Κατασκευές: Πολλά έργα, πολλή γραφειοκρατία, ελλείψεις εργαζομένων

Γραφειοκρατία και χρόνιες παθογένειες εξακολουθούν να δημιουργούν καθυστερήσεις στην ομαλή υλοποίηση των δημοσίων έργων, ενώ ο «πονοκέφαλος» του προσωπικού συνεχίζει να ταλαιπωρεί τους μεγάλους ομίλους, που διαπιστώνουν ότι η λύση της εισαγωγής ανθρώπων από το εξωτερικό δεν είναι ούτε εύκολη ούτε βιώσιμη.
Την ίδια στιγμή, σημειώνει ρεπορτάζ της Καθημερινής, το κενό στις υποδομές παραμένει σημαντικό, καθώς ακόμη δεν έχουν καλυφθεί οι απώλειες της περιόδου της οικονομικής κρίσης, όταν κατέρρευσε η κατασκευαστική δραστηριότητα ελλείψει πόρων.
Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο Ντίνος Μπενρουμπή, αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ, στο πρόσφατο συνέδριο του Economist «Greece Transportation & Infrastructure Summit», η Ελλάδα παρουσιάζει κενό υποδομών που αντιστοιχεί στο 2% του ΑΕΠ, κάτι που μεταφράζεται σε ανάγκη επενδύσεων ύψους 6-8 δισ. ευρώ ετησίως. Στο πλαίσιο αυτό, η πρόσφατη πρωτοβουλία της κυβέρνησης να ενισχύσει κατά 500 εκατ. ευρώ το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων κρίνεται ως ιδιαίτερης σημασίας.
Στην πρόσφατη παρουσίαση του ομίλου Αβαξ, νωρίτερα εντός της εβδομάδας, ο Αντώνης Μιτζάλης, εντεταλμένος σύμβουλος του ομίλου ανέφερε ότι «όλα τα έργα του ομίλου προχωρούν, χωρίς να παρουσιάζονται ζητήματα ως προς το προσωπικό». Ωστόσο, σύμφωνα με τον ίδιο, οι μεγαλύτερες προκλήσεις εντοπίζονται στην Αττική και όχι τόσο στην περιφέρεια, όπου είναι ευκολότερη η εύρεση υπεργολάβων και συνεργείων για να απασχοληθούν σε ένα μεγάλο έργο. Αντιθέτως στην Αττική, όπου τα έργα είναι πολλά και κυρίως ιδιωτικού χαρακτήρα, με σημείο αναφοράς το Ελληνικό, οι προκλήσεις είναι μεγαλύτερες.
Αντιστοίχως, ο Αναστάσιος Αρανίτης, γενικός διευθυντής του ομίλου Aktor, επισήμανε ότι «οι κατασκευαστικές εταιρείες στην Ελλάδα βρίσκονται σε μια ευτυχή συγκυρία, καθώς έχουν μπροστά τους ένα θηριώδες ανεκτέλεστο το οποίο καλούνται για πρώτη φορά να υλοποιήσουν μέσα σε ένα πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Ωστόσο, θα πρέπει να προτεραιοποιηθούν οι ανάγκες προκειμένου να αντιμετωπιστούν προκλήσεις, όπως η εξεύρεση πόρων και ανθρώπινου δυναμικού». Σύμφωνα με τον ίδιο, «δεν μπορεί, για παράδειγμα, να φέρνεις κόσμο από το εξωτερικό να δουλέψει σε ένα έργο, να θες να φτιάξεις έναν οικισμό στο εργοτάξιο για να τον στεγάσεις και να απαιτούνται δύο χρόνια για να το πετύχεις».
Σύμφωνα με τον Χρήστο Παναγιωτόπουλο, διευθύνοντα σύμβουλο της ΤΕΡΝΑ του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, «η ΤΕΡΝΑ θα πρέπει να εκτελεί έργα 2 δισ. ευρώ ετησίως, γεγονός που σημαίνει ότι θα πρέπει να έχει συμπαραστάτες και τα αρμόδια υπουργεία». «Θα πρέπει να δούμε τους παράγοντες που επηρεάζουν τα έργα, είτε αυτό είναι η αρχαιολογία είτε οι απαλλοτριώσεις, ώστε να αποφεύγουμε τις υπερβάσεις στους προϋπολογισμούς και τις χρονικές καθυστερήσεις. Ηδη υπάρχουν ενστάσεις και προσφυγές για τον ΒΟΑΚ. Αυτά θα πρέπει να λυθούν από την πρώτη μέρα», ανέφερε μεταξύ άλλων. Στάθηκε δε στις καθυστερήσεις των αδειοδοτήσεων: «Θέλαμε, για παράδειγμα, να φέρουμε εργατικό δυναμικό από την Ινδία και την Αίγυπτο και το διάστημα των 180 ημερών εξαντλήθηκε μέχρι να φτάσουμε στην υπογραφή της άδειας». Ο ίδιος πρόσθεσε ότι «παρά τις αυξημένες τιμές των υλικών και παρά την έλλειψη προσωπικού, οι κατασκευαστικές στην Ελλάδα τελικά τα καταφέρνουν» και υπογράμμισε ότι οι ανάγκες σε υποδομές στην Ελλάδα δεν έχουν ακόμη καλυφθεί και διαρκώς αυξάνονται.
-
12 Μαΐου 2025, 08:14Μεσαρά: Τραγωδία στην άσφαλτο - Νεκρός άντρας σε τροχαίο
-
12 Μαΐου 2025, 08:50Τροχαίο με το "καλημέρα" στο Ηράκλειο (φωτο)
-
11 Μαΐου 2025, 14:00Ο σκοπός αγιάζει τα μέσα ή μήπως να το δούμε λίγο πιο εκκλησιαστικά;
-
12 Μαΐου 2025, 09:45Με μια όμορφη γιορτή γεμάτη μουσική, τραγούδι, ποίηση και λογοτεχνία, τίμησαν στο Αλάγνι τη γιορτή της Μητέρας (Φωτο & Βίντεο)
-
11 Μαΐου 2025, 12:20Ηράκλειο: Εντυπωσιακές... πτήσεις για εκατοντάδες πολίτες με τους προσομοιωτές των F16 και F35 (Φωτο + Βίντεο)
-
12 Μαΐου 2025, 17:00Την ερχόμενη εβδομάδα Σύνοδος για την εκλογή Μητροπολίτη στα Χανιά;-Το Σάββατο το μνημόσυνο του μακαριστού Δαμασκηνού