Ευρώπη: Πράσινο φως για δασμούς έως 45% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα made in China
Υπέρ της επιβολής δασμών έως και 45% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα ψήφισε η Ευρωπαϊκή Ένωση, σε μία κίνηση που αναμένεται να ανεβάσει το θερμόμετρο των εμπορικών εντάσεων με το Πεκίνο.
Σύμφωνα με το Bloomberg, δέκα χώρες-μέλη ψήφισαν υπέρ του μέτρου, η Γερμανία και τέσσερις ακόμα ψήφισαν κατά και 12 απείχαν. Οι νέοι δασμοί για τους κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων που κάνουν εξαγωγές από την Κίνα θα φτάνουν έως και το 35% και θα επιβληθούν επιπλέον του 10% που ισχύει ήδη.
Πλέον, η Κομισιόν μπορεί να προχωρήσει στην εφαρμογή των δασμών, οι οποίοι θα διαρκέσουν για πέντε χρόνια.
Η απόφαση της Ε.Ε. έρχεται αφότου έρευνα διαπίστωσε ότι η Κίνα δίνει επιδοτήσεις στην βιομηχανία της ηλεκτροκίνησης, εξασφαλίζοντας για τις εταιρείες της ένα άδικο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Το Πεκίνο αρνείται τους ισχυρισμούς και έχει απειλήσει με δασμούς στις εισαγωγές γαλακτοκομικών, μπράντι, χοιρινού και αυτοκινήτων από την Ευρώπη.
Η Ευρώπη προσπαθεί να μειώσει την εξάρτησή της από την Κίνα, με τον πρώην πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, Mario Draghi, να προειδοποιεί τον περασμένο μήνα ότι ο «κρατικά επιδοτούμενος ανταγωνισμός» της Κίνας αποτελεί απειλή για την Ε.Ε.
Οι εμπορικές σχέσεις της Ευρώπης με την Κίνα ανήλθαν στα 739 δισ. ευρώ πέρυσι, με αποτέλεσμα η ένωση να εμφανίζεται διχασμένη στο θέμα των δασμών.
Ε.Ε. και Κίνα θα συνεχίσουν τις διαπραγματεύσεις για την εξεύρεση εναλλακτικών στους δασμούς. Οι δύο πλευρές ερευνούν το κατά πόσο μπορούν να καταλήξουν σε μία συμφωνία για έναν μηχανισμό που θα ελέγχει τις τιμές και τους όγκους των εξαγωγών, αντί για τους δασμούς.
Η Κομισιόν έχει δηλώσει ότι η όποια εναλλακτική στους δασμούς θα πρέπει να πληροί αυστηρές προϋποθέσεις, όπως να ευθυγραμμίζεται με τους κανόνες του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου, να αντιμετωπίζει τον αντίκτυπο των κινεζικών επιδοτήσεων και να επιτρέπει την παρακολούθηση της συμμόρφωσης.
Οι κινεζικές εταιρείες ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα πρέπει να αποφασίσουν εάν επιθυμούν να απορροφήσουν το κόστος των δασμών ή να αυξήσουν τις τιμές τους, σε μία περίοδο που η επιβράδυνση της ζήτησης στην εγχώρια αγορά συμπιέζει ήδη τα περιθώρια κέρδους τους. Μπροστά στον κίνδυνο των δασμών, κάποιες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν εξετάσει το ενδεχόμενο να επενδύσουν σε εργοστάσια στην Ευρώπη, προκειμένου να αποφύγουν το μέτρο.
Το μερίδιο των made in China στις συνολικές πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ε.Ε. έχει αυξηθεί τα τελευταία τρία χρόνια από το 3% σε επίπεδα υψηλότερα του 20%.
Και ενώ στόχος των Βρυξελλών είναι να προστατεύσει τις ευρωπαϊκές εταιρείες από τον άδικο ανταγωνισμό, οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες ανησυχούν ότι τα κινεζικά αντίποινα θα επιτείνουν τις προκλήσεις που ήδη αντιμετωπίζει ο κλάδος στην πιο σημαντική αγορά του. Οι Mercedes-Benz και BMW πίεσαν το Βερολίνο να ψηφίσει κατά των δασμών και κάλεσαν την Ευρώπη να διαπραγματευτεί με το Πεκίνο.
-
07 Νοεμβριου 2024, 14:42Ηράκλειο: Ανείπωτη θλίψη για την 8χρονη Μαρία-Ελένη που "έφυγε" νωρίς
-
06 Νοεμβριου 2024, 14:35Ηράκλειο: Συναγερμός στις Αρχές για 9χρονη που εξαφανίστηκε στον Μασταμπά
-
06 Νοεμβριου 2024, 03:00Αμερικανικές Εκλογές: Οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, στη μάχη Κάμαλα Χάρις και Ντόναλντ Τραμπ για την προεδρία των ΗΠΑ (Φωτό + Βίντεο)
-
06 Νοεμβριου 2024, 09:22«Βολή στο κέντρο»: Τι καθορίζει το «αύριο» του Επιμελητηρίου; Η κάλπη ή άλλες, «παράπλευρες» διαδικασίες;
-
07 Νοεμβριου 2024, 14:50Σοβαρό τροχαίο στην Ηρακλείου - Μοιρών: Αυτοκίνητο συγκρούστηκε με φορτηγό
-
06 Νοεμβριου 2024, 18:47Ηράκλειο: Μεγάλη συμμετοχή στο παγκρήτιο συλλαλητήριο για την Υγεία (Φώτο + Βίντεο)