυτο -
14 Νοεμβριου 2025, 19:05ΟΠΕΚΕΠΕ: 14 προφυλακιστέοι για εγκληματική οργάνωση-Στους 40 οι κατηγορούμενοι
